AndroidHealthClinic

Temazepam

Mijn dokter heeft me Xyzall voorgeschreven (anti-allergie). Met 10 uurtjes slaap kom ik nog niet toe :p

Xyzal?? krijg ik elk jaar tegen hooikoorts, nooit geweten dat het ook met slapen helpt, staat in ieder geval niet op de bijsluiter. Ook zelf nooit gemerkt.

Wel mooi als het helpt bij jou. :)

Temazepam is mmmmmmmmmmmm. :D

Ik heb ooit eens een doosje diazepam 10 mg gekocht, ik nam ze weleens maar werd vaak halverwege de nacht weer wakker. Als ik ze continu nam moest ik er 2 nemen om in te slapen en halverwege de nacht nog 1. Dan werd ik halfgaar wakker en liep ik tot een uur of 11 slapjes op me werk. Beetje duur ook trouwens. Je doet 10 dagen met een doosje van 30 stuks, en kostte mij 35 euro.
Melatonine werkt ook goed vind ik. Alleen de meeste reformwinkels verkopen 0,1mg pilletjes. Bij 1fast400 verkopen ze 3mg pilletjes, daar hoef je er geen 20 van te nemen om goed te slapen...
Ik heb nu puur vitamine B5 poeder, ook van 1fast400. Als ik daarvan 3 theelepels (gram of 6) neem, een uur voor het slapen in een glas vruchtensap, dan slaap ik meteen als ik ga liggen, slaap de heel nacht door en word fit wakker. Je houd er ook nog eens een hele mooie huid aan over. Zonder acne.

lunatic zei:
Ik heb nu puur vitamine B5 poeder, ook van 1fast400. Als ik daarvan 3 theelepels (gram of 6) neem, een uur voor het slapen in een glas vruchtensap, dan slaap ik meteen als ik ga liggen, slaap de heel nacht door en word fit wakker. Je houd er ook nog eens een hele mooie huid aan over. Zonder acne.

Oke, ik heb ook b5 poeder, maar is 6 gram niet iets teveel vh goede??

Johny zei:
Oke, ik heb ook b5 poeder, maar is 6 gram niet iets teveel vh goede??

Haha ja voor sommigen wel idd. Je kan er flink van aan de schijt raken als je 6 gram ineens neemt... Maar als je het met minder red kan het ook natuurlijk. Of met meer, want je kan er 20 gram per dag van nemen heb ik ergens gelezen.

Glas warme melk met flinke schep honing er doorheen geroerd, langzaam opdrinken.
Snelle stijging tryptofaan, slaapverwekkend.
Helpt ECHT: Milk and honey! ;)

• Topic Starter Topic Starter
nou dat helpt bij mij echt niet hoor

pinodambini zei:
Gebruik zelf sinds korte tijd melatonine voor mn nachtrust, moet zeggen, werkt perfect.
Heb in 3 jaar tijd niet zo goed geslapen als dat ik nu doe. En werkt voor mij een stuk beter als temazepam (hebben we hier ook liggen, maar heeft geen effect).

Helemaal mee eens, is een ideaal middel en nog eens vrij verkrijgbaar ook.
Het werkt bij mij uitstekend en wordt echt uitgerust wakker!

Huh... B5 om beter te slapen? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Mocht ik het ooit nog eens nemen voor mn babyvelletje dan dus blijkbaar beter niet meer 's ochtends. Heb er de vorige keer overigens niks van gemerkt.

Ik gebruik Themazepam regelmatig. Na een nachtdienst of na een nachtje horeca.
Het is een inslaper die al na enkele dagen kan verslaven maar het is een uitstekend middel. Mijn huisarts geeft het gewoon mee.

In Spanje had ik een leuke arts; die gooide Het Groot Medicijnenboek open en dan gingen we samen bladeren wat het beste voor me was.
Tja, die Spaanse nachten werken bezorgden je natuurlijk wel de nodige stress ;)

Ik gebruik Fluvoxamine... Valt ook onder de anti-depressiva geloof ik. Inslapen en doorslapen gaat perfect... maar ik zou niet weten of 't negatieve gevolgen heeft op spiergroei...

Encephalitis zei:
Ik gebruik Fluvoxamine... Valt ook onder de anti-depressiva geloof ik. Inslapen en doorslapen gaat perfect... maar ik zou niet weten of 't negatieve gevolgen heeft op spiergroei...

Fluoxetine mischien (prozac). Ik wist niet dat je daar goed van kan slapen. Mischien omdat het je depressie wat minder maakt ofzo.

Nee, wel degelijk Fluvoxaminemaleaat. Ik heb 't gekregen van me trainingsmaat omdat ie gestopt was met blowen en moeite had met (in)slapen. Temazepam en Oxazepam heeft hij ook maar dat schijnt een stuk verslavender te zijn.

Johny zei:
Fluoxetine mischien (prozac). Ik wist niet dat je daar goed van kan slapen. Mischien omdat het je depressie wat minder maakt ofzo.

Prozac heeft een inwerkingstijd van 10 dagen tot twee weken. Dus eerst dagelijks slikken en dan maar wachten. Bovendien hebben alle anti-depressiva één ding gemeen: Je wordt er dikker van en je humeur wordt op de lange duur emotieloos.

DBC01 zei:
Prozac heeft een inwerkingstijd van 10 dagen tot twee weken. Dus eerst dagelijks slikken en dan maar wachten. Bovendien hebben alle anti-depressiva één ding gemeen: Je wordt er dikker van en je humeur wordt op de lange duur emotieloos.

De eerste weken val je van SSRI's anders wel behoorlijk af, maar naar verloop van tijd schijnt het je stofwisseling te vertragen en daar moet je dus rekening mee houden. Emotieloos is een subjectieve waarneming van de gebruiker.

Volgens de bijsluiter is krachtsverlies een van de mogelijke bijwerkingen, maar goed, als je flink depri bent heb je helemaal geen zin in trainen.

Emotieloos is een subjectieve waarneming van de gebruiker.

Algemeen bekend dat langdurig gebruik (en dan spreek ik over jaren en jaren) de patient emotieloos maakt. Ik heb het zelf ondervonden met bekenden dus ik weet waar ik over spreek.

Ik zou er sowieso niet aan beginnen. Echte mind****ers....:(

Terug
Naar boven