MuscleMeat

Ten einde raad met Borst!

naturebuilder

Novice
Waardering
0
Hallo mensen,

Ik train nu 2 jaar en ongeveer anderhalf jaar sirieus voor spiermassa. Ik ben van 65 kilo naar 74-75 kilo gegaan, mijn vetpercentage is ongeveer 11-12%

Vrijwel al mijn spiergroepen zijn vooruit gegaan alleen ik vind mezelf niet zo te spreken als het over mijn borstspieren gaat. Het lijkt wel of het niet verder wil. Ik eet mezelf te barsten en ben ook sinds kort shakes gaan nemen met BCAA powder.
Ik heb van alles geprobeerd wat betreft het trainen van mijn borst, extra hard, wat minder, meer setjes, minder setjes verschillende oefeningen, meet gewicht, minder gewicht, meer reps meer sets... Je kan het niet bedenken of ik heb het gedaan maar veel vooruitgang is er niet.. Ik voer de oefeningen goed uit daar ben ik van overtuigd omdat ik altijd spierpijn heb in mijn borst de volgende dag die een dag of 3 aanhoud.

Ik ben de wanhoop nabij, wie kan mij helpen met mijn probleem.
En geen opmerkingen als neem anabolen en dergelijke aub daar heb ik allemaal niks aan.

Dank bij voorbaat.

naturebuilder.

Als je nou eens stopt met 74kg wegen zal je borst ook groeien. 9kg in 2jr is niet echt super veel. Zelfde als mensen van 70kg die lopen te zeiken dat ze maar 37cm armpjes hebben, stop dan eerst met 70kg wegen!

Btw: In 2jr heb je misschien alle mogelijkheden geprobeerd (dat betwijfel ik maar goed), maar misschien probeer je wel teveel? Als je iets een paar weken doet hoe kan je dan merken of het werkt?

Je eet je zelf de barsten, hoeveel eet je dan precies?
Je neemt nu shakes, weet je nu dan zeker dat je boven onderhoud eet? Heb je uberhaupt enig idee waarom je die shakes drinkt ?
Je bent al een tijdje lid en je weet nog niet dat spierpijn niet zo zeer een indicatie is voor groei?
Je beseft dat er hier jongens trainen en het zelfde resultaat in 2 maanden neerzetten? (Dat zijn dan wel jongens waarvan we weten dat ze serieus bezig zijn cq met ons mee trainen)

Niet zo zeer om je af te branden, maar misschien moet je je nog eens compleet opnieuw inlezen en de hele boel om gooien qua eten en voeding, waarschijnlijk doe je maar wat.

• Topic Starter Topic Starter
Als ik een maand of 2-3 iets doe moet tog wel ten minste een miniscuul vooruitgang/achteruitgang te waarnemen zijn lijkt mij zo.

Hoe ga ik aankomen in spiermassa dan? ik wil geen pens krijgen..

greetz

Hallo mensen,

Ik train nu 2 jaar en ongeveer anderhalf jaar sirieus voor spiermassa. Ik ben van 65 kilo naar 74-75 kilo gegaan, mijn vetpercentage is ongeveer 11-12%

Vrijwel al mijn spiergroepen zijn vooruit gegaan alleen ik vind mezelf niet zo te spreken als het over mijn borstspieren gaat. Het lijkt wel of het niet verder wil. Ik eet mezelf te barsten en ben ook sinds kort shakes gaan nemen met BCAA powder.
Ik heb van alles geprobeerd wat betreft het trainen van mijn borst, extra hard, wat minder, meer setjes, minder setjes verschillende oefeningen, meet gewicht, minder gewicht, meer reps meer sets... Je kan het niet bedenken of ik heb het gedaan maar veel vooruitgang is er niet.. Ik voer de oefeningen goed uit daar ben ik van overtuigd omdat ik altijd spierpijn heb in mijn borst de volgende dag die een dag of 3 aanhoud.

Ik ben de wanhoop nabij, wie kan mij helpen met mijn probleem.
En geen opmerkingen als neem anabolen en dergelijke aub daar heb ik allemaal niks aan.

Dank bij voorbaat.

naturebuilder.

Wat is je leeftijd , lengte en wat eet je en doe je zoal dagelijks?

geef is wat meer info over je trainingen etc.

btw, sirieus = serieus
tog = toch

Nemen de mensen je net iets serieuzer ;)

@ stephan.

Ik had mezelf geregistreerd, een aantal dingen gelezen. Ik dacht dat ik het goed deed dus ik dacht dat ik niet veel meer te zoeken had dus ben ik niet meer op het forum geweest. Shakes neem ik voor de eiwit aanvulling zodat ik beter herstel.. ik eet smorgens een rol beschuit leeg met hagelsag en boter een uur of 2 later eet ik 3 bruine pistoletjes met kipfilet een uur of 3 later ga ik of naar de visboer om een gezinszak kibbeling te scoren of anders ga ik naar huis en bak ik een pan gebakken aardappels met 2 stukken kip. dan hebben we het avondeten aardappels groenten en vlees dan gaan we trainen en daarna eet ik een bak nassi/bami van de chinees met pindasaus of bak ik thuis weer kip met rijst of aardappels gecombineerd met een eiwit shake. Hier heb ik al enige moeite mee om dit allemaal naar binnen te krijgen op een dag.

leeftijd 20 lengte 1.80m

greetz

Als ik een maand of 2-3 iets doe moet tog wel ten minste een miniscuul vooruitgang/achteruitgang te waarnemen zijn lijkt mij zo.

