MuscleMeat

temazepam tijdens kuur

oh ja inslapers en doorslapers bestaan niet is allemaal hetzelfde. alleen sommige hebben een kortere halfwaarde tijd dan anderen maar dit maakt voor de nachtrust niet uit.
Seresta werkt trouwens pas na een dik uur dus verwacht niet dat je direct slaapt

• Topic Starter Topic Starter
40 mg temazepam is erg veel. het heeft een verslavende werking en je moet minimaal 8 uur slapen om een beetje uit je roes te komen. Je kunt je af vragen waar je mee bezig bent als je je lichaam zo over de flos helpt. Seresta (oxazepam) is een vriendelijker middel dat geen "kater "geeft. Ook train ik de volgende dag goed als ik seresta gebruikt heb. Dit in tegenstelling tot valium (diazepam) en normison (temazepam) dan blijf ik een slome dieseltrein.
ook met seresta zou ik niet meer dan 25 mg dagelijks gebruiken. Zie het maar als een bijkuurtje waarbij je ook moet afbouwen.

Als je gemiddeld 1 tot 2 keer per maand temazepam gebruikt, zoals ik, dan help je je lichaam echt niet naar de klote. Je zal er echt geen verslaving/afhankelijkheid door opbouwen. Oxazepam valt onder dezelfde groep medicijnen als temazepam dus zoveel beter zal het niet zijn. Misschien voor jou wel, maar bij mij was het precies andersom. Wanneer ik die tema's neem heb ik nooit een katerig gevoel de volgende dag. Voor mij is het wel degelijk een inslaper. Het volgende stukje is van apotheek.nl:

Slapeloosheid
Door pijn, nare gebeurtenissen, lawaai en zorgen kunt u soms moeilijk in slaap komen. Temazepam vermindert de spanning die hierbij ontstaat en maakt suf. Dit bevordert dat u in slaap valt en beter doorslaapt.

Binnen vijftien tot dertig minuten wordt u slaperig en rustig. Zorg er daarom voor dat u thuis bent, geen ingewikkelde klussen meer moet doen en uw bed makkelijk kunt bereiken. De werking houdt ongeveer zes uur aan. Dit middel is daarom vooral geschikt als u moeite heeft met inslapen en niet als u verwacht vaak gedurende de nacht wakker te worden.

Ik nam eens 150 mg oxazepam na een avondje stappen. Werkte op dat moment niet. Uiteindelijk ben ik in bed gaan liggen en heb een aantal uren geslapen. Toen ik wakker werd had ik wel een katerig gevoel;) In die zin dat je iets drinkt en dat het zo je mond weer uit loopt zonder dat je er direct erg in hebt.

Als je gemiddeld 1 tot 2 keer per maand temazepam gebruikt, zoals ik, dan help je je lichaam echt niet naar de klote. Je zal er echt geen verslaving/afhankelijkheid door opbouwen. Oxazepam valt onder dezelfde groep medicijnen als temazepam dus zoveel beter zal het niet zijn. Misschien voor jou wel, maar bij mij was het precies andersom. Wanneer ik die tema's neem heb ik nooit een katerig gevoel de volgende dag. Voor mij is het wel degelijk een inslaper. Het volgende stukje is van apotheek.nl:

Slapeloosheid
Door pijn, nare gebeurtenissen, lawaai en zorgen kunt u soms moeilijk in slaap komen. Temazepam vermindert de spanning die hierbij ontstaat en maakt suf. Dit bevordert dat u in slaap valt en beter doorslaapt.

Binnen vijftien tot dertig minuten wordt u slaperig en rustig. Zorg er daarom voor dat u thuis bent, geen ingewikkelde klussen meer moet doen en uw bed makkelijk kunt bereiken. De werking houdt ongeveer zes uur aan. Dit middel is daarom vooral geschikt als u moeite heeft met inslapen en niet als u verwacht vaak gedurende de nacht wakker te worden.

Ik nam eens 150 mg oxazepam na een avondje stappen. Werkte op dat moment niet. Uiteindelijk ben ik in bed gaan liggen en heb een aantal uren geslapen. Toen ik wakker werd had ik wel een katerig gevoel;) In die zin dat je iets drinkt en dat het zo je mond weer uit loopt zonder dat je er direct erg in hebt.

ik heb je verhaal verkeerd begrepen , ik dacht dat je dagelijks 40 mg temazapam gebruikte. Oxazepam is een middel dat met name voor overdag voorgeschreven word en derhalve is bekend dat het je niet duf maakt. ook voor rijexamen word soms 10 mg oxazepam voorgeschreven ivm de zenuwen.
150 mg is echt veel te veel. 50 is zo'n beetje de max aan inname per keer.
en dan gedurende de hele dag is 150 wel de max. Uitzonderingen op mijn werk daargelaten.
40 mg temazepam blijft veel vind ik. Onze psychiater (ook sportman) zegt dat het verder waarschijnlijk geen negatieve invloed zal uitoefenen ( in combi met de kuur)mits je inderdaad niet langdurig achter elkaar slikt. maar er is in dat vlak nog een hoop te ontdekken.

Hmm ik denk dat ik ooit ergens eens gelezen heb dat benzo's invloed hebben op je gains, weet iemand er meer over? Je kan ook altijd bromocriptine/dostinex eens proberen. die zorgen ervoor dat je dopamine omhoog gaat en je prolactine omlaag (prolactine veroorzaakt vocht, slecht libido, slecht slapen enz)

na het klaarkomen maak je veel prolactine aan, en wordt je er moe van, dit onderdrukken is dus niet slaapbevoorderlijk lijkt mij, maar ik heb btw helemaal geen slaapproblemen in de kuur, moet vaak zelfs uppers gebruiken om wakker te blijven:D k slaap zo 14 uur per dag in de kuur

Is temazepam niet een spierverslapper om je te helpen je spieren te ontspannen tijdens het slapen?

Terug
Naar boven