Fitness Seller

teleurgesteld in mijzelf, inspiratie en echte feiten nodig!

BDD

Novice
Waardering
0
Lengte
1m65
Massa
62kg
beste forumleden,

ik ben hier nieuw maar kwam via via op deze site terecht... aangezien ik zelf wel met wat vragen zit leek me dit een goede manier om het eens aan ervaren mensen te vragen.

even een korte introductie

ik ben een meid van 22 jaar. en ik geef toe een behoorlijke perfectionist, noem het ijdel, wat dan ook.

In het verleden heb ik altijd op topniveau paardgereden waardoor mijn lichaam in goede conditie bleef (reed 5 paarden per dag) .
Ik maakte mij nooit druk om mijn gewicht.

Tot ik in de pubertijd kwam.. door verkeerde voeding 6 kg aankwam.
Vanaf dat moment altijd wel met lijnen bezig geweest.

Ik stoptte op ten duur met paardrijden.. studie-vriendje de gebruikelijke dingen. Maar mistte toch de beweging. Nadat ik weer 4 kg was aangekomen ging ik sporten en raakte ik verslaafd.

Vorig jaar ben ik dan ook eind april begonnen met intensief te sporten + sonja bakker dieet + af en toe stackers zonder ephedra.

Ik viel 8 kg af.. en kwam aan in spieren. Enorm trots natuurlijk.

Nu inmiddels precies een jaar later ben ik echt teleurgesteld in mijzelf.
Door de nodige tegenslagen afgelopen jaar (relatie uit , ziekte in familie) stopte ik met trainen bij gebrek aan energie (depressie) en begon met junkfood eten. Ik ben inmiddels weer 10 kg aangekomen.
Het erge is dat ik mijzelf niet kan bekijken in de spiegel.. ik baal enorm van mijzelf omdat ik dit niet ben voor mijn gevoel, het voelt niet goed. Ik voel me er niet energiek in.

De zomer komt eraan en ik wil weer terug naar de meid die ik was.

Ik vraag nu dus jullie oprechte adviezen om af te vallen.

Mijn eigen ideeen waren toch weer ad sonja bakker.

toendertijd sportte ik 5x per week voornamelijk cardio ik trainde 400 callorieen per dag...

zat nu te denken dat ook weer op te pakken.

evt ook een cross trainer of hometrainer voor thuis te kopen.

een fiets aan te schaffen omdat ik nu alles met de auto doe (slechte gewoonte) ik heb noggsteeds stackers (4 geloof ik die laatste) hiervoor had ik 3 die vond ik krachtiger maar 4 voldoet ook...

hebben jullie nog meerdere tips?

ik schaam me nu ook gewoon om naar de sportschool te gaan omdat ik bekend stond als het fanatieke meisje.. wat zo dol is op sporten! en die zichzelf nu verwaarloosd heeft..
vandaar ook die hometrainer als ik dan een baaldag heb kan ik iig thuis aan cardio doen!

bedankt voor alle tips en het lezen van mijn verhaal

Gewoon naar de sportschool gaan natuurlijk. Is nogal onzinnig om niet te gaan omdat je bang bent voor wat anderen van je vinden. Je doet het voor jezelf en niet voor hun, toch?

Lees de sticky's in de voedings- en trainingssectie. Sonja bakker is btw niks en die stackers heb je ook niet nodig.

Enneh, teleurgesteld zijn in jezelf, wat is dat nou weer voor BS slachtoffer mentaliteit? Alsof je het verleden kunt veranderen, hup get your ass in the gym.

Laatst bewerkt:
Inb4 pics? :)

dus je wil eerst wat afvallen voor je terug naar de sportschool durft? :roflol:
Waar maak je je toch druk om. 10 kg bijkomen is echt TEveel van het goede.
Een paar kilootjes op en af daar is helemaal nix mis mee. Maar als je het tot 10 kg laat komen dan ben je niet goed bezig en daar is geen excuus voor. Je ziet namelijk met gemak het verschil in de spiegel tussen 10 kg meer en minder dus waarom je jezelf niet hebt tegengehouden is mij een raadsel.
Nu doet het er natuurlijk niet meer toe hoe of wat en ik ken Sonja Bakker niet echt maar de naam alleen al doet mij niet veel goeds vermoeden.

Geld uitgeven aan een fiets of loopband of crosstrainer begrijp ik nog minder goed. Als je geld wil uitgeven geef je het gewoon beter aan mij, er zijn mensen die het ECHT kunnen gebruiken. Stoefen met hoe goed je het hebt thuis is hier niet aan de orde!

