MuscleMeat

Tempo leg-curls?

tclaesse

Cool Novice
Waardering
0
Ik vraag me af of jullie bij het trainen van de hamstrings door 'leg-curls' deze oefening traag of eerder snel uitvoeren? Op één van de filmpjes hier zag ik dat men het eerder snel deed terwijl ik dacht dat trager het beste effect had? Is het ook niet zo dat je best iets minder gewicht hanteert om de oefening volledig en controleerbaar te doen?

Zal ook wel een eeuwige discussie blijven maar sneller betekent doorgaans snellere krachtgains en trager meer spierpijn. Ik doe alles snel, lijkt mij het beste.
Snelle reps kunnen trouwens ook gecontroleerd zijn, je moet er niet mee gooien natuurlijk :)

te langzame bewegingen en of pauzes in de beweging zorgen voor eerdere verzuring

Zo snel mogelijk maar gecontroleerd. Bij elke oefening.

variatie. Soms zelfs binnen 1 set. eerste 5 snel pompen, 2 heel rustig, werkt prima

Als ik echt zwaar aan het trainen ben kan ik niet sneller als langzaam. Dan gaat het gewicht gewoon niet sneller;)
Ik train vrij langzaam. Zak heel langzaam, en wanneer ik druk weer veel sneller. Doe ik met alles eigenlijk wel.

Concentrische beweging zo explosief mogelijk, excentrische beweging trager.

hamstrings zijn overwegend fasttwich en reageren dus beter op explosieve concentrische beweging met zwaar gewicht en gecontroleerde exxentrische beweging

RichardV zei:
Als ik echt zwaar aan het trainen ben kan ik niet sneller als langzaam. Dan gaat het gewicht gewoon niet sneller;)

Idd, als je met zwaardere gewichten werk zijn gaan ook explosieve reps langzaam. Je moet ook een onderscheid maken tussen explosief trainen en trainen op/voor explosiviteit

Terug
Naar boven