Hoe ga ik aankomen in spiermassa dan? ik wil geen pens krijgen..

greetz

In 2 jaar alles geprobeerd, behalve jezelf wat bijleren/bestuderen van voedings en trainingsprincipes???

Misschien zou je e.e.a toch eens uit moeten rekenen, hoeft echt niet op de gram nauwkeurig maar dat je ongeveer weet wat je nu binnen krijgt, ik denk namelijk dat het gene wat je nu allemaal opnoemt niet je voedingsschemais... maar meer wat je toevallig gisteren ofzo gegeten hebt :)

Waarschijnlijk kom je op andere dagen weer te kort met als resultaat dat je niet groeit.

Maar met alle respect, lees je in, als het stukje qua voeding nu al niet lukt, dan denk ik niet dat je je erg druk om je borst hoeft te maken.

Begin 's morgens met een bak havermoutpap.

zie dat je dagelijks 3000-3500Kcals binnen krijgt uit goede voeding.

Wat? mag je zelf opzoeken.

Wat voor een oefeningen doe je voor je Kippeborst ( :lol: ) ?

Soms is het idd ietsje minder wat ik eet maar het komt allemaal vrijwel in de buurt van elkaar..
Maar dat zou dus betekenen dat ik meer moet eten om te groeien. Als dat het probleem is dan zal ik nog harder me best doen want ik wil kosten wat kost vooruit.

Beschuit / hagelsag / pistoletjes / aardappels / kibbeling, is toch geen voer dat wil je GVD de varkens nog niet eens geven.
Wil je dood?

Soms is het idd ietsje minder wat ik eet maar het komt allemaal vrijwel in de buurt van elkaar..
Maar dat zou dus betekenen dat ik meer moet eten om te groeien. Als dat het probleem is dan zal ik nog harder me best doen want ik wil kosten wat kost vooruit.

omg....je trained ECHT al 2 jaar? of was het een metafoor...

Je schrijft dat je altijd spierpijn hebt in je borst, geef je je borstspieren wel genoeg rust???
Als je ze constant traint zul je ook amper groeien.
Je groeit nou al eenmaal in rust, dus steeds weer trainen als je spierpijn hebt lijkt me geen goed idee.
Je moet ook niet denken dat alleen omdat je spierpijn hebt, je gaat groeien! Dat is dus niet zo...
Als je je borst volgens jouw zeggen zo zwaar traint zou ik zeker 2 dagen rust tussen je borsttrainingen nemen.
Heb je ook al supersets geprobeerd?
Dat vind ik persoonlijk de manier om massa te bouwen!
Succes en niet wanhopen!;)

Ik begin met bankdrukken 4 sets 10-10-8-6
daarna dumbbell press 30graden voor bovenborst 4 sets 10-10-8-6
3e oefening pak ik dumbel-fly 3 sets 10-8-6

Dan licht het er aan of ik een goede dag heb of niet dat ik er een 4e oefening dan doe ik meestal een apparaat die de binnenkant van de borst pak, ik weet niet hoe dat heet. De stangen moet je van buitenboven naar onderbinnen buigen. in een ronde beweging. die doe ik dan soms 3 of 4 sets, ligt aan de kracht die ik over heb. Ik probeer wel altijd zo hard mogelijk te trainen.

Dit is mijn schema de laatste 3 maanden.

Allemaal aan de supersets!

Dan licht het er aan of ik een goede dag heb of niet dat ik er een 4e oefening dan doe ik meestal een apparaat die de binnenkant van de borst pak, ik weet niet hoe dat heet. De stangen moet je van buitenboven naar onderbinnen buigen. in een ronde beweging. die doe ik dan soms 3 of 4 sets, ligt aan de kracht die ik over heb. Ik probeer wel altijd zo hard mogelijk te trainen.

We hebben een kloon, dit kan niet anders! :D

Sowieso liefst iedere 2 maanden je schema veranderen maar tussendoor ook gewoon eens wat andere borstoefeningen doen.
Je spieren wennen snel aan dezelfde oef., hh, setjes etc., varieren zal zeker helpen!
Ik zou zeker ook cable flyes en opdrukken erbij doen.
Als je moe bent kan je altijd nog het laatste beetje geven op de chest press.
Misschien bedoel je de peckdeck met je laatste oefening...

Veel reps toch ?
Je zegt dat je in 2 jaar tijd al ALLES geprobeerd hebt...
Ok, afwisseling is nodig, maar misschien moet je een bepaald schema wat langer aanhouden om resultaat te zien ?

Terug
Naar boven