MuscleMeat

theeliefhebbers?

@ Calcification : Ja, de smaak valt heel goed mee!

Drink bijna dagelijks een mok groene thee,sinds een aantal jaartjes geheel suikervrij.Een voedingsdeskundige zei me eens dat suiker bijna alle werkzame stoffen in thee onderdrukt,dus ben ik ermee gestopt.

het lekkerste is thee met melk en honing...
maarja niet zo goed he.. dus meestal wordt het met alleen een zoetje:rolleyes:

Ik drink toch ook elke dag minstens 1x thee... meestal fruitthee maar ook soms groene thee. Vroeger deed ik er veel suiker in maar ben daar nu gelukkig van af. Zo heb je eens iets anders dan gewoon water hé :)

Drink bijna dagelijks een mok groene thee,sinds een aantal jaartjes geheel suikervrij.Een voedingsdeskundige zei me eens dat suiker bijna alle werkzame stoffen in thee onderdrukt,dus ben ik ermee gestopt.

He, vreemd man.. Hoe kan het nu dat suiker de werkzame stoffen in groene thee onderdrukt dan?
Ik bedoel, de groene thee extract kan toch niet in 1x verdwijnen uit je thee???
Als het waar is, dan kan ik beter die ene suikerklont ook wel weglaten, uit mn dagelijkse bakken, groene thee :o

ik drink nooit thee ,smerige zooi

Witte,Zwarte,Groene, Kruidendranken ik drink vanalles :D

Af en toe word ik erg moe van "deskundigen".

Ja, ik weet bv wel, dat groene thee de suiker-schommelingen (snel stijgen) in je lichaam enigzins kan controleren, en dat je dat effect met suiker in je thee (snelle suikers dus) weer iets verwaarloosd/opheft..

Dat teveel suiker niet goed is, weten we allemaal, maar dat het alle positieve werkingen van de groene thee wegneemt, geloof ik niets van!

• Topic Starter Topic Starter
Ja, ik weet bv wel, dat groene thee de suiker-schommelingen (snel stijgen) in je lichaam enigzins kan controleren, en dat je dat effect met suiker in je thee (snelle suikers dus) weer iets verwaarloosd/opheft..

Dat teveel suiker niet goed is, weten we allemaal, maar dat het alle positieve werkingen van de groene thee wegneemt, geloof ik niets van!

Zonet klein beetje honing in mn groene thee gedaan, verrukkelijke smaak.
Wel maak ik er geen gewoonte van , het is eerder uitzonderlijk , normaal drink ik hem puur weg.

Ok bedankt voor deze info.
Vanaf nu bestempel ik mn 'green thea' nog als thee ,maar mn 'rooibos' als kruidendrankje

rooibos schijnt ook wel héél gezond te zijn (bomvol anti-oxidanten, méér dan in groene thee)

In de franse taal is het tenminste 100% duidelijk !
Het algemene woord is 'infusion'. (= 'aftreksel')
"Infusion de thé" wordt meestal afgekort als "Thé"
Thé à la mente, is thee + munt, geen hollandse 'muntthee', want dat is in correct frans 'infusion de menthe'.

enz.
De franse taal bevat altijd veel minder dubbelzinnigheden en onduidelijkheden dan het engels, het nederlands... wellicht omdat de hele franse cultuur altijd meer gericht is op analyse.

elke dag een liter lipton ice thea.

Drink normaal veel thee van losse blaadjes; groene thee, witte thee, jasmijn, ginseng, darjeeling, chinese gunpowder, etc.

Nu zo'n pak Classics van Twining gekocht, ook best prima! Lekker sterk, maar kan je maar 1 a 2 koppen van trekken.

BUMP van zo'n kleine 4 jaar :D

Als je echte thee wil drinken, ga dan naar een bioshop fzo en koop de real thing, en niet zo'n overprijsde bullshit-aftreksels a la lipton ed ...:rolleyes:

Elke dag 1 tas thee met een goeie schep honing

thee is gay

Zelf geen fan van groene thee, dus slik de extractvorm maar ;)
Drink wel veel 'smaakjes'-thee: English Blend, Kaneel, Rooibos en nu veel Turkse Appel :) Heerlijk met dit weer.

Detox thee.

Terug
Naar boven