Fitness Seller

te enthousiast bij het squaten

napoleon

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
:duh: Had afgelopen woensdag benen getraind nadat de sportsclub dicht was en ik 3 trainingsdagen had gemist. Dusz ik ging er super hard tegenaan.

squat:

1e setje :14x120kg (om op te warmen, ging lekker)
2e setje: 12x140kg ( Hier begon het al fout te gaan in mijn hoofd.. Ik d8 wow 12 herhalingen terwijl ik er normaal met moeite 8 kon. Dus ik denk als ik nu 12 kan dan kan ik als ik er aan beide kanten een 5j op gooi vast wel 8!)
3e setje: 2,7x160kg ( ik had die 8 misschien wel gekund als ik 5jes op had gegooid in plaats van 10 :(. Maar er zaten mensen te kijken dus ik d8 sgijt dit moet wel lukken 5x)

De eerste 2 herhalingen gingen lekker... bij de 3e werd ik verdoet toen ik omlaag ging kon ik niet meer omhoog komen. Mijn trainingspartner zat te dromen, Ik had er wel een bankje onder maar die was net te hoog om de stang op de haakjes te krijgen. Dus ik moest mijn rug bol maken om de stang op de haakjes te krijgen. :duh:

Ik heb nu een beetje last van mijn onderrug en mijn knieen....

wil je nu van ons horen wat je met die "spotter" moet doen?

niet zo slim van je spotter

mooi verhaal man!

Spotter of the year!

met 160 kg in je nek mag ie idd wat beter bij de zaak zijn...

• Topic Starter Topic Starter
denk ni dat het egt zijn schuld is geweest. Hij had ook ni veel kunnen helpen denk ik. Ik weetni waarom maar ik storte neer ofzo.. ik ging omlaag, was al bijna boven toen ik weer naar beneden storte. En als je eenmaal in een hoek van 90% zit met die gewicht op je rug dan kom je moeilijk weer omhoog.

denk ni dat het egt zijn schuld is geweest. Hij had ook ni veel kunnen helpen denk ik. Ik weetni waarom maar ik storte neer ofzo.. ik ging omlaag, was al bijna boven toen ik weer naar beneden storte. En als je eenmaal in een hoek van 90% zit met die gewicht op je rug dan kom je moeilijk weer omhoog.

Damn,
als je er echt zo over denkt kom je bij mij ook NOOIT als spotter in aanmerking...

1) Je let ALTIJD op als spotter. Simple as that...
2) Als je moet spotten, hoor je te weten HOE je moet helpen bij die specifieke oefening als het mis gaat, anders moet je het niet doen... En als je de oefening doet kan het ook geen kwaad te ZELF te weten hoe je chaos recovery dient aan te pakken, imho...

Daarnaast had je zelf uiteraard ook beter moeten weten en die stang gewoon achteruit van je rug moeten laten fl*kkeren, toen je echt in de shit zat... Beter een pissige sportschool-eigenaar dan een kapotte rug.

en als je in de toekomst geen verdere blessures wil, moet je echt eens normale warming ups doen

Terug
Naar boven