XXL Nutrition

teleurgesteld in mijzelf, inspiratie en echte feiten nodig!

Super bedankt voor de reactie!
Ik moet hier nog heel veel over leren dus als ik wat zeg of doe waarvan jullie denken ooooowww mijn god, dan sorry ik doe het niet express het is onwetendheid maar ik wil graag leren!

Rennen doe ik 's ochtends, meteen eigenlijk als ik opsta en dan eet ik daarna 2 eieren met crackers en augurken.

Ik heb van een collega begrepen dat ik inderdaad eerst krachttraining moet doen en dan cardio (en ja ik voelde het verschil wel degelijk!)
Dus dat soort dingen heb ik al opgepikt.

Ik ben alleen zo gebrand op calorien en vet dat ik dat gewoon inkort en vrij beperkt ben ik mijn eetpatroon.
Ik voel me er ook gewoon goed bij dat is misschien nog wel het vreemdste ik heb geen honger en barst van de energie de hele dag door??

2 eieren op een dag, te veel vet; tenminste als je nog wat pindakaas, zalm of ongebrande en ongezouten noten wil eten.

cracker; beste die ik heb gevonden tot nu toe is de wasa lichtgewicht.
Maar je kan niet enkel koolhydraten eet; hierbij moet nog kalkoenfilet ofzo.

kwark in de colruyt van delelie is beter. Deze in de aldi is ook erg goed. Wel magere nemen natuurlijk.

yoghurt = suiker; wrong!

pitabrood vervangen door volkoren product: zilvervliesrijst, volkoren pasta, volkoren brood, ...

Misschien moet je zelf ook maar weer eens in de stickies duiken ? :rolleyes:

2 eieren op een dag, te veel vet; tenminste als je nog wat pindakaas, zalm of ongebrande en ongezouten noten wil eten.

cracker; beste die ik heb gevonden tot nu toe is de wasa lichtgewicht.

kwark in de colruyt van delelie is beter. Deze in de aldi is ook erg goed. Wel magere nemen natuurlijk.

yoghurt = suiker; wrong!

pitabrood vervangen door volkoren product: zilvervliesrijst, volkoren pasta, volkoren brood, ...

2 eieren teveel? oke duidelijk die andere dingen eet ik niet maar dan maak ik er wel 1 van. en dan een cracker erbij met kipfilet of kalkoenfilet?

Die kwark ken ik niet maar zal eens gaan kijken.
Ik eet trouwens yoghurt en kwark van de optimel geen suiker en geen vet.
(sorry had ik even moeten vermelden)
Maar zit in de gewonen magere yoghurt naturel dan ook suiker??

Pitabrood vervangen in volkoren- will do!

Dank dank dank voor de tips!!!

---------- Toegevoegd om 11:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:52 ----------

Niet te veel vet?

Nou weet ik het niet meer...
Ga die sticky maar zoeken dan.

Probleem voor mij is dat ik op deze site heeeeeel veel info vind, maar ik ben geen bodybuilder. Ik wil er 10% van meepikken en niet alles en dan weet ik niet wat ik nou wel kan toepassen en wat niet..

2 eieren op een dag, te veel vet; tenminste als je nog wat pindakaas, zalm of ongebrande en ongezouten noten wil eten.cracker; beste die ik heb gevonden tot nu toe is de wasa lichtgewicht.

yoghurt = suiker; wrong!

Want je bent er nog steeds van overtuigd dat je van vet aankomt ?

Nee maar kijk, het eigeel is toch niet echt het beste vet om veel van te eten. Daarom is het misschien beter om je vetten uit betere bronnen als vette vis, lijnzaadolie/omega-3 olie en noten te halen niet?

---------- Toegevoegd om 12:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:04 ----------

Want je bent er nog steeds van overtuigd dat je van vet aankomt ?

Nee hoor, meer calorieën eten dan je verbruikt = aankomen.
Maar tijdens de cut zit je toch best ook niet te hoog in vet, zo tussen de 15-25% niet?

De kunst is om een manier uit te proberen waarbij je je prettig voelt en die je lang kan vol houden . Wellicht heel je leven lang . En je kan ook gerust (volkoren)brood nemen met kipfilet of kalkoenfilet.

