XXL Nutrition

thuis-training voor beginner!

Godson

Novice
Waardering
0
Hallo allemaal!
Ik wil gaan trainen om wat meer spierkracht te krijgen in mijn hele lichaam. Ik wil dus niet op dikte van de spieren trainen maar vooral op kracht. Natuurlijk mag het ook wel te zien zijn, maar ik ga niet body builden. Ik heb geen geld om lid te worden van een fitness centrum, dus ik wil thuis gaan trainen. Ik heb al 2 dumbbells en nu wil ik dus een trainingsschema gaan maken waarbij ik alleen mij eigen lichaamsgewicht gebruik en eventueel de dumbbells. Nu ben ik nog helemaal een leek op het gebied van fitness (ik heb net al wel veel zitten lezen op dit forum en andere sites) en ik ken niet zoveel oefeningen. Er staan overal wel veel oefeningen, maar jullie zullen misschien wel begrijpen dat ik door de bomen het bos niet meer zie:(
Nu vroeg ik me af of jullie wat goeie tips voor me hebben van oefeningen die ik kan doen, en ook op welke manier (snel, langzaam enzo) om mijn doel te bereiken. Ook vraag ik me af of het nou goed is om alle groepen meerdere keren per week te trainen of dat het ook voldoende is om elke groep 1 keer per week te doen. Alvast bedankt voor jullie vele reacties;)

Waarom wil je uitsluitend met je lichaamsgewicht werken??

Dat van die bomen en dat bos snap ik wel, er is soms te veel info te vinden. Dus laten we het simpel houden: deadlift, squat, pullup, bench press, military press, power clean.

Voor lichaamsgewichtdingen:
[Link niet meer beschikbaar]

zonder goeie spullen zit er al gauw een grens aan de kracht die je op wil bouwen....
een bank , BB en zware schijven(10KG-20KG) zijn toch wel onmisbaar.
ook een kabelapparaat en chinbar is een must.

Ik wil gaan trainen om wat meer spierkracht te krijgen in mijn hele lichaam. Ik wil dus niet op dikte van de spieren trainen maar vooral op kracht.

Misschien heb je nog wel een paar stuivers voor een barbell en een set schijven.
Samen met het boek "Power to the People" van "Pavell Tsatsouline" kom je imo een heel eind in de richting van jouw doel!

Met dumbbells kom je ook wel ver!!!

Opdrukken (verzwaard)
Pistols (verzwaard)
chin ups (verzwaard)
hand stand push up
Bed/steen/boomstam/... lift/curl/press/...

Van gewone huis en tuin dingen kun je al best aardig trainen!

zonder goeie spullen zit er al gauw een grens aan de kracht die je op wil bouwen....
een bank , BB en zware schijven(10KG-20KG) zijn toch wel onmisbaar.
ook een kabelapparaat en chinbar is een must.

kabelapparaat is naar mijn mening niet echt nodig. Ik train ook thuis en kan het grootste deel van de oefeningen perfect zonder een toestel uitvoeren.
Trouwens, de oefeningen die je doet aan een kabeltoestel kan je vervangen door DB's en BB oefeningen

kabelapparaat is naar mijn mening niet echt nodig. Ik train ook thuis en kan het grootste deel van de oefeningen perfect zonder een toestel uitvoeren.
Trouwens, de oefeningen die je doet aan een kabeltoestel kan je vervangen door DB's en BB oefeningen

het is niet ""echt nodig"". ben ik met je eens.
maar je kan je training wel minder eenzijdig(saai) maken door af te
wisselen met kabeloefeningen.
triceps/rug/buikoefeningen op de pully is best leuk en veel variatie mogelijk.
[afbeelding niet meer beschikbaar]

Zelfs zonder ijzer kan je geweldig massa creëren en heel erg sterk worden.

Helaas wordt dat door gebrek aan fantasie vergeten.

Je zult nooit kracht kunnen trainen als je maar 10 KG dumbbells hebt. Na 2 maanden zit je er bij de meeste oefeingen al op of overeen. Als je een homegym wilt heb je toch wel schijven tot 140 kilo nodig, barbell, kleine halter. Bank/ squatrek.

Oftewel, minmaal 200-300 euro ben je dan kwijt als je versoenlik thuis wilt kunnen trainen. Er zijn al goedkope gyms die maar 15 euro per maand kosten. Dat is geen geld. Kun je in de vakantie 1 week hard werken en je hebt bekant een jaar lang een fitnessabonnement.

hmm.. jah ik zou denken.. opdrukken.. opdrukken in veel verschillende manieren, crunches.. en andere buikspier oefeningen.. en jah squatten.. met iets zwaars :D evt. optrekken

RE: thuis training voor beginners!

behalve opdrukken (eventueel met rugzak met boeken ofzo) is het handig om veel situp te doen (eventueel met buikspier bankje). een rekstok ophangen voor pullups is een goede optie.

zie ook de onderstaande site voor een schema om mee te beginnen:

Navy SEALs.com - US Navy SEAL Workout

je kunt alles met een verstelbare bank 2 db's, bb en genoeg gewichten doen
je hele lichaam trainen soiso

behalve opdrukken (eventueel met rugzak met boeken ofzo) is het handig om veel situp te doen (eventueel met buikspier bankje). een rekstok ophangen voor pullups is een goede optie.

zie ook de onderstaande site voor een schema om mee te beginnen:

Navy SEALs.com - US Navy SEAL Workout

is voor conditie en spieruithoudings vermogen gericht seal progamma niet iets waar je groter van word en dat ik ook niet de bedoelling voor een marinier of seal

re:thuis-training voor beginner

is voor conditie en spieruithoudings vermogen gericht seal progamma niet iets waar je groter van word en dat ik ook niet de bedoelling voor een marinier of seal

je hebt gelijk, maar GODSON geet in de opening van dit onderwerp ook aan dat ie niet groter wil worden maar wel sterker en dat lukt heel goed met het schema van de navyseals.

Je zult nooit kracht kunnen trainen als je maar 10 KG dumbbells hebt. Na 2 maanden zit je er bij de meeste oefeingen al op of overeen. Als je een homegym wilt heb je toch wel schijven tot 140 kilo nodig, barbell, kleine halter. Bank/ squatrek.

Oftewel, minmaal 200-300 euro ben je dan kwijt als je versoenlik thuis wilt kunnen trainen. Er zijn al goedkope gyms die maar 15 euro per maand kosten. Dat is geen geld. Kun je in de vakantie 1 week hard werken en je hebt bekant een jaar lang een fitnessabonnement.

ligt aan je leeftijd hea bro;)
met 3.10 per uur is het wel ff werken voor een jaar :P

nja valt ook wel mee, dan lever je gewoon één zaterdagje werken per maand in voor een maand lang onbeperkt sportschool :cool:

Terug
Naar boven