Als je gemiddeld 1 tot 2 keer per maand temazepam gebruikt, zoals ik, dan help je je lichaam echt niet naar de klote. Je zal er echt geen verslaving/afhankelijkheid door opbouwen. Oxazepam valt onder dezelfde groep medicijnen als temazepam dus zoveel beter zal het niet zijn. Misschien voor jou wel, maar bij mij was het precies andersom. Wanneer ik die tema's neem heb ik nooit een katerig gevoel de volgende dag. Voor mij is het wel degelijk een inslaper. Het volgende stukje is van apotheek.nl:
Slapeloosheid
Door pijn, nare gebeurtenissen, lawaai en zorgen kunt u soms moeilijk in slaap komen. Temazepam vermindert de spanning die hierbij ontstaat en maakt suf. Dit bevordert dat u in slaap valt en beter doorslaapt.
Binnen vijftien tot dertig minuten wordt u slaperig en rustig. Zorg er daarom voor dat u thuis bent, geen ingewikkelde klussen meer moet doen en uw bed makkelijk kunt bereiken. De werking houdt ongeveer zes uur aan. Dit middel is daarom vooral geschikt als u moeite heeft met inslapen en niet als u verwacht vaak gedurende de nacht wakker te worden.
Ik nam eens 150 mg oxazepam na een avondje stappen. Werkte op dat moment niet. Uiteindelijk ben ik in bed gaan liggen en heb een aantal uren geslapen. Toen ik wakker werd had ik wel een katerig gevoel

In die zin dat je iets drinkt en dat het zo je mond weer uit loopt zonder dat je er direct erg in hebt.