In zowel yoghurt als kwark zitten vaak wel wat koolhydraten in . Vaak zo'n 4 -5 gram per 100 gram . Op sites als Caloriechecker en de Eetmeter kan je je inschrijven en intypen hoeveel je eet ( naar schatting of per gram) . Misschien dat je zo ook meer inzicht krijgt.

nou ik krijg verder niet veel binnen van vetten en ik neem ze ook nog in de ochtend nadat ik ben gaan rennen of nadat ik met de honden ben weggeweest...

Nee maar kijk, het eigeel is toch niet echt het beste vet om veel van te eten. Daarom is het misschien beter om je vetten uit betere bronnen als vette vis, lijnzaadolie/omega-3 olie en noten te halen niet?

---------- Toegevoegd om 12:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:04 ----------

Nee hoor, meer calorieën eten dan je verbruikt = aankomen.
Maar tijdens de cut zit je toch best ook niet te hoog in vet, zo tussen de 15-25% niet?

Hoezo vind je het vet uit eigeel dan minder ? En het percentage zegt nog niks over het aantal grammen .

2 eieren teveel? oke duidelijk die andere dingen eet ik niet maar dan maak ik er wel 1 van. en dan een cracker erbij met kipfilet of kalkoenfilet?

Die kwark ken ik niet maar zal eens gaan kijken.
Ik eet trouwens yoghurt en kwark van de optimel geen suiker en geen vet.
(sorry had ik even moeten vermelden)
Maar zit in de gewonen magere yoghurt naturel dan ook suiker??

Pitabrood vervangen in volkoren- will do!

Dank dank dank voor de tips!!!

---------- Toegevoegd om 11:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:52 ----------

Niet te veel vet?

Nou weet ik het niet meer...
Ga die sticky maar zoeken dan.

Probleem voor mij is dat ik op deze site heeeeeel veel info vind, maar ik ben geen bodybuilder. Ik wil er 10% van meepikken en niet alles en dan weet ik niet wat ik nou wel kan toepassen en wat niet..

Je moet 100% meepikken van de correcte info op dit forum...
Dat is net alsof een man zou willen krachttraining doen en wat spieren bij wil, maar ook geen bodybuilder wil worden. Het zal ook geen effect hebben als hij zijn eten verwaarloost of zijn trainingen minder intensief uitvoert.

Je hebt de touwtjes zelf in handen en beslist wanneer je ermee stopt niet?

De kunst is om een manier uit te proberen waarbij je je prettig voelt en die je lang kan vol houden . Wellicht heel je leven lang . En je kan ook gerust (volkoren)brood nemen met kipfilet of kalkoenfilet.

In zowel yoghurt als kwark zitten vaak wel wat koolhydraten in . Vaak zo'n 4 -5 gram per 100 gram . Op sites als Caloriechecker en de Eetmeter kan je je inschrijven en intypen hoeveel je eet ( naar schatting of per gram) . Misschien dat je zo ook meer inzicht krijgt.

Nou ik moet zeggen dat ik me hierbij wel prettig voel maar ik wel weet dat ik iets meer moet gaan eten.
Zal dat ook gaan doen in de vorm van volkorenbrood en mager beleg.
Ik zal ook eens even op die site gaan kijken.
wat een tips!! :D super!

Hoezo vind je het vet uit eigeel dan minder ? En het percentage zegt nog niks over het aantal grammen .

Ik dacht toch dat lijnzaad, zalm, pindakaas en noten een beter alternatief zijn?
Zelf eet ik ook eieren hoor; elke 2 dagen heb ik 1 eigeel op. Daarnaast nog 6 x het eiwit.

Over die grammen heb je wel een punt.

Maar als je er toch zo veel verstand van hebt (niet negatief bedoelt!); geef dan even commentaar op mijn schema :) http://forum.dutchbodybuilding.com/...er-cut-voedingsschema-trainingsschema-241526/

Laatst bewerkt:
Je moet 100% meepikken van de correcte info op dit forum...
Dat is net alsof een man zou willen krachttraining doen en wat spieren bij wil, maar ook geen bodybuilder wil worden. Het zal ook geen effect hebben als hij zijn eten verwaarloost of zijn trainingen minder intensief uitvoert.

Je hebt de touwtjes zelf in handen en beslist wanneer je ermee stopt niet?

ja je hebt gelijk

Ook huttenkaas of cotttagecheese is lekker met wat rauwkost en peper er bij . En een handje noten/pinda's en misschien ook eens wat vette vis bij het (avond)eten kan ook geen kwaad. En ook fruit kan je gerust nemen.

