AndroidHealthClinic

te vermoeid om oef af te werken

Boesj

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
118kg
dus ik deed vandaag chest & triceps

barbell bench press
dumbbell fly
dumbbell hammer grip incline bench press
seated bent over dumbbell triceps extension
dumbbell standing one arm triceps extension
pushups

tot ik aan de voorlaatste kwam ging alles goed, 3 sets van 12 reps, alles flink afgewerkt.
bij de dumbbell standing one arm triceps extension kon ik enkel 1set van 12, 1 set van 10 en 1 set van 8 doen
en derna was ik zo kapot dat ik de pushups maar 4 keer kon doen (ben btw nog maar 2 weken bezig, 116kg 25y 1m93 redelijk veel vet)
stop ik voor de dag ? of probeer ik de pushups binnen een half uurtje nog eens ?
wat doe ik tussen door ?

pushups nadat je triceps en chest al hebt gehad? Zie ten eerste het nut er niet van in en kan mij ten tweede wel voorstellen dat jou dat niet meer lukt

Het is normaal dat je vermoeid geraakt. 12 reps zijn niet heilig, als jij op het laatste maar 10-8-4 kan ofzo is dat ook prima. Probeer jezelf elke training te verbeteren en werk naar 3x12 over een verloop van tijd.

• Topic Starter Topic Starter
pushups nadat je triceps en chest al hebt gehad? Zie ten eerste het nut er niet van in en kan mij ten tweede wel voorstellen dat jou dat niet meer lukt
zou je dan pushup in het begin doen of er gewoon uitlaten ?

wat vind je van de rest van het schema ?

Ik ben een beginner, ben ook niet van plan om BB te worden, wil gewoon terug fit en sterk worden.

zou je dan pushup in het begin doen of er gewoon uitlaten ?

wat vind je van de rest van het schema ?

Ik ben een beginner, ben ook niet van plan om BB te worden, wil gewoon terug fit en sterk worden.

Oei, met zo'n uitspraken verlies je toch al snel credit..
Probeer jij maar eens eerst ietsje breder te worden, alsof je binnen een maand een beest bent..

Pushups zou ik eruit laten, als je ze wilt doen doe ze dan na je laatste oefening voor chest

De oefeningen voor je triceps vind ik ook niets, t zijn slechts extensions. Waarom niet dippen,closebenchpress of skullcrushes?

Oei, met zo'n uitspraken verlies je toch al snel credit..
Probeer jij maar eens eerst ietsje breder te worden, alsof je binnen een maand een beest bent..

Pushups zou ik eruit laten, als je ze wilt doen doe ze dan na je laatste oefening voor chest

De oefeningen voor je triceps vind ik ook niets, t zijn slechts extensions. Waarom niet dippen,closebenchpress of skullcrushes?
1. nooit van plan geweest om "credit" te winnen zoals jij het zegt...

2. dan ben ik van plan om dat te proberen om eerst iets breder te worden, ik heb dan ook nooit gezegd dat ik binnen een maand een beest ging zijn ...

3. ok pushups eruit,

4.closebenchpress of skullcrushes, zal ik er zeker aan toevoegen, dippen zal niet lukken aangezien ik van thuis uit train en enkel met bench zit.

btw, bedankt voor de nuttige laatste 2 zinnen, zoals ik al zei, ik ben een beginner, geen reden om zo de grote jan uit te hangen...

---------- Post toegevoegd Mon 16 Apr 2012 om 23:47 ----------

Het is normaal dat je vermoeid geraakt. 12 reps zijn niet heilig, als jij op het laatste maar 10-8-4 kan ofzo is dat ook prima. Probeer jezelf elke training te verbeteren en werk naar 3x12 over een verloop van tijd.
ok cool, thx voor de info

Laatst bewerkt:
Oke succes dan, je voeding zal waarschijnlijk ook shit zijn maar dat terzijde.
Verder niet zo aangevallen voelen, als je al een tijdje traint en op dit forum hangt dan snap je wat ik bedoel. Beginners hebben vaker deze uitspraken: Ik wil niet te breed worden. 9 van de 10 gevallen zullen dit ook nooit bereiken ook al willen ze dit graag. ít's not that easy' gr.

haha altijd leuk die beginners die zeggen ik wil niet te gespierd worden

kan er iemand me zeggen waar ik zeg dat ik niet breder wil worden ? :)
ik voel me niet aangevallen, vraag me gewoon af waarom mensen dingen citeren dat ik niet heb gezegd.

Ik heb gezegd dat ik geen behoefte heb om een bodybuilder te worden.
Als beginner met overgewicht en weinig spiermassa lijkt me dat ook een zeer straffe uitspraak...

