XXL Nutrition

This is Islam

twjunk zei:
wil ik ff op inspelen als ik mag, het is allemaal heel mooi wat je schrijft maar niet realistisch, opleiden, taal beheersen, andere vorm van islam.
iemand die hier geboren, getogen en naar school geweest is en dan nog geen nederlands spreekt, dat is gewoon een kwestie van onwil.
Opleiding? je bedoelt mischien positieve discriminatie want de meeste allochtonen zijn harde werkers....als ze willen, de bedrijven willen ze niet aanemen omdat er teveel geen gezag aanvaarden, profiteren van de ziekenkas enz, dus gaan ze de bedrijven maar subsidies geven als ze een allochtoon boven een autochtoon aanemen, eerlijk is anders.
En een andere vorm van islam? dat moet je een moslim is proberen duidelijk te maken, ik wens je succes..

greetzzz

ik kan me niet voorstellen dat er allochtonen zijn , die hier geboren zijn en de taal niet spreken....overdrijven is ook een kunst

DBC01 zei:
Het is heel duidelijk: Als er in Nederland iemand wordt afgeslacht omwille van radicale Moslim-gedachtengoed, dan hóór je geen enkele Imam/Moskee-bestuurslid stelling nemen.

Pas na lang aandringen zijn ze bereid iets voorzihtig te zeggen.

Je antwoord als Moskee-vertegenwoordiger moet meteen fel en vast zijn:
MOORD? DAT STAAN WIJ NIET TOE!

Maar nee hoor, ze zijn verdomde stil die Moskee-gangers, en binnen tussen 4 muren vinden ze het allemaal wel best wat er gebeurt. Eindelijk een broeder die doet wat ik denk hoor je ze denken.

Ik vraag me af hoe jij dat allemaal weet....kom jij in moskeeën? Hoor jij mensen daar denken? Ik vraag me toch echt af waar je dit allemaal op baseert. Door zulke reacties ontstaan er dus irritaties en het loopt uiteindelijk allemaal op tot veel erger. Geloof me, er zijn genoeg moslims waaronder ik die moord NIET toestaan. Maar er leven 6 miljard mensen op aarde, dus er zullen genoeg gekke mensen zijn die het verpesten voor bepaalde groepen mensen.

Gr Suat

Laatst bewerkt:
Suat zei:
Ik vraag me af hoe jij dat allemaal weet....kom jij in moskeeën? Hoor jij mensen daar denken? Ik vraag me toch echt af waar je dit allemaal op baseert. Door zulke reacties ontstaan er dus irritaties en het loopt uiteindelijk allemaal op tot veel erger. Geloof me, er zijn genoeg moslims waaronder ik die moord NIET toestaan. Maar er leven 6 miljard mensen op aarde, dus er zullen genoeg gekke mensen zijn die het verpesten voor bepaalde groepen mensen.

Gr Suat

Ben ik helemaal met je eens! :thumbs:

Het is inmiddels 26 november en ondertussen nog stééds géén duidelijk geluid van protest uit de moskeen, tegen al die Fathwahs di er uitgesproken worden tegen Ayaan, Wilders en consorten. Nog steeds géén duidelijk geluid uit de moskeeen van: Wij zijn aanhangers van een serieus en waardig geloof; wij veroordelen agressie in naam van onze Schepper.

Nog steeds doodse stilte, en ik zeg het nu voor de 8ste keer in 2 dagen tijd maar geen Moslim wil het horen: Wie zwijgt als gemeenschap of voorganger, stemt toe met wat er gebeurt.
Als er vandaag eenvooraanstaande Moslim wordt vermoord met een mes in zijn zij en een briefje aan een mes in zijn buik met de tekst 'groeten van rechts' dan staat héél Islamitisch Holland op z'n kp en EISEN jullie dat Nederlanders zich uitspreken tegen dit geweld.

Dus maak het jezelf en anderen makkelijk: Spreek je afschuw uit met anderen en je neemt een heleboel haat weg bij Nederlanders! :thumbs:

DBC01 zei:

Het is inmiddels 26 november en ondertussen nog stééds géén duidelijk geluid van protest uit de moskeen, tegen al die Fathwahs di er uitgesproken worden tegen Ayaan, Wilders en consorten. Nog steeds géén duidelijk geluid uit de moskeeen van: Wij zijn aanhangers van een serieus en waardig geloof; wij veroordelen agressie in naam van onze Schepper.

Nog steeds doodse stilte, en ik zeg het nu voor de 8ste keer in 2 dagen tijd maar geen Moslim wil het horen: Wie zwijgt als gemeenschap of voorganger, stemt toe met wat er gebeurt.
Als er vandaag eenvooraanstaande Moslim wordt vermoord met een mes in zijn zij en een briefje aan een mes in zijn buik met de tekst 'groeten van rechts' dan staat héél Islamitisch Holland op z'n kp en EISEN jullie dat Nederlanders zich uitspreken tegen dit geweld.

