MuscleMeat

Te veel eiwitten. Gevolg?

Soulless

Novice
Waardering
0
Hallo mensen.

Ik heb een vraag namelijk . Ik heb er hier altijd over gevraagd en het meest gerustelend antwoord was dat te veel eiwitten gewoon je lichaam verlaten met ontlasting. Maar sommige mensen zeggen weer dat het vet wordt.

Is er iemand die hier een artikel over heeft of iets van weet?

Alvast bedankt.

Teveel komplete eiwitten word volgens mij niet als fat opgeslagen hoor heb ik ooit eens gelezen

De eiwitten die gegeten worden komen in de darm terecht en worden vervolgens opgenomen in de vorm van aminozuren of di-, tripeptiden.
Wil het overtollige eiwit in de ontlasting terecht komen zal het dus niet opgenomen moeten worden.
Bij gezonde personen is dit echter niet het geval.
Mocht dit zo zijn, dan zou al het voedsel dat we teveel zouden eten in de ontlasting terecht komen. Een oplossing voor het overgewichtsprobleem, maar geen realiteit.
Eenmaal in de bloedbaan zal het gebruikt worden als bouwstof, energieleverancier, of als daaraan is voldaan, reservebrandstof in de vorm van vet.
Hoewel dit laatste niet efficient gebeurt, zal het wel eerder plaatsvinden dan dat het in de ontlasting terug te vinden is.

Was het niet zo dat eiwitten niet opgeslagen KUNNEN worden in het lichaam, en je daarom ervoor zorgt dat je om de 3 uur eiwitten tot je neemt ? of zit ik er nu helemaal naast :D maar ik bedoel, dit is toch de reden voor mensen die willen afvallen dat ze om de 3 uur eiwitten tot zich nemen, anders word het uit de spieren gehaald, met als gevolg een lagere stofwisseling

Eiwitten worden moeilijker opgeslagen als lichaamsvet en daarom kan je dus beter teveel eiwitten dan teveel kh's eten, simpel toch :)

Terug
Naar boven