Fitness Seller

theeliefhebbers?

• Topic Starter Topic Starter
In huis van gisteren..

Brandnetelthee

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

sinds ik hier op het forum gelezen heb dat groene thee het halen van voedingsstoffen uit de voeding enigszins verminderd ( je vermagert ervan) , drink ik het niet meer....

sinds ik hier op het forum gelezen heb dat groene thee het halen van voedingsstoffen uit de voeding enigszins verminderd ( je vermagert ervan) , drink ik het niet meer....

huh, waar staat dat dan ?

groene thee bevordert wellicht de vetverbranding en heeft daarnaast naar men beweert nog vele positieve consequenties voor je gezondheid, dus ik zie niet in waarom je het niet zou drinken... Neem er desnoods een koekje bij dan val je ook een stuk minder van af :)

Waar is dat geschreven?

stimuleert de vetverbranding + dat het bomvol anti-oxidanten zit, dus ik blijf dagelijks mn kopje groene thee drinken, afwisselend met s rooibos en s brandnetel

ik drink ook veel thee waaronder de echte chinese groene thee hebben mijn ouders meegenomen uit china. Die kun je 5 keer opschenken met water en is erg goed voor je en lekker.
Verder ja de niet thee soort rooibos en eigenlijk lust ik alle soorten en staat mijn kast er dan ook mee vol.

@ calcification:
Dat heb ik ook vaker op het internet gelezen. En mijn huisarts heeft me dat ook verteld. De een is er gewoon gevoeliger voor dan de ander.
Bepaalde vitamines en mineralen worden minder goed/niet door je lichaam opgenomen als je o.a. thee, koffie, of melk erbij drinkt.

Bijv.: ijzer.
Boterham met appelstroop + glas melk belemmert de opname van ijzer door je lichaam, dus je kunt er beter een glas (vers) sap bij drinken en de melk een uur ervoor/erna. Hetzelfde geldt voor bepaalde thee"en. In ieder geval voor zwarte thee (groene thee volgens mij ook, maar weet ik niet zeker) en andere voedingsmiddelen waar taninne en fytaten in zitten. Bij melk zorgt (volgens mij) de calcium voor de verminderde opname van ijzer.
Dit kun je voor een groot deel opheffen door er heel veel vitamine C bij te drinken/eten, maar ik eet/drink die dingen gewoon niet bij dezelfde maaltijd. Weet ik zeker dat het goed zit.
Maar ja... als je verder nergens last van hebt (geen vitaminetekorten etc.), hoef je je ook nergens druk om te maken, toch?

Ik drink trouwens vaak de oplosthee van Zonnatura (groene dop) en zoethoutthee. Of is dat geen thee? En af en toe rooibos-vanille "kruidendrank".
Groene thee lust ik niet. Daar moet voor mij zoveel suiker bij, dat ik het net zo goed niet kan drinken...

Bijv.: ijzer.
Boterham met appelstroop + glas melk belemmert de opname van ijzer door je lichaam, dus je kunt er beter een glas (vers) sap bij drinken en de melk een uur ervoor/erna. Hetzelfde geldt voor bepaalde thee"en. In ieder geval voor zwarte thee (groene thee volgens mij ook, maar weet ik niet zeker) en andere voedingsmiddelen waar taninne en fytaten in zitten. Bij melk zorgt (volgens mij) de calcium voor de verminderde opname van ijzer.
Dit kun je voor een groot deel opheffen door er heel veel vitamine C bij te drinken/eten, maar ik eet/drink die dingen gewoon niet bij dezelfde maaltijd. Weet ik zeker dat het goed zit.
Maar ja... als je verder nergens last van hebt (geen vitaminetekorten etc.), hoef je je ook nergens druk om te maken, toch?

ff iets opgezocht.
Dus zal wel voor een groot stuk kloppen wat je zegt,maar...

Een teveel aan calcium verstoort de opname van ijzer, zink, magnesium en fosfor. Ook kunnen er nierstenen ontstaan en kan de botopbouw in het gedrang komen, waardoor botten zwakker worden.

Tja, wat is teveel é ?

Paar koppen groene thee, met citroen smaak. (+halve zakje suiker)

Ja, té is nooit goed natuurlijk.
Maar bijv. een glas melk + bam met appelstroop is mij verteld, moet je vermijden. En ja... zóveel calcium zit er nou ook weer niet in een glas melk. Ik drink het eigenlijk alleen maar voor de eiwitten.
En bij thee heb ik dus hetzelfde. Behalve oplosthee, daar zitten geen fytaten e.d. in. Maar oplosthee is eigenlijk ook geen thee volgens mij...

In appelstroop zit juist
heel veel ijzer.

Er is niks mis metthee maar je moet wel
de biologische thee nemen.

??? Zei ik dat er geen/weinig ijzer zit in appelstroop?
En trouwens, ik heb al gezegd: als je nergens last van hebt, hoef je ook nergens op te letten als je dat nergens voor nodig vindt.
Was gewoon een wetenswaardigheidje. Sinds ik er wèl rekening mee houd, is mijn ijzergehalte weer op peil gekomen. Vandaar dat ik dat even wilde vermelden. Maar je mag het uiteraard met me oneens zijn.

blijkbaar een kenner, ik drink altijd gyokuro vroeger meestal senhca. maar dat is iets minder,wordt wel het meeste gedronken in japan tijdens de kantooruren...bewaar jij ze ook in de koelkast?? schijnt beter te zijn om te bewaren. ik gebruik ook theepotten en kopjes uit japan... het oog wilt ook wat he;)

Mwah, kenner niet echt. Weet er iets meer van dan gemiddeld. Het is hetzelfde als bij wijn, er gaat zoveel onzin de wereld in omdat het dan goed verkoopt. Geldt ook voor die temperatuur van het bewaren. In Japan ligt het ook gewoon ongekoeld in grote zakken op de markt en dan heb je het over echte goede thee, heb er zelf nog aardig wat uitgegeven aan de beste matcha die ik krijgen kon in Kyoto.

De temperatuur van het water bij het zetten is wel weer belangrijk. Als het water te heet is, komen er sneller tannines vrij waardoor de thee bitter gaat smaken. Dus vooral niet gebruiken met kokend water, maar zo rond de 60-90C een beetje afhankelijk van de thee. Da's al weer snel geneuzel in de marge, maar ik proef het direct.

Heb me onlangs eens zoethoutthee aangeschaft om eens iets anders in huis te hebben ipv altijd groene of rooibos.
Nu hoorde ik onlangs dat zoethout bloeddrukverhogend kan werken.
Weet iemand hoeveel kopjes/dag geoorloofd zijn?

Ik drink op me werk dagelijks groene thee.

Sinds eergisteren begonnen met kopje groene thee per dag. Heb hem gekocht int kruidvat van het merk 'celestial seasonings' (puur van horen zeggen dat dit redelijk goede kwaliteit zou zijn).

Sinds eergisteren begonnen met kopje groene thee per dag. Heb hem gekocht int kruidvat van het merk 'celestial seasonings' (puur van horen zeggen dat dit redelijk goede kwaliteit zou zijn).

En,valt die wat te pruimen?
Kruidvat heeft zelf ook thee-soorten, ik heb van hun merk 'zoethout' en heb ook inderdaad het assortiment ven celestial seasonings gezien in hun winkel maar nog niet geprobeerd.

IK!!!!

Wel de normale theeën/thee's (?). Dat met de oranje kleurke :p
Merk= sinbad.

Terug
Naar boven