Fitness Seller

teleurgesteld in mijzelf, inspiratie en echte feiten nodig!

: d

Wat is er daar mis mee?

per 100g

kcal 320,0 E 10,0 KH 65,0 (waarvan suikers 2,5) V 1,5 (waarvan verz. 0,3)
vezels 16,0
...

Goed dat je de voedingswaarden geeft :thumb:

Wat weegt zo'n crackertje? 10g? Wat doe je erop? Plakje kaas?
Je gaat dus ontbijten en eet i.p.v. yoghurt een crackertje?

Is het niet beter als volgt te ontbijten?
- 100g Havermout
- 200g Koolvis
- Appel

Met yoghurt kun je trouwens goed beginnen hoor.
Noem maar wat:
- 500ml magere yoghurt
- 75g Havermout/Brinta
- **g Whey

'Cracker' klinkt ook zo armzalig. Lightweight, baby!

Laatst bewerkt:
Goed dat je de voedingswaarden geeft :thumb:

Wat weegt zo'n crackertje? 10g? Wat doe je erop? Plakje kaas?
Je gaat dus ontbijten en eet i.p.v. yoghurt een crackertje?

Is het niet beter als volgt te ontbijten?
- 100g Havermout
- 200g Koolvis
- Appel

Met yoghurt kun je trouwens goed beginnen hoor.
Noem maar wat:
- 500ml magere yoghurt
- 75g Havermout/Brinta
- **g Whey

'Cracker' klinkt ook zo armzalig. Lightweight, baby!

Zo ene weegt 9 gram; maar doe er gewoon mijn kalkoenfilet op ter vervanging van volkoren brood. Soms zit er tussen mijn 2 crackers 10cm spatie ^^
Ook soms pindakaas 's avonds op de cracker

Zo ene weegt 9 gram; maar doe er gewoon mijn kalkoenfilet op ter vervanging van volkoren brood. Soms zit er tussen mijn 2 crackers 10cm spatie ^^
Ook soms pindakaas 's avonds op de cracker

Okey.
Ik vind het wel wat weinig. Het zal mijn maag niet vullen. Wel goede vezels iig.
Goed eten! En ook vooral genoeg! ;)

Het gaat nu niet om wat jullie 's avonds op jullie cracker smeren, maar om BDD die dringend goed advies nodig heeft.

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor jullie reacties (meedenken)

momenteel eet ik zo:

ontbijt.. óf
magere yochurt met brinta & volcolon (pure vezels zonder verdere toevoegingen)

óf
2 volk crackers met kipfilet

óf
witvis met groenten (vaak 3 grote tomaten wat komkommer, paprika)

óf een groene appel

afhankelijk wat ik in de ochtend eet pas ik mn middag eten op aan.

Ik probeer iig: 2x daags fruit te eten bestaande uit mandarijnen (laag in callorieen) groene appels(weinig fruitsuikers) of kiwi(hoog in vitamines)

matig ik met aard. en rijst. doe het om de ene dag ene dag eet ik het wel andere dag laat ik het staan. Eet daarnaast 50 tot 100 gr.

eet ik kipfilet gekookt of gebakk in olijfolie
tonijn (uit water)
witvis uit de oven of gebakker met olijfolie

qua groentes wissel ik heel erg af...
wortelen
doperwten
witte bonen
sla
zuurkool
rode kool
champignons etc etc etc etc vanalles dus!

verder laat ik alle sausjes weg. geen jus etc... drink ik water en thee (probeer 2 liter pd)

denk dat dit een goede start is. (qua voeding)

Heel belangrijk is ook je progressie in kleine stapjes te doen en je te focussen op korte termijn doelen die goed haalbaar zijn. En dan de gedachtengang omdraaien. Juist denken: het is niet vanzelfsprekend dat ik dit behaald heb/de training af heb gerond. Ipv ik ben nog steeds x kilo te vet.

Volcolon zou ik niet ipv een ontbijt nemen. Er zitten namelijk nauwelijks voedingsstoffen in en zorgen juist voor verminderde opname van veel vitaminen en mineralen. Houd het liever bij de brinta. Daar zitten al genoeg vezels in. Ik meen 11-14 gram/100.

Als je de dingen laat die ervoor gezorgd hebben dat je juist van je ideale lichaam verwijderd raakte komt het vanzelf weer goed. Dat weet je, want toen je het wel goed deed was het resultaat ook naar tevredenheid.

