AndroidHealthClinic

theeliefhebbers?

• Topic Starter Topic Starter
@ dream warrior

Leuk om lezen.

Moet mn gamma precies eens wat gaan uitbreiden (green, rooibos, ... en mss brandnetel eens)

Ja dat klopt, zoek t net op op Wikipedia.. Hm dat wist ik ook niet.. De kleur wordt dan bepaald door de zwaarte van de oxidatie en de mate cafeïne die erin zit en het absorberen van zuurstof.. of zoiets.. zoek 't maar op.. weer wat geleerd!

Zwarte thee is gefermenteerd, groene thee is dacht ik ongefermenteerd (inderdaad een enzymatisch oxidatieproces, ook wel gisten genoemd)

IJSTHEE light :P:P:P met citroenen drin na het trainen

Drink ook elke dag wel thee hoor! Meestal van die lipton driehoekjes en dan verschillende smaken. Vind ze allemaal wel lekker. Neem ook vaak groene thee met lemon :)

Elke dag minstens 2.. Eentje bij het ontbijt en eentje voor het slapen normaal of tegen de avond aan..

rooibos-vanille thee
woudvruchten thee
aardbei-vanille thee

Groene thee drink ik niet..Vind ik gewoon niet zo lekker.

Ik drink overdag altijd bronwater of japanse groene thee.

Favoriet zijn Gyokuro en Buddha Amacha, beiden vrij duur maar super. Genmaicha en matcha zijn ook lekker. Heb verder nog wat andere sencha varianten. Ik hou niet van thee waar veel mee is gekloot en thee uit zakje is al helemaal niet te drinken als je de pure smaak van losse groene thee kent.

's avonds een uurtje hard trainen daarna rustig Top Gear kijken met een pot superieure thee, een goede single malt ernaast en nog de laatste stukken sushi van die avond oppeuzelen.......topavond :thumb:

Nog wat thee info......

Theesoorten
Zwarte thee
Het theeblad wordt na het plukken gekneusd waardoor het kan oxideren. In thee termen heet dit fermentatie. Dit proces duurt enige tijd. De thee krijgt daardoor de bekende smaak en kleur (koperkleur). Hierna wordt het blad gedroogd.

Groene thee
Het theeblad wordt direct na het plukken door stoom verwarmd, waardoor de sappen niet meer kunnen fermenteren. Vervolgens kan het kneuzen, rollen en drogen van het blad op verschillende manieren geschieden, waardoor de smaak van iedere groene thee verschillend kan zijn.

Witte thee
De thee wordt op droog-zonnige dagen voorzichtig geplukt, het blad wordt bij lage temperatuur verwelkt en met de hand gerold. Daarbij vindt een vleugje fermentatie plaats. Het resultaat proeft u in de kop: een zalige geurthee.

ik drink nooit thee,smerige zooi

Ik drink overdag altijd bronwater of japanse groene thee.

Favoriet zijn Gyokuro en Buddha Amacha, beiden vrij duur maar super. Genmaicha en matcha zijn ook lekker. Heb verder nog wat andere sencha varianten. Ik hou niet van thee waar veel mee is gekloot en thee uit zakje is al helemaal niet te drinken als je de pure smaak van losse groene thee kent.

's avonds een uurtje hard trainen daarna rustig Top Gear kijken met een pot superieure thee, een goede single malt ernaast en nog de laatste stukken sushi van die avond oppeuzelen.......topavond :thumb:

Nog wat thee info......

Theesoorten
Zwarte thee
Het theeblad wordt na het plukken gekneusd waardoor het kan oxideren. In thee termen heet dit fermentatie. Dit proces duurt enige tijd. De thee krijgt daardoor de bekende smaak en kleur (koperkleur). Hierna wordt het blad gedroogd.

Groene thee
Het theeblad wordt direct na het plukken door stoom verwarmd, waardoor de sappen niet meer kunnen fermenteren. Vervolgens kan het kneuzen, rollen en drogen van het blad op verschillende manieren geschieden, waardoor de smaak van iedere groene thee verschillend kan zijn.

Witte thee
De thee wordt op droog-zonnige dagen voorzichtig geplukt, het blad wordt bij lage temperatuur verwelkt en met de hand gerold. Daarbij vindt een vleugje fermentatie plaats. Het resultaat proeft u in de kop: een zalige geurthee.

blijkbaar een kenner, ik drink altijd gyokuro vroeger meestal senhca. maar dat is iets minder,wordt wel het meeste gedronken in japan tijdens de kantooruren...bewaar jij ze ook in de koelkast?? schijnt beter te zijn om te bewaren. ik gebruik ook theepotten en kopjes uit japan... het oog wilt ook wat he;)

ik vind thee maar gay!

Japanse groene thee (sencha)
Niet echt thee maar wel lekker, cranberry thee

Onzin met chemische smaakjes en thee in zakjes zijn niet aan mij besteed.
Ook niet de groene thee van Pickwick, die je wel eens wordt aangeboden omdat "ze" wel eens hebben gehoord dat je groene thee drinkt, wat een bocht.

Onlangs eens de groene thee met citroen gekocht uit de Lidl...

:(

Er bestaat beter !

Turkse appelthee blijft de beste!!!!

Net deze binnen...

Groene thee Original van Piramide (afkomstig uit Vietnamese dorpje Suoi Bu) :thumbup:

Pirami30.jpg

Had je dt al gelezen:
Ergogenics
(weer eens wat anders dan al die groene thee :))

Drink het zelden

Drink het bijna elke dag, denk rooibosthee, maar ben het niet zeker.

rooibosthee is geen thee. (heeft niks met de theeplant te maken)

Terug
Naar boven