Zoek in je omgeving een leuke looproute of plek waar je weet dat veel mensen komen lopen, parkje, recreatiedomein, of gewoon een rustige buurt.
Heb je het niet zo voor lopen, ga dan lekker zwemmen.

Laat de snelle suikers staan en stel een deftig voedingsschema op.
Je grijpt ook al direct naar de stackers en dat vind ik een beetje raar, je wil er precies zo weinig mogelijk moeite voor doen. In dat geval kunnen steroïden je wrs nog meer helpen (zie de AAS-sectie).

10 kg eraf tegen de zomer zal je ook niet meer lukken. Tenzij je fel onder je dagelijkse caloriebehoefte gaat eten maar dan verlies je ook veel spieren en ga je na je dieet weer dubbel zo snel terug aankomen omdat je op deze manier je metabolisme verkloot ipv je metabolisme te verhogen.
In dat geval zal je 10 kg wel halen, maar of het 10 kg vet is wat je verliest zal geen waar zijn.

Maar bekijk het niet allemaal zo negatief, je zal er mss deze zomer nog niet op en top strak en sexy uitzien. Maar als je gewoon van deze gelegenheid gebruik maakt om nu op een rustige en goede manier te cutten, kan je tijdens de winter lekker clean bulken om vervolgens tegen de zomer van 2011 er goed uit te zien. Dat je van sporten houdt zal je daar alleen maar bij helpen.

Hé, kom op. Het is al een grote stap dat je hier een post zet als meisje vind ik. Alle vrouwen zijn ten eerste bezig met hun lijn. Misschien 1% van de vrouwen heeft echt een body om echt trots op te zijn en die niet zo verkeerd mager zijn door hun foute dieet die ze maar steeds aanhouden. Dus als jij hier op dit forum komt, dan behoor je tot een heel klein deel van de vrouwen die is of van plan is om op de juiste manier dat vet te verliezen.

Ik zou zeggen. Lees je eens erg goed in hier; alle stickies enzo.
En ga zeker terug naar de gym. Maar stel eerst een goed voedings -en trainingsschema op; zodat je niet gaat om een beetje de toerist uit te gangen.
Stel je ook geen vragen of zo een krachttraining voor jouw geschikt is; want nee er is geen discriminatie, het is voor iedereen. En het biedt aan allen vele voordelen, zolang je natuurlijk de oefeningen juist uitvoert ^^

veel succes!

Lees ik daar ergens Sonja Bakker? Meteen in de vuilbak gooien dan. Verder kan je thuis prima afvallen als je je niet op je gemak voelt in de sportschool met je huidige fysiek. Ik raad je aan om een betaalbare treadmill aan te schaffen, tijdens tv kijken kan je dan bijv. een uurtje per dag hardlopen. Als je dat goed doet kan je 500gr tot 1kg vet per week verliezen.

10 kg afvallen gaat je echt wel lukken in 3 maanden, als je een beetje doorzettingsvermogen hebt. What's done is done, ****it, ga jezelf niet gek zitten maken. Die 10 kg zit er nu eenmaal aan, boo friggedy hoo, nu is het zaak die er zo snel mogelijk af te krijgen.

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor de leuke reacties! las er ook 1 negatievere bij dat me 10 kg niet zou lukken.. als vrouw zijnde schrok ik hier natuurlijk enorm van.. want vorig jaar viel ik 8 kg in 2 maanden tijd af (viel 1 tot 2 kg per week af) wel dus via sonja bakker maar denk dat ik idd dit in de prullenbak ga gooien na het nodige lezen hier op het forum. (ga morgen nog eens rustig verder lezen)
En dan een eigen dieet opstellen (vele porties op een dag min 6 maar allemaal kleine porties) weinig kolhydraten.. weinig (fruit)suikers. Veel vocht dmv water lichte thee.
Alcohol drink ik vrijwel nooit, suiker gebruik ik niet in de thee.

