AndroidHealthClinic

Sticky Testosteron Booster: Welke zijn er, werken ze echt en hoe werken ze nu eigenlijk?

N-Methyl-D-Aspartic Acid is niet hetzelfde als D-aspartic acid

http://en.wikipedia.org/wiki/N-Methyl-D-aspartic_acid

-Methyl-D-aspartic acid or N-Methyl-D-aspartate (NMDA) is an amino acid derivative which acts as a specific agonist at the NMDA receptor mimicking the action of glutamate, the neurotransmitter which normally acts at that receptor.

Unlike glutamate, NMDA only binds to and regulates the NMDA receptor and has no effect on other glutamate receptors (such as those for AMPA and kainate).

NMDA receptors are particularly important when they become overactive during withdrawal from alcohol as this causes symptoms such as agitation and, sometimes, epileptiform seizures.

NMDA is a water-soluble synthetic substance that is not normally found in biological tissue.

It was first synthesized in 1960s. NMDA is an excitotoxin (it kills nerve cells by over-exciting them); this trait has applications in behavioral neuroscience research.

The body of work utilizing this technique falls under the term "lesion studies."

Researchers apply NMDA to specific regions of an (animal) subject's brain or spinal cord and subsequently test for the behavior of interest, such as operant behavior.

If the behavior is compromised, it suggests the destroyed tissue was part of a brain region that made an important contribution to the normal expression of that behavior.

However, in lower quantities NMDA is not neurotoxic.

In fact, normal operation of the NMDA receptor allows individuals to respond to excitatory stimuli through the interrelated functioning of NMDA receptors, glutamate, and dopamine.

Therefore the action of glutamate specifically through NMDA receptors can be investigated by injecting small quantities of NMDA into a certain region in the brain: for example, injection of NMDA in a brainstem region induces involuntary locomotion in cats and rats.

The mechanism of stimulating NMDA receptor is a specific agonist-binding to its NR2 subunits, and then a non-specific cation channel is opened, which can allow the passage of Ca2+ and Na+ into the cell and K+ out of the cell.

The excitatory postsynaptic potential (EPSP) produced by activation of an NMDA receptor also increases the concentration of Ca2+ in the cell.

The Ca2+ can in turn function as a second messenger in various signaling pathways.

2][3][4][5] This process is modulated by a number of endogenous and exogenous compounds and play a key role in a wide range of physiological (e.g. memory) and pathological processes (e.g. excitotoxicity).

Laatst bewerkt:
Testosteron Booster: Welke zijn er, werken ze echt en hoe werken ze nu eigenlij

Dan is het ook beter tyrosine te nemen ipv L-dopa?

Maar als je bv. 200mg L-tryptofaan neemt is het normaal dat je niet hetzelfde aan 5-htp neemt. Dus het probleem (buiten vervuilde supps) is dat mensen teveel 5-htp kunnen nemen. En een teveel aan L-tryptofaan wordt dan gereguleerd zodat er niet teveel serotonine ontstaat.

Zelfde voor tyrosine en L-dopa dan?

Ja dat is zeker beter! Raadde ik eerder ook aan. Of als je dan al perse toch 5-htp of L-dopa wilt nemen dan vitamine b6beperken en een Decarboxylase inhibitor erbij

Trytpfofaan kun je zoveel van nemen(okee niet overdrijven natuurlijk als je wilt, 5-htp niet. Vanwege eerder genoemde omzetting buiten de hersenen. Met tryptofaan gebeurd dit niet.

---------- Post toegevoegd Fri 22 Mar 2013 om 22:26 ----------

dit stukje vond ik van deze site: http://www.bluelight.ru/vb/threads/...mg-No-prior-experience-Blissing-Out-On-Mucuna

groene thee extract? welke supp is dat?

je kan toch niet zeggen dat zoveel mg trypto gelijk staat aan zoveel mg 5htp?
because tryptofaan niet 100% omgezet word naar 5htp. (dacht ik)

Green tea slank van bodyenfitshop

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.586
dit stukje vond ik van deze site: http://www.bluelight.ru/vb/threads/614145-Mucuna-Pruriens-%28extract%29-400mg-No-prior-experience-Blissing-Out-On-Mucuna

groene thee extract? welke supp is dat?

je kan toch niet zeggen dat zoveel mg trypto gelijk staat aan zoveel mg 5htp?
because tryptofaan niet 100% omgezet word naar 5htp. (dacht ik)

Kan je ongeveer berekenen. Wat onderzoekjes opzoeken waar men wat dosissen uittest en vergelijken. Maar je kan dus beter L-tryptofaan nemen, alhoewel 5-htp dus sterker is. Net zoals L-dopa sterker is dan tyrosine. Maar dus mogelijk gevaarlijk.

5-htp heeft mogelijk verschillende vervuilde supplementen in omloop en er is een gevaar voor te hoge omzetting naar serotonine. Zoals unstoppable aangaf.

L-dopa kan dus ook voor een te hoge omzetting naar dopamine zorgen, tyrosine is mss beter.

Maar..

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tyrosine

aminozuren (fenylalanine, L-dopa, tryptofaan, methionine, leucine, isoleucine en valine), namelijk de "large neutral amino acid transporter" (LAT1), oftewel het glycoproteïne CD98. Er treedt dus competitie op om de beschikbare transportcapaciteit. Naarmate de concentratie tyrosine in plasma groter is ten opzichte van die van de andere grote neutrale aminozuren, zal er meer tyrosine de hersenen binnenkomen.