Mag Zalm ook dan?
Zit hier niet te veel vet in dan?
Kan ik dat misschien beter een keer in het weekend 's middags nemen en dat ik daarna nog kan trainen?

Mag Zalm ook dan?
Zit hier niet te veel vet in dan?
Kan ik dat misschien beter een keer in het weekend 's middags nemen en dat ik daarna nog kan trainen?

Beter toch om je vetten 's avonds meer te nemen. 2 uur voor een training eet je best een goeie maaltijd met veel complexe koolhydraten en eiwitten.

oke dat wordt dan zalm op de bbq aanstaande zondag :D heeerlijk

• Topic Starter Topic Starter
Hallo veronique en de rest

zover wat ik weet;

zalm zijn goede vetten je hebt ook vetten nodig dus af en toe een stuk vette vis is niet erg.

By het southbeach dieet zeggen ze fruit mag maar met mate idd ivm de fruitsuikers! Je kan best fruit eten maar let wel op..

Matig met kolyhdraten. Idd geen pita
broodje maar neem zilvervliesryst Volk pasta of matig aardappelen (bevatten vitamine c) wissel veel qua producten

maar vraag je eerst af waardoor ben je aangekomen?
Ik ben byv aangekomen door, savonds laat eten, en minder sporten, veel pasta eten...

En verander dit. Beweging genoeg lees ik zo alleen vind ik ook dat je te weinig eet heb je alleen jezelf mee e lichaam gaat dan minder hard Call ve
rbruiken! En ga je dan een dag de mist in slaat hy alles direct op.
Succes! Ik ga er ook weer tegenaan! 8 kg eraf in juli is mn doelstelling! Ik geloof er in, das al iets ;)

Heel ei is goed! Maar let op de calorieën! Omdat je voldoende eiwit wil eten en toch op de calorieën wilt letten is het goed om niet alle dooiers op te eten. Eet bij voorkeur een heel ei zacht gekookt (ca. 4min) en kook de andere hard zodat je de dooier makkelijk kunt verwijderen.

Een goede maaltijd met ei is bijv.:
- 1 appel = 60kcal
- 50g Havermout = 180kcal
- 1 heel ei = 105kcal
- 3 ei-eiwitten = 75kcal
Totaal 420kcal E/K/V = (schatting ;)) 25/55/20

Dat vind ik een goed ontbijt. Je kunt dan nog dingen veranderen. Appel eruit, extra eiwitten erin, vet erbij, whatever.

@ Veronique1983
Je BMR is 1455. Dat betekent dat je onder je BMR eet en dat is niet okey! Eet sowieso nooit lager dan je BMR!
Ga ervan uit dat je met beweging zo rond de 2100 uitkomt.
Ga je daar 20% onder zitten dan betekent dat dat je het beste zo ongeveer 1700kcal op een dag kunt eten om verantwoord af te vallen.

Je moet het zelf nog maar eens even uitrekenen. Maar maak gebaseerd op die getallen een goed voedingsschema! Eet 5x per dag, dat is gemiddeld 340kcal per maaltijd. Nou iets steviger ontbijten en 's avonds iets minder, dan komt dat helemaal goed. Mooie E/K/V verhouding uitvogelen en dan zit je wat voeding betreft al heel goed.

Dan ga je als prioriteit nr. 1 krachttraining doen. Zoek even goede oefeningen op dit forum. Ga maar voor compounds en dan FullBody workouts. Ik zal al vast verklappen dat je intensief moet squatten! :D

Uhm... Verder magere kwark eten. Eigenlijk de enige zuivel die aan te raden is tijdens afvallen. Al is het natuurlijk zo dat je afvalt als je meer verbruikt dan je binnenkrijgt. Kwark voor je naar bed gaat met wat nootjes of een lepel lijnzaad-/olijfolie is ideaal.

Sla kilo's kipfilet in als het in de aanbieding is. Eet witte vis, zalm, tonijn.

Havermout, brinta, zilvervliesrijst, volkorenproducten.

En vergeet niet die E/K/V in iedere maaltijd. Eet eiwit bij iedere maaltijd.

Uhm... Verder 100% ervoor gaan en net doen alsof je bodybuilder bent, leef als een bodybuilder, je zult er niet snel zo gespierd uitgaan zien als bodybuilders maar wel het snelst van welke optie dan ook er beter uit gaan zien en eerder daar zijn waar je wilt zijn dan via andere wegen.