Ik WIL WEL graag gespierd en breed worden (weet niet waar ik heb gezegd van niet)
maar ik heb er geen nood aan om een bodybuilder te worden, de stap van mijn fysiek naar bodybuilder heeft nog een heel aantal stappen er tussen, en ik ben van plan om alles stap per stap te nemen.
En de eerste stap (zoals ik hiervoor al vermelde) is fitter en sterker worden.
Om fitter en sterker te worden vraag ik nu ook beginners vragen.
Ik heb alle stickies gelezen, ik heb veel threads van andere mensen gelezen.
Ik heb zelf threads gemaakt waarin ik vraag naar meningen naar men voedselschema en meningen naar men trainings schema. Ik ga ervanuit dat de mensen dat hier zitten meer kennis hebben en meer ervaren zijn, dus ik verwacht dan ook geholpen te kunnen worden door deze mensen, ik zeg niet dat ik verwacht da ze MOETEN helpen, maar wat onnozele kritiek geven omdat ik een beginner ben, zie ik ook het nut niet van in...

Hoedanook, supersized en Panzer, ik voel me niet aangevallen :)
wou gewoon ff opklaren dat ik een beginner ben en alles stap per stap wil doen.
1ste stap, is een goed voedingsschema & trainingschema -> fitter en sterker worden.
Als ik dat doel bereik kan ik overgaan naar volgende stappen, maar nogmaals, als beginner met mijn fysiek hoog van de toren gaan blazen en zeggen dat ik een bodybuilder wil worden is zoals een kleuterleidster dat roept dat ze een gegradueerde professor of hoogleraar wilt worden.

dus nogmaals, ik wil wel "te" gespierd worden, ik weet dat het moeilijk word maar ik ben dan ook heel gemotiveerd en opbouwende kritiek op men voedingsschemaen trainingschema is zeer welkom

btw superzide, jij lijkt me er wel wat van te kenne, dus als je wat comments kan geven (vrijblijvend, liefst opbouwend) over men voedingsschema (ik kan maar 3 keer per dag eten wegens werk en familie) :

ontbijt :
mix van banaan, 250ml magere melk, 28gr whey & 50gr brinta
459kcal, 38.35g eiwit, 66.1g koolhydraten, 2.9g vet

middag eten :
4 bruine boterhammen, 8 schellen kippenwit, gemixt met tonijn in eigen nat en eieren (het wit)
609 kcal, 40.4g eiwitten, 76g koolhydraten, 13.9g vet

tussendoortje :
250ml magere melk gemixt met whey & een groene appel
271 kcal, 32.15g eiwit, 30.3g koolhydraten, 1.7g vet

avond eten :
thai rijst, kippenborst, provencaalse saus
551.5kcal, 62.9g eiwit, 61.9g koolhydraten, 5.65g vet

voor het slapen gaan nog een wheyshake
203 kcal, 31.65g eiwit, 15.3g koolhydraten, 1.7g vet

dit brengt op een totaal van 2093.5kcal, 205.45g eiwit, 249.6g koolhydraten, 25.85g vet

ik ben 1m93, 116kg, VP 35%
heb men energie behoefte berekend.
kom bij harris benedict methode op : 3430kcal
en Katch-Mcardle 3504 kcal

Ik zit dus ongeveer 1500kcal onder behoefte, lijkt me redelijk veel, sommige zeggen dat het niks is, als ik te snel afval gewoon grotere porties eten, andere zeggen 9 dagen zo eten, en 1 dag 1000kcal boven behoefte gaan om men metabolisme niet te "verzwakken"

men workout gaat als volgt :

maandag chest & triceps
dinsdag zwemmen
woensdag shoulders & legs
donderdag zwemmen
vrijdag back biceps & forearm
zondag fietsen

na elke zwem of fiets training doe ik ook nog abs erbij, niet te lang

Boesj

Ik denk dat je hen niet goed snapt :) Een beginner die zegt: ik wil geen bodybuilder worden, is gewoon grappig. Dat is hetzelfde als vrouwen die komen om af te vallen en je zegt dat ze met gewichten moeten werken. Ik wil wel geen van die dikke bodybuildingarmen he. Ik krijg heel snel zeer dikke gespierde armen.
Je wilt spiermassa winnen en dat doe je op dezelfde manier als een bodybuilder. Als je gespierd genoeg bent, of je denkt te gespierd te worden (weinig kans dat dat echt gebeurd als je er niet zo voor gaat) kan je toch gewoon ermee stoppen, minderen, of minder gaan eten...
Het is niet zo dat je 's morgens wakker wordt en ineens 2x breder bent. :)

Over je voeding dan. Neem 's morgens als tussendoortje die whey shake en 's avonds een pot kwark met noten. Voor je gaat slapen kan je best eiwitten nemen die wat trager verteren. Dankzij de noten krijg je iets meer kcal binnen (je zit te laag) en gaat de vertering nog beetje trager van de eiwitten.

Ik WIL WEL graag gespierd en breed worden (weet niet waar ik heb gezegd van niet)
maar ik heb er geen nood aan om een bodybuilder te worden,

Wat noem jij een bodybuilder dan? Je hebt verschillende gewichtsklasses..
Als jij breder en gespierder wilt worden moet je trainen,eten en rusten zoals een bodybuilder doet.. wat maakt jou dat? Het principe blijft hetzelfde: Groter worden. Alleen je hebt geen podiumintenties..