Dus maak het jezelf en anderen makkelijk: Spreek je afschuw uit met anderen en je neemt een heleboel haat weg bij Nederlanders! :thumbs:

Wijze woorden zo laat op de avond, helemaal mee eens....maar hoe/waar? (weer een fietstocht door a'dam of stille tocht met trommels ?!) Want jij weet net zo goed als ik dat er veel mensen bijzitten die zwijgen, maar zeker niet toestemmen...

Hicham

Wat dacht je van dat massale protest van die Moslims in Duitsland? Dat ze geen 'Nederlandse toestanden willen'?

Goed hoor. Zoiets is een sterk geluid.
Maar Nederland zit te vol met extreem denkende mensen want ik begin ergens te denken dat veel Moslims bang zijn afgevallen te worden door andere Moslims die zullen zeggen dat ze trouw aan de broeders moeten zijn, ook al zijn dat extremisten.

Ik ga slapen want ik word te wijs :D

hicham zei:
ik kan me niet voorstellen dat er allochtonen zijn , die hier geboren zijn en de taal niet spreken....overdrijven is ook een kunst

vb hier in vlaanderen, thuis word er turks gesproken, onder de vrienden word er turks gesproken, en in school word er geen moeite gedaan om nl te spreken, en als er dan nl geproken word gaat dat ongeveer als volgt: hei jonge gij kopen gsm? ok da's mischien een beetje erover maar echt waar, onlangst is er bij ons een jonge komen werken uit istanbul die was ongeveer 8 maanden in vlaanderen en die sprak beter nl dan de meeste turken die hier geboren zijn.

Greetzzz

DBC01 zei:

Goed gesproken !

Uiteraard kan een welwillend persoon als Hicham hier niets aan doen, dat zal ook niemand hem kwalijk nemen.

Maar een ding, je gaat mij niet vertellen dat de Nederlandse moslim cultuur volledig ongeorganiseerd is. Sterker nog ik denk dat het hele bolwerk uitstekend georganiseerd is.

Daar uit voortkomend, hoe pakt een grote groep dit dus aan ? Juist, de leiding neemt initiatief en de rest volgt, so simpel is het en zal het altijd blijven. We mogen zoals DBC terecht zegt dus concluderen dat men simpelweg niet bereid is dit te doen.

Mijn conclusie is dan even simpel als logisch, als de leiding zich op deze manier opstelt, wat mogen we dan van de volgelingen verwachten ?

Niets !

Ik denk ook dat dit een van de groote problemen is, we mogen best stellen dat er genoeg 'goeien' zijn, maar als de groep op deze manier 'opgeleid' en gestuurd wordt, dan zie ik de situatie heel erg somber in en verwacht ik dat de situatie er alleen maar slechter op zal worden !

Ik vind eigenlijk zelfs dat wij als de Nederlandse staat zijnde zelf mogen eisen dat de top actie en stappen onderneemt.

Beste Hicham, Ernesto, DonnyBrasco, ik begrijp best dat jullie de neiging hebben om de moslimgemeenschap te verdedigen tegen generalisaties van niet-moslims. Maar ik vind dat jullie een beetje in herhalingen vallen. De meeste mensen hier zijn zich er wel van bewust dat lang niet alle moslims extremisten zijn. We maken ons alleen zorgen over de groep die dat wel is. Geef toe: er zijn best veel moslims in Nederland die voor problemen zorgen, van overlast in bepaalde wijken tot terroristische aanslagen. Daar maken wij ons gewoon zorgen over en we proberen te bepalen wat we hieraan moeten doen.
Kunnen jullie dáár ook eens over meedenken in plaats van benadrukken dat er ook veel gematigde, hardwerkende moslims zijn? Dat weten we heus wel.

Zelda zei:
Beste Hicham, Ernesto, DonnyBrasco, ik begrijp best dat jullie de neiging hebben om de moslimgemeenschap te verdedigen tegen generalisaties van niet-moslims. Maar ik vind dat jullie een beetje in herhalingen vallen. De meeste mensen hier zijn zich er wel van bewust dat lang niet alle moslims extremisten zijn. We maken ons alleen zorgen over de groep die dat wel is. Geef toe: er zijn best veel moslims in Nederland die voor problemen zorgen, van overlast in bepaalde wijken tot terroristische aanslagen. Daar maken wij ons gewoon zorgen over en we proberen te bepalen wat we hieraan moeten doen.
Kunnen jullie dáár ook eens over meedenken in plaats van benadrukken dat er ook veel gematigde, hardwerkende moslims zijn? Dat weten we heus wel.