En om te reageren op die reactie van 10 kg dat ik dat niet gezien heb.. natuurlijk wel! Ben ookal meerdere malen begonnen met gezonder eten maar ben een emo - eter en zolang als ik mijn psychische dingen nog niet verwerkt had viel ik steeds terug in mijn oude ritme. Maar dat is nu dus voorbij dus kan ik ook met een gezonde geest beginnen.

overigens sporten doe ik al wel , sta elke ochtend om half 8 op om om half 9 als eerste in de sportschool te zijn. 30 min fietsen, 30 min loopband (helling-hardlopen) en soms nog 15 min crosstrainer of roeien. daarna zwem ik altijd 15 tot 30 min.. ook om spierpijn te verminderen. Sport 3 tot 4x per week. Alleen door het ongezonde eten werkt dit natuurlijk nog niet.
Ik ga dus nu alleen iedere ochtend omdat ik mij inderdaad schaam! Vandaar dat ik een hometrainer als oplossing zag zodat ik dan savonds tijdens (gtst kijken of greys anatomy of 1 van mijn andere verslavingen) gewoon op de fiets of dergelijke stap.. en dan ook nog eens 30 min extra training pak per dag!

Ik ga morgen lekker door de kasten (alle ongezonde crueslis gaan de prullenbak in) en gezonde producten in huis halen.

@big_t 1 vraagje wat raad je mij aan een hometrainer (fiets) of crosstrainer?
fiets zal toch prettiger zijn tijdens het kijken van een serie-tv programma ... maar crosstrainer wellicht wel effectiever (traint ook het bovenlichaam).

Ik zweer zelf bij een treadmill omdat die je een stukje verplicht om te blijven bewegen en aan een bepaald tempo dat je instelt. Je kan er meestal ook de meeste energie mee verbranden. Er zijn ook zeer betaalbare toestellen te koop (heb er zelf 1 van 400 euro oid). Crosstrainer is populair in gyms maar je verbruikt toch minder hoor. En je zegt bovenlichaam trainen, maar al wat je doet is je armen mee laten bewegen met het toestel, de inspanning is minimaal. Om vet te verliezen volstaat het eigenlijk om louter je benen te gebruiken, het is niet zo dat je je armen moet bewegen om vet op je bovenlichaam te verbranden.

Wat ook erg goed werkt is een stairmaster, de prijzen ken ik echter niet.

Eerst en vooral wil ik ff kort zeggen dat je al 1 enorm groot voordeel hebt: namelijk je weet dat het werkt, de grootste reden dat mensen niet lukken af te vallen is omdat ze er het geloof in verliezen.

Nu je zegt dat je inspiratie nodig hebt, inspiratie is niet echt het juiste woord.
Ik weet uit eigen ervaring -en ik denk dat de meeste zich hier wel kunnen in vinden- dat wanneer je 'slecht' bezig bent (junkfood, ... ) je meestal ook echt slecht bezig blijft en het als het ware onmogelijk lijkt om de ommezwaai te maken, maar grappig genoeg wanneer je goed bezig bent het meestal geen probleem is om door te zetten omdat je er ook van geniet.

Je mag enorm veel dingen zeggen over doorzettingsvermogen, karakter, ... maar in feite is de mens enorm simpel, de mens is een genotszoeker, en een enorm kortzichtige daarin. Wanneer je slecht bezig bent zoek je je genot in dingen zoals eten/tv-kijke, ... weet ik veel. Het probleem is die visieuze cirkel doorbreken, in het begin krijg je namelijk helemaal geen genot terug en is het gewoon afzien, het probleem is dat de meeste denken dat ze zo nog gaan moeten afzien voor de volgende maanden terwijl eens als je in die mindset zit het helemaal niet meer afzien is, maar gewoon puur genieten.
Je zegt het zelf

Ik weet bijvoorbeeld voor mezelf dat ik 2 a 3 dagen nodig heb (ik zou het ook niet langer volhouden) maar daarna is het voor mij niet meer afzien. De truk is niet doorzettingsvermogen of inspiratie, de truk is om jezelf weer te leren eraan verslaafd te geraken.

Bovenstaande is mischien veel psychologische BS, hetgeen ik gewoon wil zeggen is dat: je zegt dat je "inspiratie" nodig hebt? Bullshit, gewoon beginnen en je zal al snel genoeg merken dat er helemaal geen inspiratie nodig is.

Gewoon een voedingsschemaopstellen waarover je hier wat vragen kan stellen en gewoon terug gaan naar de sportschool, het zou te zot zijn om dingen aan te kopen omdat je niet durft terug te gaan, zo'n moeilijke mensen zullen het daar toch ook niet zijn :p

Laatst bewerkt:
bedankt voor de tip.
zal eens kijken naar goedkopere treadmills. Stukje qua gebruik bovenlichaam zit wat in. Enige wat ik zelf wel ervaar op de crosstrainer is dat ik het gevoel heb mijn buikspieren meer te gebruiken dan wanneer ik fiets.

