MuscleMeat

Telenet - Diamondshake: de addertjes

Lork

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
404
Lengte
1m78
Massa
99kg
Beste collega's,

Nu wil ik eens jullie ervaringen horen ivm de shakes van Telenet!
Telenet staat bekend om zijn addertjes en plotse aanrekeningen.

Nu zou ik willen overstappen naar Diamondshake, 50 activatiekosten weet ik (maar hier ga ik ook eens voor bellen, dit betaal ik niet zomaar) maar:

Telefonie zit bij belgacom, hoe gaat dit aflopen?
58 euro wil ik betalen per maand, NIETS MEER! Dus geen scenario's zoals: oei, deze dingen komen er blijkbaar ook nog bij..

Wat zijn jullie ervaringen met de shake-rekeningen?

Haha, ik verbaas me nog steeds over het internet daar in belgie :D Ik betaal hier 32,50 voor glasvezel internet 100/100 mbit en onbeperkt per maand. Dan komt daar nog 20 euro bij voor telefoon en tv dacht ik en thats it..

• Topic Starter Topic Starter
het is zelfs zo erg dat wanneer ik een overschrijving doe naar telenet op het eind van de maand, telenet 2 dagen later (wanneer het overgemaakt moet worden) een brief stuurt dat het geld nog niet toegekomen is terwijl het gewoon onderweg is. Maar de bijkomende kosten mag je ook nog es betalen

Haha dat internet in Belgie is echt zo ontzettend krom, snap niet dat daar iets aan gedaan wordt.

het is zelfs zo erg dat wanneer ik een overschrijving doe naar telenet op het eind van de maand, telenet 2 dagen later (wanneer het overgemaakt moet worden) een brief stuurt dat het geld nog niet toegekomen is terwijl het gewoon onderweg is. Maar de bijkomende kosten mag je ook nog es betalen

bellen naar de klantendienst en ze laten die kosten vallen (trouwens bij de meeste firma's waar je rappelkosten moet betalen)

wat is de formule juist: internet+telefonie+tv aan 58€/mnd + 50€ activatie?
wat betreft Telenet en Belgacom: als het te mooi klinkt om waar te zijn, is het dat ook ;)

tv alleen kost 8€/mnd (incl. huur digicorder)
dan schiet er nog 50€ over voor telefonie+internet, vind ik nog behoorlijk duur !!

Haha, ik verbaas me nog steeds over het internet daar in belgie :D Ik betaal hier 32,50 voor glasvezel internet 100/100 mbit en onbeperkt per maand. Dan komt daar nog 20 euro bij voor telefoon en tv dacht ik en thats it..

ik zie een dbb dump aankomen. 10tb erin en GAAN!

bellen naar de klantendienst en ze laten die kosten vallen (trouwens bij de meeste firma's waar je rappelkosten moet betalen)

wat is de formule juist: internet+telefonie+tv aan 58€/mnd + 50€ activatie?
wat betreft Telenet en Belgacom: als het te mooi klinkt om waar te zijn, is het dat ook ;)

tv alleen kost 8€/mnd (incl. huur digicorder)
dan schiet er nog 50€ over voor telefonie+internet, vind ik nog behoorlijk duur !!

nu betaal ik over de 100euro door de combi telenet, belgacom

ik kan moeilijk geloven dat ik alleen 58ga moeten betalen zonder adders, ik ben al wat tegengekomen met telenet

bijvoorbeeld heb ik al gehoord dat je prime gratis krijgt 3maand, maar binnen 2 maand moet opzeggen anders betaal je ervoor en doe je dat maar pas na 3maand moet je opzegging betalen... :rolleyes:

Beste collega's,

Nu wil ik eens jullie ervaringen horen ivm de shakes van Telenet!
Telenet staat bekend om zijn addertjes en plotse aanrekeningen.

Nu zou ik willen overstappen naar Diamondshake, 50 activatiekosten weet ik (maar hier ga ik ook eens voor bellen, dit betaal ik niet zomaar) maar:

Telefonie zit bij belgacom, hoe gaat dit aflopen?
58 euro wil ik betalen per maand, NIETS MEER! Dus geen scenario's zoals: oei, deze dingen komen er blijkbaar ook nog bij..

Wat zijn jullie ervaringen met de shake-rekeningen?