Hallo allemaal

Het is toch ongelooflijk hoe bedrogen wij vrouwen dan toch uitkomen...
Ik heb trouwens dezelfde achtergrond als de topicstarter.
Lang op gewicht gebleven nadat ik 18 kilo was afgevallen en het afgelopen jaar wegens omstandigheden (arbeidsconflict) bijgekomen.
Ben 1.73 en ben van 63 naar 70 kilo gegaan.
Vanochtend woog ik 66.0

Waarom weten jullie dan toch zoveel en wij de altijd maar lijnende vrouwen zo weinig?

Ik dacht altijd nee ik doe geen krachttraining want ik wil geen spierballen maar daar heeft het dus niks mee te maken. Als ik de boel wat strakker wil hebben kom ik er dus niet onderuit???

Ik heb trouwens een crosstrainer. Doe dat iedere dag een half uur/ 40 min en dan nog ong 20 min buikspieroefeningen ed.
Ik ga nou dus gewichten halen en een schema zoeken dat ik kan volgen.
Daarnaast ren ik ongeveer 2 keer per week een uur en loop ik iedere dag ongeveer anderhalf uur met mijn 2 honden (duitse herders)

Ik heb aangepaste voeding (weinig vetten weinig koolhydraten veel eiwitten) en kom uit op ong 1200 cal per dag (ik werk van 9 tot 5 op kantoor dus beweeg gedurende de dag niet veel)

Vind het trouwens super hoe jullie de dame in kwestie adviezen geven en ik heb ook veel aan deze informatie!

groetjes Veronique

Veronique, je eet wel HEEUL weinig voor iemand die zoveel sport.. zelfs voor iemand die dag in dag uit stil zou zitten!

Heb je ooit je basale energieverbruik per dag uitgerekend?

Veronique net wat ice leovince zegt.. Je moet eens uitrekenen wat je over de gehele dag verbruikt.. Want ook in mijn ogen eet je te weinig..

Veronique, je eet wel HEEUL weinig voor iemand die zoveel sport.. zelfs voor iemand die dag in dag uit stil zou zitten!

Heb je ooit je basale energieverbruik per dag uitgerekend?

Daar ben ik ook benieuwd naar.

Als je namelijk veel sport, dan zit je ver onder je onderhoud met je kcal. inname.

Hallo allemaal

Het is toch ongelooflijk hoe bedrogen wij vrouwen dan toch uitkomen...
Ik heb trouwens dezelfde achtergrond als de topicstarter.
Lang op gewicht gebleven nadat ik 18 kilo was afgevallen en het afgelopen jaar wegens omstandigheden (arbeidsconflict) bijgekomen.
Ben 1.73 en ben van 63 naar 70 kilo gegaan.
Vanochtend woog ik 66.0

Waarom weten jullie dan toch zoveel en wij de altijd maar lijnende vrouwen zo weinig?

Ik dacht altijd nee ik doe geen krachttraining want ik wil geen spierballen maar daar heeft het dus niks mee te maken. Als ik de boel wat strakker wil hebben kom ik er dus niet onderuit???

Ik heb trouwens een crosstrainer. Doe dat iedere dag een half uur/ 40 min en dan nog ong 20 min buikspieroefeningen ed.
Ik ga nou dus gewichten halen en een schema zoeken dat ik kan volgen.
Daarnaast ren ik ongeveer 2 keer per week een uur en loop ik iedere dag ongeveer anderhalf uur met mijn 2 honden (duitse herders)

Ik heb aangepaste voeding (weinig vetten weinig koolhydraten veel eiwitten) en kom uit op ong 1200 "Calorie">cal per dag (ik werk van 9 tot 5 op kantoor dus beweeg gedurende de dag niet veel)

Vind het trouwens super hoe jullie de dame in kwestie adviezen geven en ik heb ook veel aan deze informatie!

groetjes Veronique

Hetgeen ik ondervonden heb is dat zo goed als alle personen van het vrouwelijke geslacht op een verkeerde manier afvallen. En het resultaat uiteindelijk is duidelijk zichtbaar vind ik. Ze wegen heel weinig en met hun kleren aan zien ze er best wel skinny uit. Maar in bikini zie je dan toch van...wat heb je jezelf aangedaan; je bent als een wandelend skelet met een speklaag op; hoe slaag je er toch nog in om recht te kunnen staan?!
Veel vrouwen die echt op de juiste manier afgetraind zijn heb ik nog niet echt gezien bij mijn weten; behalve die topsporters dan.

Het is vooral belangrijk dat je genoeg blijft eten. En zeker bij het afvallen is een strict voedingsschema zeker noodzakelijk. Zo zorg je er voor dat je dagelijks 6 maaltijden eet (persoonlijk heb ik nog een Pre -en Post-workout maaltijd op trainingsdagen) en het aantal caloriën dat je inneemt in een dag zo goed mogelijk verdeeld over die 6 maaltijden. Daarbij maak je ook dat je zoveel mogelijk in het eerste deel van de dag Eiwitten met Koolhydraten combineert en de tweede helft van de dag Eiwitten met Vetten (beperk deze wel tot 15%-23% van je voeding). Na je training moet je natuurlijk wel gaan voor een koolhydraten en eiwit maaltijd, ook al is die 's avonds.