Zal evt eens via marktplaats gaan zoeken.. ;)

---------- Toegevoegd om 00:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:45 ----------

Eerst en vooral wil ik ff kort zeggen dat je al 1 enorm groot voordeel hebt: namelijk je weet dat het werkt, de grootste reden dat mensen niet lukken af te vallen is omdat ze er het geloof in verliezen.

Nu je zegt dat je inspiratie nodig hebt, inspiratie is niet echt het juiste woord.
Ik weet uit eigen ervaring -en ik denk dat de meeste zich hier wel kunnen in vinden- dat wanneer je 'slecht' bezig bent (junkfood, ... ) je meestal ook echt slecht bezig blijft en het als het ware onmogelijk lijkt om de ommezwaai te maken, maar grappig genoeg wanneer je goed bezig bent het meestal geen probleem is om door te zetten omdat je er ook van geniet.

Je mag enorm veel dingen zeggen over doorzettingsvermogen, karakter, ... maar in feite is de mens enorm simpel, de mens is een genotszoeker, en een enorm kortzichtige daarin. Wanneer je slecht bezig bent zoek je je genot in dingen zoals eten/tv-kijke, ... weet ik veel. Het probleem is die visieuze cirkel doorbreken, in het begin krijg je namelijk helemaal geen genot terug en is het gewoon afzien, het probleem is dat de meeste denken dat ze zo nog gaan moeten afzien voor de volgende maanden terwijl eens als je in die mindset zit het helemaal niet meer afzien is, maar gewoon puur genieten.
Je zegt het zelf

Ik weet bijvoorbeeld voor mezelf dat ik 2 a 3 dagen nodig heb (ik zou het ook niet langer volhouden) maar daarna is het voor mij niet meer afzien. De truk is niet doorzettingsvermogen of inspiratie, de truk is om jezelf weer te leren eraan verslaafd te geraken.

Bovenstaande is mischien veel psychologische BS, hetgeen ik gewoon wil zeggen is dat: je zegt dat je "inspiratie" nodig hebt? Bullshit, gewoon beginnen en je zal al snel genoeg merken dat er helemaal geen inspiratie nodig is.

Gewoon een voedingsschemaopstellen waarover je hier wat vragen kan stellen en gewoon terug gaan naar de sportschool, het zou te zot zijn om dingen aan te kopen omdat je niet durft terug te gaan, zo'n moeilijke mensen zullen het daar toch ook niet zijn :p

klopt... ik weet dat het gewoon ook echt 90% psychisch zit ;) het is even die drempel over. Vaak ben ik na 3x trainen al verslaafd. (ze noemde mij niet voor niets op de sportschool een sportjunky)
Je vraagt je dan misschien ook af hoe kan zo iemand het tot 10 kg laten aankomen... maar net wat je beschreef... als je eenmaal in een ander ritme hangt (bij mij ook mede door depressiviteit) is het moeilijk die cirkel te doorbreken!

Wat ik hier op dit forum zoek zijn idd voorral goede tips met betrekking tot voeding en trainingen die het beste werken qua vetverbranding. Ik weet zelf inmiddels wel wat dingen maar het is nooit verkeerd meer te leren.

Toch blijf ik van mening dat het aanschaffen van aparatuur voor thuis voor de avonduren niet als iets slechts gezien kan worden.. gezien het feit ik nogsteeds uit (onzekerheid) op de ochtenden sport.

En ja ze noemen dat runnerhigh he.. waar je dan verslaafd aan raakt ;) is net zo effectief als cocaine en het stofje wat ook in chocola zit... waar je dus gelukkig van word! (runnershigh ervaarde ik soms na trainen na 30 min interval hardlopen)

ah erover typen op het forum helpt iig al.. nu al zin in morgen :)

ach, ik bedoel het niet zo negatief hoor. Maar je geeft het zelf al aan. 1-2 kg per week is TE veel.
Alles boven die 1 kg is sowieso vocht en spieren, en spieren wil je nu eenmaal niet kwijt. Verder is die 1 kg die Big T aangeeft echt wel het maximum haalbare. Tenminste voor normale mensen. Zelfs die 1 kg is zelfs (zeker voor vrouwen) nog te hoog geschat.
Dat mensen van 150 kg meer dan 1 kg vet per week kunnen verliezen is wel logisch maar hoe minder vet je hebt hoe moeilijker het nog is om vet te verliezen. De laatste kilootjes gaan dus ook het moeilijkst.
Daarom dat ik ook zei dat je die 10 kg er wel van af kan krijgen tegen de zomer maar dan niet op de gezonde manier.

