XXL Nutrition

Terugtrekkende haarlijn, de hel is begonnen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

millimeteren,

haar kort houden / naar voor kammen. middeltjes kosten veel, hebben irritante bijwerkingen en helpen bitter weinig

vroeg of laat drastisch ingrijpen en alles afscheren want op een bepaald moment lijkt het nergens nog op dat te ver naar achtergelopen uitgedund hoopje pluimen

Kaal of kammen?

Effe serieus: Zelf ben ik kalend vanaf mijn 23e ongeveer. Steeds verder groeiende inhammen. Eigenlijk was het op mijn 26e al best erg, maar was zelf nog in de ontkenningsfase en heb pas op mijn 28e het lef gehad alles eraf te scheren.
Eigenlijk alleen maar goede reacties op gehad. Scheer het nu wekelijks af met de tondeuse, enige voordeel is wel dat er steeds minder af te scheren is :D

Moraal van het verhaal: Scheer het af voordat het te erg wordt. Accepteer dat je kaal wordt en scheer het gewoon zsm af.

Overigens ook heerlijk als je je niet druk hoeft te maken over hoe je haar zit!

Tja, er zijn middeltjes voor natuurlijk of (dure) haartransplantaties. Als je er echt een trauma van hebt, ga dan langs de huisarts. Of pak gewoon een tondeuse en scheren maar. Het is natuurlijk wennen, maar altijd beter dan het krampachtig proberen te verbergen.

Kort of sparen voor het enigste dat werkt: een haartransplantatie...

Ik heb het ook, maar heb het eigenlijk mijn hele leven al wat gehad. Vind het ook wel k*t
Mijn vader heeft het ook, is nu 50 maar het blijft bij inhammen, valt nog goed mee zelf.
Hopelijk gaat het bij mij dus ook niet te erg worden.

btw check Jude Law, boeit hem niet
LawDiazREX_468x517.jpg

Ik heb ook inhammen.. In het begin probeerde ik een kapsel te zoeken wat het een beetje verdoezelde.. Op een gegeven moment naar een goede kapper geweest, gezegd van doe maar wat en heb erna alleen maar goede reacties gekregen..

Als ik nu terug kijk naar foto's van toen is het inderdaad een hele grote verbetering, je komt er toch niet onderuit of je moet veel geld hebben.. Ik millimeter het niet, gewoon kort en haar ook beetje 'plat' in model brengen, stekelachtig kapsel benadrukt het alleen maar meer.

Leer ermee leven of ben bereid veel geld uit te geven aan transplantaties. (En dan nog moet je het proces vaak nog een keer herhalen)

Ik ben 23. heb altijd als kind soort van inhammen al gehad, maar het is sinds 1 jaar verergerd. Don't really care, gewoon milimeteren. Probleem is op deze jonge leeftijd dat mensen niet willen geloven dat ik kaal word. Ik heb toch vrij dik haar maar die inhammen vallen gewoon op. En sommige mensen zijn van mening dat ik mijn haar moet laten groeien. Ik vind het prima zo, goedkoper,makkelijker alleen in de winter een muts op, en in de zomer je kop insmeren.

Ik ben 23. heb altijd als kind soort van inhammen al gehad, maar het is sinds 1 jaar verergerd. Don't really care, gewoon milimeteren. Probleem is op deze jonge leeftijd dat mensen niet willen geloven dat ik kaal word. Ik heb toch vrij dik haar maar die inhammen vallen gewoon op. En sommige mensen zijn van mening dat ik mijn haar moet laten groeien. Ik vind het prima zo, goedkoper,makkelijker alleen in de winter een muts op, en in de zomer je kop insmeren.

Dit dus

Ook even foto posten erna :D

Ben 28 en heb het recent ook bij mij opgemerkt. Onmiddellijk naar de dermatoloog gegaan. Heeft minoxidil voorgesechreven. Geen wondermiddel, voor 1/3de van de gebruikers doet het niets, 1/3de houdt het haarverlies tegen en een ander derde merkt zelfs teruggroei van haar. Wel nooit op zulke manier dat het een gezonde haardos wordt. Heb een onderzoek gelezen dat minoxidil 35haren per vierkante centimeter kon laten teruggroeien, terwijl 800 per vierkante cm = gezonde haardos is. Nu voor kleine inhammen kan -indien je bij de gelukkigen hoort- die minieme teruggroei er voor zorgen dat je wel weer een gezonde haardos hebt.