Over je voedingsschema:

Ik neem aan dat je wilt cutten, dan zou ik minder carbs gaan eten en eiwitten en vetten omhoog gooien. 1500 kcal onder onderhoud is het domste wat je kan doen...
Waarom niet op 500 kcals onder onderhoud?

Als jij breder en gespierder wilt worden moet je trainen,eten en rusten zoals een bodybuilder doet..
Dus basketters, ijshockey spelers, boxers, etc etc trainen eten en rusten zoals een bodybuilder dat doen ? ...
Wat ik versta onder breder en gespierder is dit :
http://www.xead.nl/upload/de1425a6865a81c81837c09192df38aabXVzY3VsYXItc2VjcmV0cy5qcGc=.jpg
wat ik versta onder bodybuilder :
http://cdn.thinksteroids.com/wp-content/uploads/2009/12/flex-wheeler.jpg

Ik neem aan dat je wilt cutten, dan zou ik minder carbs gaan eten en eiwitten en vetten omhoog gooien. 1500 kcal onder onderhoud is het domste wat je kan doen...
Waarom niet op 500 kcals onder onderhoud?
Ok ik probeer het verder aan te passen

Dus basketters, ijshockey spelers, boxers, etc etc trainen eten en rusten zoals een bodybuilder dat doen ? ...
Wat ik versta onder breder en gespierder is dit :
http://www.xead.nl/upload/de1425a6865a81c81837c09192df38aabXVzY3VsYXItc2VjcmV0cy5qcGc=.jpg
wat ik versta onder bodybuilder :
http://cdn.thinksteroids.com/wp-content/uploads/2009/12/flex-wheeler.jpg

Ok ik probeer het verder aan te passen

Ja..? Dus volgens jou mag iemand van 70kg zichzelf geen bodybuilder noemen? Je moet nog een hoop leren..Je hebt echt een vertekend beeld van de sport.. En je zit nota bene op een forum voor bodybuilding?

tuurlijk wel, maar ik denk dat ik inderdaad een vertekend beeld heb.
bij bodybuilders stel ik me namelijk het beeld voor van de 2de foto.
blijkbaar zijn mensen die gezond eten en wat extra spieren willen kweken ook bodybuilders
hoedanook, je zal wel gelijk hebben.
Zoals ik al 1000 keer herhaald heb, ik ben een beginner en ik weet niet over wat ik praat.

Maar goed, terug naar men voedingsschema.
Ik heb zitten rondkijken om men carbs naar beneden te halen en men eiwitten en kcal omhoog te krijgen.
Denk je dat gewoon het wegnemen van het brood, en het toevoegen van meer porties kip, kalkoen, vis, wheyshake het zullen doen ?
en voor de vetten, kan ik terug vallen op plantaardige olie ? (bv bij het bakken van de kip)

Ja dat zal al een hele verbetering zijn, maar je moet echt die kcals op gaan schroeven.
Zo te zien mag je al sowieso een pak meer vetten naar binnen krijgen, deze kan je halen uit noten, olie, vette vis, advocado, etc. Wel vervelend dat je maar 3 keer per dag kan eten..

tuurlijk wel, maar ik denk dat ik inderdaad een vertekend beeld heb.
bij bodybuilders stel ik me namelijk het beeld voor van de 2de foto.
blijkbaar zijn mensen die gezond eten en wat extra spieren willen kweken ook bodybuilders
hoedanook, je zal wel gelijk hebben.
Zoals ik al 1000 keer herhaald heb, ik ben een beginner en ik weet niet over wat ik praat.

Veel mensen onderschatten gewoon hoe moeilijk het is om "maar" dit figuur te krijgen:
http://www.xead.nl/upload/de1425a686...V0cy5qcGc=.jpg

Vergis je niet, dit krijg je echt niet zomaar ;)

ja het ambetante is dat ik een bureau job heb waar ik enkel kan eten tijdens men middag pauze, en zit meestal tot 7u op het werk en ben rond 8u thuis.
Ik vertrek rond 10 naar men werk en sta meestal rond 9u op dus is heel vervelend.

Ik denk dat ik gewoon mijn porties serieus ga vergroten, noten erbij halen.

Denk aangezien ik geen brood meer ga eten dat ik ook de kalkoenfilet & kipfilet ga achter wegen laten en gewoon stukken kip & kalkoen ga bereiden in de pan, en dan in stukken snijden, zo op een bord samen met wat tonijn en groentjes.
Komt denk ik goedkoper uit en aangezien ik geen brood eet hoeft het niet in schelletjes te zijn.

Zal er morgen is op letten, alles terug afwegen en berekenen en dan hier bij post & ook in het voedings forum.

thx voor de info & hulp !

push ups er uit... en zoals gezegt
close grip bench press er in voor triceps + een extension oefening is inprincipe voldoende voor triceps!
dippen kan je er ok nog bij doen... let wel op de uitvoering ivm schouder blessure..!
wees ff creatief... dippen kan je overal doen!!
http://www.youtube.com/watch?v=uZ4a7Wbbjok

Terug
Naar boven