Je moet ook rekening houden dat het bijna onvermijdelijk is dat je een beetje spiermassa zal kwijtspelen, zelfs al doe je het op de gezonde manier.
En hoe meer spieren je kwijt bent, hoe slechter dat is voor je metabolisme. Want als je meer spieren hebt verbrandt je meer calorieën in rust dan als je minder spieren hebt.
Daarom dat krachttraining ook altijd een aanrader is.

Als ik het goed begrijp doe je dus 1.5 tot 2 u cardio op 1 dag?
Dat is echt teveel van het goede, Ik zou dat herleiden naar 1 uur en je tempo gewoon wat verhogen of pas eens intervaltraining toe.
En mss een tip is om het zelfs te combineren met wat krachttraining.

PS: als je ook weegschaaladdicted bent, weeg je dan ook altijd s'morgens en hou er rekening mee dat je tijdens de "week" meer vocht kan vasthouden.

overigens fotos heb ik wel.. zowel van nu als van vorig jaar voor en na het trainen..

alleen , nu nog even zien hoe je dat hier kan posten!

(ik maakte altijd fotos.. eens in de zoveel weken om me gemotiveerd te houden!)

overigens fotos heb ik wel.. zowel van nu als van vorig jaar voor en na het trainen..

via tinypics ofzo

welkom op dit board :)

ik las wat dingetjes van je die je wel dient aan te pakken.

De reden dat je goed ging op een Sonja Bakker dieet, is omdat je lichaam dr van schrok van slecht naar goed voedsel en wss lager in calorieën dan je binnenkreeg...dan val je altijd wel af. echter Sonja Bakker is gebaseerd op mensen van haar eigen gewicht rond de 60kilo.

Iemand van 100valt dan altijd snel af op 1300 kcals...tot een bepaalde hoogte wanneer het lichaam in reservestand gaat omdat er te weinig kcals binnenkomen dan het nodig heeft na lange periodes en schakelt de reservestand in omdat het denkt een hongerwinter mee te maken en vetreserfves aanlegt en je stofwisseling op een laag pitje zet en je spierweefsel kwijt gaat raken omdat dit teveel energie vreet en zodoende een verbrandingsmechanisme kwijtraakt.

reken je onderhoud uit en ga dr 500 oncder zitten...in de weekenden 1-2 junkmaaltijden en wat hoger in koolhydraten, schoon je dieet op...6-7 maaltijden per dag en voer de intensiteit van je training op en doe je cardio na je krachttraining of op nuchtere maag. kom je al een heel eind mee denk ik

LAat de stackers maar liggen...fatburners gooi je pas in de strijd als je al laag zit en de laatste restjes eraf moeten.

laag in koolhydraten is btw niet de manier. je heb gwn carbs nodig...ga gwn wat lager in carbs maar niet extreem laag, hoog in je eiwitten en gemiddeld in gezonde vetten

hopelijk heb je hier wat aan, bij vragen mag je ook PB'en

succes;)

Foto's maken is idd één van de methoden om je progressie op te volgen en jezelf te motiveren in het proces. De spiegel is in begin iets minder betrouwbaar en werkt vooral motiverend als je al heel wat kilo's kwijt bent. Veranderingen zijn echter moeilijk zichtbaar voor het eigen oog. De weegschaal kan nuttig zijn, maar ook gevaarlijk. Je kan denken dat je goed bezig bent, terwijl je eigenlijk vocht en spier verliest, of je kan gefrustreerd geraken omdat je nauwelijks gewicht verliest (wat niet per se een slecht teken hoeft te zijn). De beste methode om na te gaan of je op de goede weg zit is toch de vetmeting. Dit gebeurd best wekelijks tot tweewekelijks en met tang, want apparaatjes zijn onbetrouwbaar.

Een foto kan je hier uploaden door naar de geavanceerde editor te gaan en een foto te selecteren op je pc onder de optie "Bijlagen Toevoegen".

Als je een echte perfectionist bent , stop het dan in het trainen en het opzetten ( en uitvoeren) van een dieet!

Bedankt voor alle reacties,

wat mij betreft mag hier nu een slotje op. Ik heb inmiddels genoeg tips ontvangen!

mijn plan is.. idd de stackers te gaan laten staan en ook sonja te laten..
wil vanavond op de tanita weegschaal gaan staan (helemaal zeker ben je natuurlijk niet) maar via die weg mijn verbruik meten.. daar dus 500 call onder gaan zitten.

ik weet zelf wel wat gezonde producten zijn dus dat moet geen probleem zijn. enige waar ik nog mee zit is wat ik het beste op de ochtend en middag kan eten aangezien ik brood liever niet eet (cracks volkoren? of magere yochurt met appel ?) als alternatief?

daarnaast gewoon 4x in de week sporten op de ochtend aan houden en idd ook krachttraining mee pakken voordat ik cardio doe.. en wellicht meer interval gaan trainen?