Mijd ook suikers! (niet aan het fruit zitten dus)
Probeer wel gevarieerd te eten en van groenten kan je eigenlijk een hele dag je volsteken en zit je nog maar aan 150kcal maximum waarvan 70% van de energie wordt gebruikt om ze te verteren ^^

Pas wel op, als je elke dag hoog in eiwitten zit is het belangrijk om 1 keer in de week zoveel mogelijk (complexe) koolhydraten op te nemen en 100 à 200 kcal boven onderhoud te zitten.
Pas ook op dat je je energiek genoeg voelt als je zo weinig koolhydraten opneemt; daarom denk ik toch dat carb-cycling beter is.

De training dan, maak dat je zeker 3 keer in de week krachttraining doet; en geef je daar dan ook volledig. Het zorgt dat je spiermassa (zo veel als mogelijk) behouden blijft en je metabolisme heel wat sneller begint te gaan.

Voor uiteindelijk die vetverbranding te doen, kies je er best voor om ofwel na de Krachttraining cardio te doen, ofwel 's morgens voor het ontbijt. Je kan ook natuurlijk op rustdagen cardio doen natuurlijk, beste is het geleidelijk op te voeren qua frequentie, duur of intensiteit.
Koop ook best zo'n pot essential amino stack van xxlnutrition; erg handig voor te nemen telkens voor de cardio (ja ook als je 's morgens doet!) en eventueel voor de krachttraining (10 gram zou ik zeggen).

Voor de rest van de info zou ik je verwijzen naar alle stickies en kijk ook eens naar mijn laatste posts; heb ik nog wat andere info gezegd rond dit thema.

Zoals ik hier boven postte ook; neem eens een kijkje wat ik doe, ben ook bezig met het vetpercentage naar beneden te krijgen. Zie nu over een week 2 à 3 cm buikomtrek eraf. Als dat constant aanhoudt heb ik zeker in 4 weken mijn doel bereikt qua vet. Heb zelfs nog niet eens zoveel cardio gedaan deze week ^^ (http://forum.dutchbodybuilding.com/...er-cut-voedingsschema-trainingsschema-241526/)

nee, maar wel net gezocht en gedaan en dat is 1455.8 per dag zonder activiteit

dus ik eet te weinig dan..

dag voor mij
8:00 2 zacht gekookte eitjes
10:00 2 vitalu cracker (vezels)
12:00 bakje optimel kwark
14:00 2vitalu cracker
16:00 yoghurt
17:30 veel wokgroenten met kip en sla en eventueel een wrap of een pitabroodje erbij
dan na het trainen met de honden en gewoon sport nog een keer yoghurt of kwark.

Ik eet nou de laatste tijd wat te eenzijdig dat weet ik wel, maar voel me super lekker en heb ook totaal geen honger..

Wat luvQist zegt klopt.

Zoals het befaamde Burn The Fat Feed The Muscle (BFFM) boek je leert. Titel geeft al aan: BURN the fat. NIET: STARVE the fat.

Behalve dat over het fruit, kom op zeg. Fruit = ok.

Laatst bewerkt:
nee, maar wel net gezocht en gedaan en dat is 1455.8 per dag zonder activiteit

dus ik eet te weinig dan..

dag voor mij
8:00 2 zacht gekookte eitjes
10:00 2 vitalu cracker (vezels)
12:00 bakje optimel kwark
14:00 2vitalu cracker
16:00 yoghurt
17:30 veel wokgroenten met kip en sla en eventueel een wrap of een pitabroodje erbij
dan na het trainen met de honden en gewoon sport nog een keer yoghurt of kwark.

Ik eet nou de laatste tijd wat te eenzijdig dat weet ik wel, maar voel me super lekker en heb ook totaal geen honger..

2 eieren op een dag, te veel vet; tenminste als je nog wat pindakaas, zalm of ongebrande en ongezouten noten wil eten.

cracker; beste die ik heb gevonden tot nu toe is de wasa lichtgewicht.
Maar je kan niet enkel koolhydraten eet; hierbij moet nog kalkoenfilet ofzo.

kwark in de colruyt van delelie is beter. Deze in de aldi is ook erg goed. Wel magere nemen natuurlijk.

yoghurt = suiker; wrong!

pitabrood vervangen door volkoren product: zilvervliesrijst, volkoren pasta, volkoren brood, ...

Terug
Naar boven