Vergeet die belachelijke commercials, vergeet wondermiddeltjes, vergeet die mishandelingen van sonja, vergeet alle bullcrap.

Het grote geheim is jezelf een intelligente gezonde leefsT aanmeten. Intelligent eten, hard trainen en goed rusten. Doordenk alles en blijf gemotiveerd.

Als je goed nadenkt en de maatschappelijk aanvaarde bullsh*t vergeet, is succes gegarandeerd. En het mooiste blijft altijd, dat de omgeving niet begrijpt hoe je het allemaal voormekaar krijgt :D

Veel succes. Lees goed en als er vragen zijn stel ze.

Zweten maar!

Heel ei is goed! Maar let op de calorieën! Omdat je voldoende eiwit wil eten en toch op de calorieën wilt letten is het goed om niet alle dooiers op te eten. Eet bij voorkeur een heel ei zacht gekookt (ca. 4min) en kook de andere hard zodat je de dooier makkelijk kunt verwijderen.

Een goede maaltijd met ei is bijv.:
- 1 appel = 60kcal
- 50g Havermout = 180kcal
- 1 heel ei = 105kcal
- 3 ei-eiwitten = 75kcal
Totaal 420kcal E/K/V = (schatting ;)) 25/55/20

Dat vind ik een goed ontbijt. Je kunt dan nog dingen veranderen. Appel eruit, extra eiwitten erin, vet erbij, whatever.

@ Veronique1983
Je BMR is 1455. Dat betekent dat je onder je BMR eet en dat is niet okey! Eet sowieso nooit lager dan je BMR!
Ga ervan uit dat je met beweging zo rond de 2100 uitkomt.
Ga je daar 20% onder zitten dan betekent dat dat je het beste zo ongeveer 1700kcal op een dag kunt eten om verantwoord af te vallen.

Je moet het zelf nog maar eens even uitrekenen. Maar maak gebaseerd op die getallen een goed voedingsschema! Eet 5x per dag, dat is gemiddeld 340kcal per maaltijd. Nou iets steviger ontbijten en 's avonds iets minder, dan komt dat helemaal goed. Mooie E/K/V verhouding uitvogelen en dan zit je wat voeding betreft al heel goed.

Dan ga je als prioriteit nr. 1 krachttraining doen. Zoek even goede oefeningen op dit forum. Ga maar voor compounds en dan FullBody workouts. Ik zal al vast verklappen dat je intensief moet squatten! :D

Uhm... Verder magere kwark eten. Eigenlijk de enige zuivel die aan te raden is tijdens afvallen. Al is het natuurlijk zo dat je afvalt als je meer verbruikt dan je binnenkrijgt. Kwark voor je naar bed gaat met wat nootjes of een lepel lijnzaad-/olijfolie is ideaal.

Sla kilo's kipfilet in als het in de aanbieding is. Eet witte vis, zalm, tonijn.

Havermout, brinta, zilvervliesrijst, volkorenproducten.

En vergeet niet die E/K/V in iedere maaltijd. Eet eiwit bij iedere maaltijd.

Uhm... Verder 100% ervoor gaan en net doen alsof je bodybuilder bent, leef als een bodybuilder, je zult er niet snel zo gespierd uitgaan zien als bodybuilders maar wel het snelst van welke optie dan ook er beter uit gaan zien en eerder daar zijn waar je wilt zijn dan via andere wegen.

Vergeet die belachelijke commercials, vergeet wondermiddeltjes, vergeet die mishandelingen van sonja, vergeet alle bullcrap.

Het grote geheim is jezelf een intelligente gezonde leefsT aanmeten. Intelligent eten, hard trainen en goed rusten. Doordenk alles en blijf gemotiveerd.

Als je goed nadenkt en de maatschappelijk aanvaarde bullsh*t vergeet, is succes gegarandeerd. En het mooiste blijft altijd, dat de omgeving niet begrijpt hoe je het allemaal voormekaar krijgt :D

Veel succes. Lees goed en als er vragen zijn stel ze.

Zweten maar!

Waarom denk je dat ik zei om niet teveel hele eieren te eten. Zo maak ik ook mijn havermoutpannenkoeken; 6 eiwit, 1 eigeel :)

+ je hebt helemaal gelijk, ook motiverende woorden :)

pics ? :)

Terug
Naar boven