calcification
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 216
rooibosthee is geen thee. (heeft niks met de theeplant te maken)
klopt
heb ik intussen ook geleerd, rooibos = kruidendrankje, wel supergezond.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
rooibosthee is geen thee. (heeft niks met de theeplant te maken)
sinds ik hier op het forum gelezen heb dat groene thee het halen van voedingsstoffen uit de voeding enigszins verminderd ( je vermagert ervan) , drink ik het niet meer....

sinds ik hier op het forum gelezen heb dat groene thee het halen van voedingsstoffen uit de voeding enigszins verminderd ( je vermagert ervan) , drink ik het niet meer....
Bijv.: ijzer.
Boterham met appelstroop + glas melk belemmert de opname van ijzer door je lichaam, dus je kunt er beter een glas (vers) sap bij drinken en de melk een uur ervoor/erna. Hetzelfde geldt voor bepaalde thee"en. In ieder geval voor zwarte thee (groene thee volgens mij ook, maar weet ik niet zeker) en andere voedingsmiddelen waar taninne en fytaten in zitten. Bij melk zorgt (volgens mij) de calcium voor de verminderde opname van ijzer.
Dit kun je voor een groot deel opheffen door er heel veel vitamine C bij te drinken/eten, maar ik eet/drink die dingen gewoon niet bij dezelfde maaltijd. Weet ik zeker dat het goed zit.
Maar ja... als je verder nergens last van hebt (geen vitaminetekorten etc.), hoef je je ook nergens druk om te maken, toch?
Een teveel aan calcium verstoort de opname van ijzer, zink, magnesium en fosfor. Ook kunnen er nierstenen ontstaan en kan de botopbouw in het gedrang komen, waardoor botten zwakker worden.
Zei ik dat er geen/weinig ijzer zit in appelstroop?blijkbaar een kenner, ik drink altijd gyokuro vroeger meestal senhca. maar dat is iets minder,wordt wel het meeste gedronken in japan tijdens de kantooruren...bewaar jij ze ook in de koelkast?? schijnt beter te zijn om te bewaren. ik gebruik ook theepotten en kopjes uit japan... het oog wilt ook wat he![]()
Sinds eergisteren begonnen met kopje groene thee per dag. Heb hem gekocht int kruidvat van het merk 'celestial seasonings' (puur van horen zeggen dat dit redelijk goede kwaliteit zou zijn).