Vandaag op de weegschaal gestaan als ik 6 kg eraf heb ben ik op het gewicht dat ik graag wil bereiken. Vorig jaar woog ik 8 kg lichter maar was toen aan de magere kant. Voorral in mijn gezicht en bij mijn hals vond ik dit niet zo mooi.
Dit jaar wil ik beter in proportie worden. Dus geen 10 kg.. scheelt toch weer wat.

maar nogmaals er mag dus nu een slotje op.
mensen die adviezen hebben mbt dit topic mogen mij PBen (graag!) ook mbt voedsel.. misschien schema adviezen ed?

bedankt iig voor alle adviezen.

Krachttraining is prioriteit nr. 1, daarna en daarbij doe je cardio. Zonder intensieve vorderende krachttraining is het heel erg moeilijk om blijvend resultaat te boeken. Mensen die alleen cardio doen komen altijd weer bedrogen uit. Je bent in het verleden waarschijnlijk al heel wat droge massa kwijtgeraakt. Laatste hierover: maak een goed trainingsschema waarbij je alle spieren goed aanpakt, geef de voorkeur aan FullBody en vergeet absoluut nooit te squatten!

Verder kun je havermout eten of evt. brinta. Eet bij iedere maaltijd eiwitten. Denk aan, tonijn, koolvis, kip, ei, whey, e.a. Don't forget your veggies. Yoghurt met een appel is nog niet helemaal okey. Lijkt nog steeds een beetje op een Sonja maaltijd, tenzij je het 5 dubbele eet, dan begint het er iets meer op te lijken.

Let niet teveel op gewicht, gebruik het alleen om te monitoren dat je niet meer dan een kilo kwijtraakt per week. Als je spiermassa aankomt en vet verliest dan zie je er veel en veel beter uit, terwijl je op de weegschaal gelijk blijft of zelfs aankomt.

Meer spiermassa is de sleutel tot blijvend succes en een lichaam waar je trots op kunt zijn en bovenal je erg goed in voelt, wees maar niet bang dat je er als een 'bull on steriods' uit zult gaan zien.

Succes en veel plezier!

---------- Toegevoegd om 12:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:29 ----------

NB.

Je verbruik kun je beter uitrekenen a.h.v. formules in de betreffende stickies. Dit geeft een redelijke indicatie, het finetunen doe je d.m.v. het goed monitoren van je resultaten en daar aanpassingen invoeren waar nodig.

Bedankt voor alle reacties,

wat mij betreft mag hier nu een slotje op. Ik heb inmiddels genoeg tips ontvangen!

mijn plan is.. idd de stackers te gaan laten staan en ook sonja te laten..
wil vanavond op de tanita weegschaal gaan staan (helemaal zeker ben je natuurlijk niet) maar via die weg mijn verbruik meten.. daar dus 500 call onder gaan zitten.

ik weet zelf wel wat gezonde producten zijn dus dat moet geen probleem zijn. enige waar ik nog mee zit is wat ik het beste op de ochtend en middag kan eten aangezien ik brood liever niet eet (cracks volkoren? of magere yochurt met appel ?) als alternatief?

daarnaast gewoon 4x in de week sporten op de ochtend aan houden en idd ook krachttraining mee pakken voordat ik cardio doe.. en wellicht meer interval gaan trainen?

Vandaag op de weegschaal gestaan als ik 6 kg eraf heb ben ik op het gewicht dat ik graag wil bereiken. Vorig jaar woog ik 8 kg lichter maar was toen aan de magere kant. Voorral in mijn gezicht en bij mijn hals vond ik dit niet zo mooi.
Dit jaar wil ik beter in proportie worden. Dus geen 10 kg.. scheelt toch weer wat.

maar nogmaals er mag dus nu een slotje op.
mensen die adviezen hebben mbt dit topic mogen mij PBen (graag!) ook mbt voedsel.. misschien schema adviezen ed?

bedankt iig voor alle adviezen.

geen yoghurtjes. Neem zo een wasa cracker lichtgewicht. Die is de beste variant, neem ik altijd ook ^^

Terug
Naar boven