Ik gebruik het nu anderhalve maand, en heb hier en daar al weer kleine bruine haartjes op mijn kleine inhammen staan, vooral de rechterkant. Normaal zou dit pas na 3-6 maand gebruik gebeuren. Ben je jong, niet verder dan fase 4 op de hamilton schaal (link naar de schaal= http://www.hairlosshelp.com/hair_loss_research/hair_loss_charts.cfm) en ben je nog niet langer dan 5 jaar kalend, dan heb je een grote kans dat je bij de gelukkigen hoort waar minoxidil wel voor teruggroei kan zorgen, zoals bij mij.

Ben 28 en heb het recent ook bij mij opgemerkt. Onmiddellijk naar de dermatoloog gegaan. Heeft minoxidil voorgesechreven. Geen wondermiddel, voor 1/3de van de gebruikers doet het niets, 1/3de houdt het haarverlies tegen en een ander derde merkt zelfs teruggroei van haar. Wel nooit op zulke manier dat het een gezonde haardos wordt. Heb een onderzoek gelezen dat minoxidil 35haren per vierkante centimeter kon laten teruggroeien, terwijl 800 per vierkante cm = gezonde haardos is. Nu voor kleine inhammen kan -indien je bij de gelukkigen hoort- die minieme teruggroei er voor zorgen dat je wel weer een gezonde haardos hebt.

Ik gebruik het nu anderhalve maand, en heb hier en daar al weer kleine bruine haartjes op mijn kleine inhammen staan, vooral de rechterkant. Normaal zou dit pas na 3-6 maand gebruik gebeuren. Ben je jong, niet verder dan fase 4 op de hamilton schaal (link naar de schaal= http://www.hairlosshelp.com/hair_loss_research/hair_loss_charts.cfm) en ben je nog niet langer dan 5 jaar kalend, dan heb je een grote kans dat je bij de gelukkigen hoort waar minoxidil wel voor teruggroei kan zorgen, zoals bij mij.

Interedasting.
Geen vervelende bijwerkingen en dergelijke?
Prijskaartje?

Is het een shampoo die je dagelijks moet gebruiken of pilletjes?

Interedasting.
Geen vervelende bijwerkingen en dergelijke?
Prijskaartje?

Is het een shampoo die je dagelijks moet gebruiken of pilletjes?

Het is een solutie die je tweemaal daags op je hoofd dient te smeren. Minoxidil werd oorspronkelijk als bloeddrukverlager gebruikt. Dus als je last hebt van lage bloeddruk, zou ik het niet gebruiken.

Ketoconazol is wel een shampoo, deze zou DHT tegenwerken, waardoor je haarkwaliteit verbeterd. In Nederland is het niet zonder voorschrift te verkrijgen bij de apotheek, in België echter wel.

De combinatie van de 2 (of 3, als je finasteride goed verdraagt) zou heel goed samengaan.

Pff je kan toch moeilijk de komende 50jaar elke dag 2maal je haar met die shampoo wassen..

Pff je kan toch moeilijk de komende 50jaar elke dag 2maal je haar met die shampoo wassen..

Minoxidil is geen shampoo... het is een vloeistof die je op je hoofd smeert.
Deze gebruik je twee maal per dag.

Ketoconazol gebruik je ongeveer 3 keer per week om je haar mee te wassen.

Geen sides, tenzij je het oraal inneemt hoor. Wat wel kan is huidirritatie van de alcoholoplossing.

2 x maal op je hoofd aanbrengen per dag is even makkelijk vol te houden als je tanden dagelijks te poetsen. Niet moeilijk dus.

Voor fina zijn we te jong + denk niet dat het bevorderlijk is voor krachtsporten.

Laatst bewerkt:
Jude Law gaat ook niet bros, and he pulls it off.

Het laatste jaar merk ik dat mijn inhammen op slag een stuk groter zijn geworden. In het midden is alles nog net als vroeger het is dus echt enkel op de zijkanten, terwijl ik vroeger nog zo'n mooi rondje rond mijn gezicht had, blijkbaar is de ouderdom uiteindelijk toch ingeslagen. :mad: (27jaar)

Wie heeft het nog (net) ondervonden, hoe gaan jullie er mee om? Het blijft een taboe onder mannen om er over te praten irl heb ik ondervonden.
Kaal is geen optie, gemillimeterd wel. Maar zijn er nog andere opties qua haircuts die het acceptabel maken?
Wat met finasteride? helpt blijkbaar enkel tegen kaalheid op je kruin (waar ik bijlange na nog geen last van heb.)

kijk hier eens bij dermasysteem en transplantatie. http://www.haarwerkensmedts.be/

Ik scheer alles glad met het mes, gewoon omdat het kan!

Terug
Naar boven