MuscleMeat

theeliefhebbers?

Omdat het van nature geen cafeïne bevat, is het géén thee?
Omdat het van nature geen cafeïne bevat, is het géén thee?
Nee, het is geen thee, omdat het niet van theebladeren van een theeplant wordt gemaakt, maar van de naalden van een struikje (rooibossie) uit Afrika.
Zo zijn kruidentheeen zonder thee ook geen thee, maar kruidendranken, thesanes of infusions.

Zelf ben ik een echte "theeleut". Ik drink echte thee en kruidendrankjes, nooit zo sterk en altijd zonder suiker:
* zwarte thee met smaakjes
* groene thee met smaakjes
* witte thee, ev met smaakjes
* rooibos, ev met smaakjes
* kruidendrankjes, zoals zoethout, steranijs, kamille

Als ik ziek ben of het erg koud heb: zwarte thee met 2 anijsblokjes. :lick:

Gelukkig heb ik het nooit koud :D

• Topic Starter Topic Starter
Nee, het is geen thee, omdat het niet van theebladeren van een theeplant wordt gemaakt, maar van de naalden van een struikje (rooibossie) uit Afrika.
Zo zijn kruidentheeen zonder thee ook geen thee, maar kruidendranken, thesanes of infusions.

Zelf ben ik een echte "theeleut". Ik drink echte thee en kruidendrankjes, nooit zo sterk en altijd zonder suiker:
* zwarte thee met smaakjes
* groene thee met smaakjes
* witte thee, ev met smaakjes
* rooibos, ev met smaakjes
* kruidendrankjes, zoals zoethout, steranijs, kamille

Als ik ziek ben of het erg koud heb: zwarte thee met 2 anijsblokjes. :lick:

Ok bedankt voor deze info.
Vanaf nu bestempel ik mn 'green thea' nog als thee ,maar mn 'rooibos' als kruidendrankje

rooibos schijnt ook wel héél gezond te zijn (bomvol anti-oxidanten, méér dan in groene thee)

witte en groene thee en als ik aan de creatine zit neem ik graag wat extra kaneel thee:rolleyes:
(had gehoord dat hiervan creatine beter zou werken en dat je opname verhoogd werd)

kamille thee, maar ik ga eens terug wat meer witte en groene thee drinken

en als ik aan de creatine zit neem ik graag wat extra kaneel thee:rolleyes:
(had gehoord dat hiervan creatine beter zou werken en dat je opname verhoogd werd)

Dat is waarschijnlijk alleen zo met échte kaneel; in kaneelthee zit alleen maar kaneelAROMA.. (volgens mij)

ik drink veel rooibos, vind ik de lekkerste en groene thee hebben ze gvd niet op school :X

flowergrrl:Dat is waarschijnlijk alleen zo met échte kaneel; in kaneelthee zit alleen maar kaneelAROMA.. (volgens mij)

ow ja dat zou wel eens kunnen dus groene thee iss groeneAROMA...(volgens jou)???

flowergirl bedoelt gewoon dat er in kaneelthee niet genoeg kaneel zelf zit om een positief effect te krijgen

ja dat zou kunnen maare vind hem wel lekkerrrrrrrrrrr :D thanxss maare ffe een potje kaneel haale dan :)

groene naturel
groene met gynseng
groene minty
rooibos

flowergrrl:Dat is waarschijnlijk alleen zo met échte kaneel; in kaneelthee zit alleen maar kaneelAROMA.. (volgens mij)

ow ja dat zou wel eens kunnen dus groene thee iss groeneAROMA...(volgens jou)???

Wat ik bedoel is dat kruidenthee (tisane), zoals kamillethee, venkelthee of rooibosthee, van kruiden wordt gemaakt..
Groene thee wordt van groene theebladeren gemaakt..
En de 'gewone' zwarte thee (bijv. van Pickwick) met smaakjes (kaneel, aardbei, mango etc.) is van zwarte theebladeren waar dan (aardbei/kaneel/mango etc.)AROMA aan toe wordt gevoegd.
Dus deze wordt NIET echt van kaneel/aardbei/mango etc gemaakt!

Ja precies MeDieVil dat bedoelde ik dus!

toch bijna elke dag een 1l thee binnen :D

meestal gewone lipton, earl grey heb ik ook staan maar die zit niet in zakjes maar los en dat slaagt toch wat tegen (zanderig)

klopt er trouwens iets van dat groene/zwarte en witte thee allemaal van dezelfde plant worden gemaakt??? heb ik eens gelezen geen idee of het klopt

Ja dat klopt, zoek t net op op Wikipedia.. Hm dat wist ik ook niet.. De kleur wordt dan bepaald door de zwaarte van de oxidatie en de mate cafeïne die erin zit en het absorberen van zuurstof.. of zoiets.. zoek 't maar op.. weer wat geleerd!

• Topic Starter Topic Starter
Iemand deze al geprobeerd?

Hier in België vind je deze makkelijk by de Turkse kruidenier.

Merk: Temple Of Heaven ''Gunpowder''

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

elke dag 2 koppen brandnetelthee omdat het zeer reinigend is en dus goed is tijdens het kuren,helpt ook tegen acne

Gebruik van de brandnetel
Brandnetel is door de eeuwen heen voor alles en nog wat gebruikt. Soldaten in de oudheid wreven zich ermee in om warm te blijven, het was grondstof voor vezels en monniken gebruikten brandnetels bij boetedoening. Ook diende en dient de plant, die rijk is aan mineralen, als een gezonde voedselbron, bijvoorbeeld in soep.
De plant bezit een grote rijkdom aan vitaminen en mineralen.
Het is een plant/kruid, dat in de homeopathie bekend staat om zijn enorme reinigende werking van het menselijk lichaam. Brandnetel is het best bekende bloedreinigende maar ook bloedvormende geneeskruid dat er is.Het wordt vooral aanbevolen bij ziektes en ontstekingen van de urinewegen.
Mensen die met hun gezondheid kwakkelen, en aan de hieronder genoemde kwalen/ziekten lijden zouden (in normale hoeveelheid) dagelijks brandnetelthee moeten drinken. Ook als je deze gebreken niet hebt, is het verstandig om regelmatig brandnetelthee tot je te nemen, al was het maar om je lichaam in balans te houden, en ziektes te weren.
Hieronder volgt een opsomming van kwaaltjes/ziekten waar het (onder andere) bij helpt:
- Tegen/bij nier gruis vorming (nierstenen ).
- Tegen/bij lever- en galkwalen
- Tegen/bij milt problemen
- Bij bloedarmoede, bleekzucht, anemie en allerlei andere zware bloedziektes.
- Bij hooikoorts zou men lange tijd brandnetelthee moeten drinken.
- Het helpt bij adervernauwingen, bijvoorbeeld het welbekende rokersbeen. Een amputatie zou verkomen kunnen worden door tijdig brandnetelvoetbaden te nemen.
- Welbekend is de brandnetelshampoo, die de hoofdhuid reinigt, en daardoor een betere haargroei stimuleert.

Terug
Naar boven