Om competitie met andere neutrale aminozuren in de voeding te vermijden, wordt tyrosine vaak gescheiden van de maaltijd ingenomen (vaak wordt een tijdstip tenminste een half uur voor de maaltijd geadviseerd). Niettemin lijkt er weinig invloed te zijn van voedselinname op de beschikbaarheid van tyrosine

Bij de volgende aandoeningen kan tyrosine onwenselijke effecten geven. Daarom is goede medische supervisie noodzakelijk wanneer tyrosine in onderstaande situaties wordt gebruikt:

-Psychose en manie: Bij klachten die in verband worden gebracht met een hoog dopaminegehalte, zoals psychose en manie, kan tyrosinesuppletie de klachten verergeren. Depletie van tyrosine heeft een dempend effect op manie.[54]
-Antidepressiva: Vanwege het effect van tyrosine op (catecholamine) neurotransmitters kan het effect van antidepressiva worden versterkt, met name wanneer deze de heropname remmen van noradrenaline.
-Hypertensie: Bij een al aanwezige hypertensie moet men alert zijn op bloeddrukverhoging door tyrosine bij daarvoor gevoelige personen, zoals bij het gebruik van MAO-remmers.
-Schidklierhormoonmedicatie: Bij gebruik van schidklierhormoonmedicatie moet men beducht zijn op een stijging van de thyroxineproductie wanneer ook tyrosine wordt gesuppleerd.
-Levodopa: Levodopa (L-dopa) concurreert met tyrosine voor opname in de dunne darm.[55] Levodopa kan zelfs de opname van tyrosine volledig blokkeren door remming van het transportsysteem,[56] daarom moet er minimaal twee uur verstreken zijn tussen de innamemomenten van beide middelen.
-Morfine: Hoge doseringen tyrosine konden bij muizen het pijnstillend effect van morfine versterken,[57] mogelijk vindt dit ook plaats bij mensen.

Laatst bewerkt:
het word er alleen maar ingewikkelder op :roflol:

• #1.588
Komen er wel uit ;)

Middelen zoals 5-htp en GABA is dus niet aan te raden. L-tryptofaan en L-Glutamine dus wel.

L-dopa is in principe ook niet goed, L-tyrosine zou een betere oplossing zijn. Ben dit wat verder aan het onderzoeken.

Gebruik van vit B6 hierbij is ook en vraag.

Laatst bewerkt:
Ik ben niet ingelezen in het onderwerp maar is de stof phospatidyl serine al besproken binnen deze reeks? Het is naar het schijnt een effectief middel om cortisol te verlagen en testosteron te verhogen maar op de Nederlandse markt nog niet echt bekend of vrij verkoopbaar.

Laatst bewerkt:
L-dopa is in principe ook niet goed, L-tyrosine zou een betere oplossing zijn. Ben dit wat verder aan het onderzoeken.

De reviews van L-tyrosine zijn veelbelovend (op amazon.com), daar waar ik meestal de reviews bekijk. Is wat uitgebreider daar.

Denk dat ik de proef op de som ga nemen. ;) Kost toch niet zo veel.

Laatst bewerkt:

Heb er ook wel eens over nagedacht, aangezien tryptofaan wel god bevalt. Laat vooral hier je bevindingen weten :D tyrosine is ook niet zo duur anyways, missch gewoon maar eens bestellen.

hoe zit het met creatine eigenlijk? kan dat gecombineerd worden met bijv tyrosine of andere producten?
aangezien creatine ook een neurotransmitter is en 80% gebruikt word door bb'ers, is het denk ik wel verstandig om vaker daarmee rekening te houden in dit topic om ongelukken te voorkomen.
(ook al valt creatine niet onder test-boosters)

ik neem op dit moment A-HD wat eigenlijk een oestrogeenverlager/testbooster is.
kan het zijn dat ik hierdoor pijn in mijn schouder heb gekregen?
oestrogeen beschermd toch de gewrichten dacht ik?
Kan ik dan beter stoppen met A-HD?

---------- Post toegevoegd Sun 24 Mar 2013 om 15:01 ----------

L-tyrosine heb ik wel eens geprobeerd om meer energie te krijgen, maar daar voelde ik niks van...

Kan ik dan beter stoppen met A-HD?.

Voor een supplement is dat (vrijwel) onmogelijk.
Je kunt beter op je uitvoering letten, betere warming up of minder zwaar trainen.

Laatst bewerkt:
  • #1.596
Kan ik dan beter stoppen met A-HD?

---------- Post toegevoegd Sun 24 Mar 2013 om 15:01 ----------

L-tyrosine heb ik wel eens geprobeerd om meer energie te krijgen, maar daar voelde ik niks van...

Kan je idd pijn in gewrichten door krijgen en zelfs schade. Is zelfs zeker. Dit omdat vocht nodig is in de gewrichten en gereguleerd wordt door oestrogeen. Dus stoppen ja. Oestrogeen mag nooit te laag komen.

Het bevat ook curcuma longa, wat een anti-androgeen is.

Laatst bewerkt:
bedankt voor je uitleg Cools :D

hoe zit het met creatine eigenlijk? kan dat gecombineerd worden met bijv tyrosine of andere producten?
aangezien creatine ook een neurotransmitter is en 80% gebruikt word door bb'ers, is het denk ik wel verstandig om vaker daarmee rekening te houden in dit topic om ongelukken te voorkomen.
(ook al valt creatine niet onder test-boosters)

creatine een neurotransmitter? :roflol: laaaawd

Vandaag 250mg L-dopa genomen die ik nog had liggen (gekocht maar na lezen van bepaalde literatuur niks mee gedaan vanwege het perifere dopamine gedeelte). Nu dus genomen met 1g EGCg, als DCI/COMTI maar merk er nog steeds niks van...

100g L-tyrosine is onderweg tho, missch komt daar nog wat leuks uit.

Terug
Naar boven