Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Vraag dat eens aan iemand die van low carb naar high carb gaat, de volgende dag na de wedstrijd wanneer hij in de spiegel kijkt![]()
Eiwit wordt dan ook niet opgeslagen zoals koolhydraten in het lichaam. Als eiwit voorkomt in het lichaam is het ofwel als aminozuren die in het bloed of de lever aanwezig zijn (pool) ofwel worden ze opgenomen in cellen voor het herstel en de opbouw van weefsels. Er is geen 'lange termijn opslagplaats' voor amino's. Dit in tegenstelling tot glycogeen polymeren die 3 gram water per gram opnemen in lichaamscellen wanneer ze opgeslagen worden.Ik geloof het wel, maar waarom? Eiwit houdt meer vocht vast dan koolhydraten (4:1 vs 3:1).
als ik bijv. maaltijden met carbs uit me voedingsschemahaal zoals brood en rijst wat kan ik dan aan vervangen toevoegen om toch aan me kcal te komen?
Eiwit wordt dan ook niet opgeslagen zoals koolhydraten in het lichaam. Als eiwit voorkomt in het lichaam is het ofwel als aminozuren die in het bloed of de lever aanwezig zijn (pool) ofwel worden ze opgenomen in cellen voor het herstel en de opbouw van weefsels. Er is geen 'lange termijn opslagplaats' voor amino's. Dit in tegenstelling tot glycogeen polymeren die 3 gram water per gram opnemen in lichaamscellen wanneer ze opgeslagen worden.
Low carb diëten zullen veel glycogeen uit lichaamsweefsels onttrekken waardoor je minder water gaat vasthouden. Bekende nadeel is natuurlijk de platte spieren.
Je kunt een deel van de carbs vervangen door vetten.
Bwa ik merk toch ook een verschil tussen bijv. een bulkschema met 60% carbs of 45% carbs. Maar het effect is idd vooral het grootst bij low carb.Dan heeft het feitelijk alleen zin als je in wedstrijdvoorbereiding bent, om zo je (spier)glycogeen af te bouwen dus. Zonder glycogeen zal het sporten deze man zwaarder vallen dan met lijkt me zo (leidt weer tot minder microtrauma etc).
---------- Toegevoegd om 14:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:29 ----------
Je kan naar je huisarts gaan en vragen om een diureticum..
ik haal me vetten voornamelijk uit lijnzaadolie waar kan ik nog meer goede vetten vdaan halen?

17 kg droge massa in 8 maandenMAN MAN hoe doen jullie dat om 17 kilo bij te komen in 8 maand? droge massa of niet?
ik weeg nu 68 kilo en zou grg toch 75 kilo gaan wegen maar krijg die kilos spiermassa er maar niet bij.
Ik sta wel redelijk droog heb nooit echt vettig gestaan ofzo dusja.
Ben 17 jaar, 1m70, 68 kilo.
Bench 3x100kilo
en zou grg droge massa bijkweken maar dat lukt maar moeilijk mijn max gewicht stijgt maar mijn lichaamsgewicht blijft hetzelfde.
grg wat tips of trics ofzo![]()

17 kg droge massa in 8 maanden
Meer 8 kg spier en 9 kg vet.
Mooie benchpress![]()
Meen je toch niet ?
Als je ooit een fysiek als GFG wilt leg die ramadan dan maar opzij.
MAN MAN hoe doen jullie dat om 17 kilo bij te komen in 8 maand? droge massa of niet?
ik weeg nu 68 kilo en zou grg toch 75 kilo gaan wegen maar krijg die kilos spiermassa er maar niet bij.
Ik sta wel redelijk droog heb nooit echt vettig gestaan ofzo dusja.
Ben 17 jaar, 1m70, 68 kilo.
Bench 3x100kilo
en zou grg droge massa bijkweken maar dat lukt maar moeilijk mijn max gewicht stijgt maar mijn lichaamsgewicht blijft hetzelfde.
grg wat tips of trics ofzo![]()
Dat is onzin. Als hij het goed aanpakt kan hij gewoon doorgaan met bulken, maar er een cut van maken is natuurlijk slimmer omdat ie anders heel wat kcals in één keer naar binnen moet werken.