Dat weet ik beste Zelda, en ik word zer zelf ook niet vrolijker van om dit elke keer te herhalen....maar dat moeten jullie dat ook duidelijk in jullie uitspraken meenemen, anders heb ik echt het idee dat ook jullie blijven generaliseren.

Hicham

DBC01 zei:
Wat dacht je van dat massale protest van die Moslims in Duitsland? Dat ze geen 'Nederlandse toestanden willen'?

Goed hoor. Zoiets is een sterk geluid.
Maar Nederland zit te vol met extreem denkende mensen want ik begin ergens te denken dat veel Moslims bang zijn afgevallen te worden door andere Moslims die zullen zeggen dat ze trouw aan de broeders moeten zijn, ook al zijn dat extremisten.

Ik ga slapen want ik word te wijs :D

Was dat niet een protest van Duitse Turken, met als achterliggende gedachte Turkije en de EU????
Want ik zag veel Turkse vlaggen en EU vlaggen....

Hicham

tja in NL lijkt me de uitslag een referendum over Turkije wel/niet bij een EU een gelopen zaak na afgelopen maand.......

• Topic Starter Topic Starter
Wie heeft er nu eigenlijk dat fimpje gezien? Daar ging het uiteindelijk om.

@Hicham: lees de post van Zelda nog eens goed door. Ik begrijp dat je vindt dat er een haat-moslims-tendens hangt op het board, maar iedereen hier begrijpt en zegt ook dat het een DEEL van de moslims is en niet allemaal.

Al die k*tmarokkanen die voor overlast zorgen zijn geen moslims. Dat is gewoon tuig dat zich moslim noemt, maar niet leeft naar de Islam. Dat zeggen ze in die clip ook over de terroristen die in de naam van Allah aanslagen plegen.

Ik blijf gewoon zeggen dat religie k*t is en de wereld geen betere plek maakt.

Goed gesproken :) ... behalve de laatste zin dan, imo moet je religie vervangen door extremisme

Hicham

hicham zei:
Dat weet ik beste Zelda, en ik word zer zelf ook niet vrolijker van om dit elke keer te herhalen....maar dat moeten jullie dat ook duidelijk in jullie uitspraken meenemen, anders heb ik echt het idee dat ook jullie blijven generaliseren.

Hicham

Beste Hicham, heb je nou een antwoord op m'n vraag of niet? Als je je alleen maar blijft richten op het terecht wijzen van mensen die alle moslims generaliseren, komen we nergens. Dan komen we in een welles nietes discussie. Vertel eens wat gematigde moslims allemaal doen tegen het extremisme, of wat ze kunnen doen. Wordt er bijvoorbeeld in moskeeen aandacht aan dit onderwerp besteed? Keurt de gemiddelde imam dit af in zijn preken?
Misschien gooien sommige mensen alle moslims wel op één hoop omdat ze van de gematigde islamieten geen tegengeluid horen.

• Topic Starter Topic Starter
hicham zei:
Goed gesproken :) ... behalve de laatste zin dan, imo moet je religie vervangen door extremisme

Hicham

Misschien wel, maar ik blijf geen voorstander van religie. Al die regeltjes om een zo goed mogelijk mens te zijn/worden. Daar heb ik geen religie voor nodig, enkel een goede opvoeding.

Zelda zei:
Beste Hicham, heb je nou een antwoord op m'n vraag of niet? Als je je alleen maar blijft richten op het terecht wijzen van mensen die alle moslims generaliseren, komen we nergens. Dan komen we in een welles nietes discussie. Vertel eens wat gematigde moslims allemaal doen tegen het extremisme, of wat ze kunnen doen. Wordt er bijvoorbeeld in moskeeen aandacht aan dit onderwerp besteed? Keurt de gemiddelde imam dit af in zijn preken? ik kan alleen spreken voor de moskee die ik bezoek, daar wordt het extremisme afgekeurd...maar hier hebben we ook niet te maken met extremisme. Ik denk dat eerst he extremisme in kaart moet worden gebracht en dan een aanpak vanuit de auto- en allochtone hoek moet volgen
Misschien gooien sommige mensen alle moslims wel op één hoop omdat ze van de gematigde islamieten geen tegengeluid horen.

Is ook wel begrijpelijk, maar ik die genoeg marokkaanse gasten (misschien wel té veel) bij talkshows uitleggen wat zij ervan vinden....ik denk da niemand echt een oplossing weet omdat niemand hier ervaring mee heeft.....dwz het stoppen/ tegengaan van extremisme

Hicham

Terug
Naar boven