Je moet sowieso nog bijbetalen voor de kabeldistributie. Staat er altijd wel bij, zij het in de kleine lettertjes.

Nog een "leuk" artikeltje erover:
[Link niet meer beschikbaar]

Telenet.be zei:
Om te kunnen genieten van een Shake met Telenet Digitale TV, dien je te beschikken over een actief Telenet kabel - abonnement (niet inbegrepen).

Mocht het een troost zijn: noch bij Belgacom, noch bij Telenet betaal je exact de prijs die het abonnement je wil laten geloven. Je komt altijd duurder uit en voelt je altijd bekocht. ;)

Ik ben net overgestapt op een shake na het lezen van een Telenet reclame brief...

Kreeg de hardware allemaal gratis dus dat valt mee (is dan wel niet je eigendom, maar who cares).

Maar er werden wel 50 euro opstartkosten aangerekend, wat dan weer jammer was. Voordeel is dat je een self-start kit kan vragen. Je betaald dan niet de installatiekosten (moet je wel beetje handig zijn), wat mooi de prijs drukt.

Je moet sowieso nog bijbetalen voor de kabeldistributie. Staat er altijd wel bij, zij het in de kleine lettertjes.

Nog een "leuk" artikeltje erover:
[Link niet meer beschikbaar]

Mocht het een troost zijn: noch bij Belgacom, noch bij Telenet betaal je exact de prijs die het abonnement je wil laten geloven. Je komt altijd duurder uit en voelt je altijd bekocht. ;)

dus hoeveel moet ik dan werkelijk betalen?

Big T zei:
Ik ben net overgestapt op een shake na het lezen van een Telenet reclame brief...

Kreeg de hardware allemaal gratis dus dat valt mee (is dan wel niet je eigendom, maar who cares).

Maar er werden wel 50 euro opstartkosten aangerekend, wat dan weer jammer was. Voordeel is dat je een self-start kit kan vragen. Je betaald dan niet de installatiekosten (moet je wel beetje handig zijn), wat mooi de prijs drukt.

al een rekening gekregen? hoe was die?

De eerste rekening moet nog komen. Daar zal die 50 euro inzitten dus zal meer dan 100 euro in totaal zijn. Het blijft allemaal een dure zaak in België, als je het vergelijkt met buitenland. Helaas is alles hier duur wat met IT en elektronica te maken heeft, bij welke provider je ook gaat.

Wij hebben hier Goldshake. ik geloof 50€ per maand voor internet en telefoon

echt 50 euro? niet meer? zou je de rekening eens willen bekijken?

Tja dat krijg je als de staat alle bedrijven aan het buitenland verkoopt. Van energiebedrijven tot ICT bedrijven tot banken. Niets is nog van België, bijgevolg zijn we een wingewest geworden van de Fransen en Amerikanen.

voor het juiste bedrag kan iedere bedrijfsleider Belgische Trots kopen...

btw, was de CEO van Telenet geen Nederlander???

Ik weet alleen dat het nu in Amerikaanse handen is, het was begonnen als een initiatief van de Vlaamse overheid. Ze wilden zo het monopolie in de markt breken, niet erg goed gelukt maar soit.

Tja dat krijg je als de staat alle bedrijven aan het buitenland verkoopt. Van energiebedrijven tot ICT bedrijven tot banken. Niets is nog van België, bijgevolg zijn we een wingewest geworden van de Fransen en Amerikanen.

zweden niet vergeten ;)

deze man maakt dan weer wel enorme winsten door het werken in het buitenland: http://www.jandenul.be/

ma soit ik wil ook winst maken door geen stommiteit te maken door overstappen op diamondshake :roflol:

edit: http://binaries.telenet.be/onlinesupport/instruxion/selfstarter/nl/index.html :laugh:

Laatst bewerkt:
toevallig vanmorge de factuur gekregen van telenet gold shake : turbo internet XL en huur HD digicorder,en dan heb ik nog het family tv pack bijgenomen,dit had ik afgesloten voor 58€ per maand + 9.95/maand voor de familypack,mooi,nu krijg ik elke maand een rekening van om en bij de 95€ euro,bleek dat er nog kabelkosten bijkomen,en BTW belachelijk,ik ga zodaddelijk iets anders zoeken,want 100€ voor wat tv en wat te downloaden is toch geld uit het raam gooien

Terug
Naar boven