calcification
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 216
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja dat klopt, zoek t net op op Wikipedia.. Hm dat wist ik ook niet.. De kleur wordt dan bepaald door de zwaarte van de oxidatie en de mate cafeïne die erin zit en het absorberen van zuurstof.. of zoiets.. zoek 't maar op.. weer wat geleerd!
Ik drink overdag altijd bronwater of japanse groene thee.
Favoriet zijn Gyokuro en Buddha Amacha, beiden vrij duur maar super. Genmaicha en matcha zijn ook lekker. Heb verder nog wat andere sencha varianten. Ik hou niet van thee waar veel mee is gekloot en thee uit zakje is al helemaal niet te drinken als je de pure smaak van losse groene thee kent.
's avonds een uurtje hard trainen daarna rustig Top Gear kijken met een pot superieure thee, een goede single malt ernaast en nog de laatste stukken sushi van die avond oppeuzelen.......topavond
Nog wat thee info......
Theesoorten
Zwarte thee
Het theeblad wordt na het plukken gekneusd waardoor het kan oxideren. In thee termen heet dit fermentatie. Dit proces duurt enige tijd. De thee krijgt daardoor de bekende smaak en kleur (koperkleur). Hierna wordt het blad gedroogd.
Groene thee
Het theeblad wordt direct na het plukken door stoom verwarmd, waardoor de sappen niet meer kunnen fermenteren. Vervolgens kan het kneuzen, rollen en drogen van het blad op verschillende manieren geschieden, waardoor de smaak van iedere groene thee verschillend kan zijn.
Witte thee
De thee wordt op droog-zonnige dagen voorzichtig geplukt, het blad wordt bij lage temperatuur verwelkt en met de hand gerold. Daarbij vindt een vleugje fermentatie plaats. Het resultaat proeft u in de kop: een zalige geurthee.