XXL Nutrition

Thuis Studie

• Topic Starter Topic Starter
Idd, je komt jezelf helaas tegen he. Ik moet er echt nodig iets aan gaan doen want naarmate je leeftijd stijgt des te meer het gaat opvallen.

Laatst bewerkt:
Tips om fouten (de/het bv.) te vermijden in je posts: simpelweg eens hardop nalezen. Dan merk je al snel zo'n domme fouten.

Heb je twijfels over die/dat, bv. het huis dat/het huis die -> dat huis (die huis, dat gaat gewoon niet hé) -> het huis dat.

Twijfel je over de schrijfwijze van een woord, tik het in in Google. Wanneer het fout is, zegt Google iets als: "Bedoelde je [correcte schrijfwijze van het woord]?"

Groeten!

Of laat ik het anders vragen: Zijn er mensen die ervaring hebben met thuisstudie's? Want de keuze is nogal breed als ik google moet geloven en ik zou niet weten welke studie een beetje vertrouwd is.

Lees boeken, heb je niet alleen taalkundig iets aan.

Ik heb geen idee welke boeken leuk zijn om te lezen. Karma voor tips!

Er zijn zoveel leuke boeken, ga naar de bib en leen er één
Thriller, sf, romantiek, drama, ...
Wat leuk is, is toch een kwestie van smaak en dan moeten wij toch niet zeggen wat een goed boek is voor jouw

Een waar je zeker weten iets van leert.

Weet iemand of er een programma bestaat waarmee je dt, het/de, enz. kan leren? Gelieve ook dat je het kan downloaden via torrent.

Zo moeilijk is dat niet. Volgens mij kun je op het internet de basisregeltjes wel ergens vinden.

Thuisstudie is één woord. Goed idee om zo'n cursus te doen ;)

Lees gewoon veel wetenschappelijke literatuur over onderwerpen die jou aantrekken op academisch niveau. Tegelijkertijd ontwikkel je dan ook nog eens kennis van vakkundige termen en slangs.

Zolang je nog op school zit: ga naar je docent Nederlands. Die kan je een bijspijkercursus geven. Die zijn er op verschillende niveaus.

Terug
Naar boven