AndroidHealthClinic

te vaak vis ongezond?

Slasher85

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m90
Massa
84kg
Er wordt geadviseerd om niet vaker dan 2 maal per week vis te eten. Het liefst eet ik dit elke dag, maar je hebt dan wel de nodige risico's. Hoe denken jullie hier over, want als je wilt bulken zit er al snel in een voedingsschema dagelijks vis..

Eet zelf dagelijks vis. Meestal zalm/tonijn. Ach, er zitt overal wel iets in wat slecht is... denk niet dat het zoveel uit maakt.

Imo BS. Gé weet toch nooit wat precies in alles zit.

er is niets zoals teveel vis.
Omega 3 visolie capsules moet je ook elke dag innemen bij de maaltijd :)

Ik eet eigenlijk elke wel dag vis, soms zelfs meerdere maaltijden.

Tonijn, zalm, makreel, Pangafilet en scholvis

Ik eet ook elke dag een blikje tonijn, en 1 a 2 keer per week een vette vis.

Wie adviseert er dat je niet meer dan 2x per week vis mag eten?

Verder zie ik geen reden om dat niet te doen.

Heb ook wel eens iets gehoord over teveel kwik bij eten van veel vis, maar zal wel fabeltje zijn

Kwik klopt bij top of the food-chain vis zoals tonijn daar zal ik niet mega veel van eten, andere soorten zoals tilapia, haring etc kunnen wel vaak gegeten worden.

Ik eet dadelijk drie maanden lang 1.2kg tilapia,pangia filet dit gebeurt veel zal echt niet slechter zijn dan bijvoorbeeld Mac Donalds en Burger King

• Topic Starter Topic Starter
groene/zwarte thee en volkorenbrood zorgt ervoor dat kwik minder wordt opgenomen
http://www.ergogenics.org/voeding110.html

Hier heb ik wat aan :thumb::thumb:

---------- Post toegevoegd Sun 5 Aug 2012 om 12:29 ----------

In mcdonalds zooi zitten geen chemische troep..

De hamburgers van Mc Donals worden ongeveer een miljoen x per jaar gecontroleerd. Dus ik geloof ook niet zo dat je er echt ziek van kunt worden, maar wel dik :P

methylkwik/methylmercury.

Hier heb ik wat aan :thumb::thumb:

---------- Post toegevoegd Sun 5 Aug 2012 om 12:29 ----------

De hamburgers van Mc Donals worden ongeveer een miljoen x per jaar gecontroleerd. Dus ik geloof ook niet zo dat je er echt ziek van kunt worden, maar wel dik :P

Ze worden gecontroleerd ja dat kan is er ergens een richtlijn met hoeveel transvet er maximaal in een product mag zitten ? Denk het niet want dan waren al die vieze fast food ketens al dicht

Er wordt geadviseerd om niet vaker dan 2 maal per week vis te eten. Het liefst eet ik dit elke dag, maar je hebt dan wel de nodige risico's. Hoe denken jullie hier over, want als je wilt bulken zit er al snel in een voedingsschema dagelijks vis..

Vette vis is vatbaarder om gifstoffen vast te houden, vandaar het advies om vette vis niet elke dag in grote hoeveelheid te eten. Bepaalde tonijnkwekerijen zouden ook antibiotica gebruiken.

Je kan een keer steak of kip eten dus.

• Topic Starter Topic Starter
Ze worden gecontroleerd ja dat kan is er ergens een richtlijn met hoeveel transvet er maximaal in een product mag zitten ? Denk het niet want dan waren al die vieze fast food ketens al dicht

Nee die is er niet. Maar mensen die naar de MC Donalds gaan weten dat ze er moddervet van worden ;)

Ik vond dit artikel: http://chriskresser.com/is-eating-fish-safe-a-lot-safer-than-not-eating-fish

Bronnen nagekeken en alles lijkt te kloppen. Wat ik zelf nog niet wist en wat in het artikel staat is dat andere voeding meer gifstoffen bevat dan vis:

"The highest dietary sources of PCBs and dioxins are not fish, but beef, chicken and pork (34%), dairy products (30%) and vegetables (22%). Fish constitute only 9% of our dietary intake of these chemicals."

Lekker vis blijven eten zou ik zeggen.

Terug
Naar boven