AndroidHealthClinic

Tijd voor iets nieuws?

UndisputedOne

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
77kg
Hallo beste Bodybuilders :D

Eerst even me voorstellen. Ben een jongen 17 jaar, 1,77, ik weeg 75 kg, en over men vetpercentage heb ik helemaal geen idee, maar goed.

Ik zit nu al ongeveer half jaartje push-ups te doen, ik zie ook al aardig wat veranderingen. Maar heb nu besloten om niet echt intensief, maar opbouwend krachttrainingen te doen. Dit wel thuis, dmv 'spullen' die ik heb. Kan niet naar sportschool IVM met ultra drukke dagen, zie hier beneden.

Zo zien mijn dagen er uit:

Maandag: Werken
Dinsdag: Voetbaltraining
Woensdag: Werken
Donderdag:Stage
Vrijdag: Stage, daarna kickbox ( ZAKTRAINING ).
Zaterdag: Werken, daarna voetbalwedstrijd

Om eerlijk te zijn, bezit ik niet echt kracht, dus met 5 kg dumbells, kan ik wel af en toe moeite hebben. Omdat ik dit beschamend vond, voor men leeftijd wil ik dus nu krachttrainen. Ik bezit momenteel thuis alleen dumbells, ( max 10 kg ). Ik weet dat het niet echt wat voorsteld, maar voor een beginner als mij is het wel redelijk veel.

Ik heb rond zitten neuzen op deze site, naar paar leuke oefeningen, schema's. Maar ben niet echt iets tegengekomen.

Zouden jullie mij wat op weg kunnen helpen? Ik wil namelijk een mooie, beginners krachttrainingsschema.

Als jullie mij hiermee op weg kunnen helpen, zou ik het op prijs stellen.

PS: Ik kan zeker wat kg's bij kopen, maar dit liever later als ik wat dingen beheers.

Je kunt na werktijd toch gaan ?

Ik denk dat hij na school nog al die dingen te doen heeft en dat het dan al vrij laat is als hij weer thuis komt. 17 = leerplichtig?

Enigste wat je thuis kunt doen met dumbells is :

Biceps :
-Biceps curls
-Hammer curls
-Concentration curl
-Hammer curl cross body

Triceps :
-Triceps extension
-Dips

Schouders:
-Shoulder press
-Lateral Raise
-Upright Row

Misschien nog wat variaties op bepaalde oefeningen waarmee je dumbells ipv stang gebruikt, maarheel veel meer zal je thuis niet kunnen uitvoeren, behalve wat bodyweight exercises. Tenzij je een bankje hebt, dan zou je nog dingen als dumbell press, dumbell fly's etc kunnen doen maar daar ga ik even niet van uit.

• Topic Starter Topic Starter
Hey, bedankt voor reacties.

BeastModeOn: `Ja, is een beetje rot, dat werk en stage. Maar dan heb nog maar 1 uurtje over voor fitness, en dat na hele dag te hebben gewerkt.

Austen: Inderdaad, zoals je al zij, leerplichtig helaas :D

iToxiic: Er zijn inderdaad zoals je al zei, weinig oefeningen die ik thuis kan uitvoeren. Maar Het zijn er in iedere geval toch wat?

En nog een vraag, stel dat ik bijvoorbeeld Biceps curls op maandag ga doen, is het beter dat ik ze en 's ochtends en 's avonds doe? Of juist of in de ochtend of in de avond. Zo ja, welke van die 2?

MVG

Laatst bewerkt:
Enigste wat je thuis kunt doen met dumbells is :

Biceps :
-Biceps curls
-Hammer curls
-Concentration curl
-Hammer curl cross body

Triceps :
-Triceps extension
-Dips

Schouders:
-Shoulder press
-Lateral Raise
-Upright Row

Misschien nog wat variaties op bepaalde oefeningen waarmee je dumbells ipv stang gebruikt, maarheel veel meer zal je thuis niet kunnen uitvoeren, behalve wat bodyweight exercises. Tenzij je een bankje hebt, dan zou je nog dingen als dumbell press, dumbell fly's etc kunnen doen maar daar ga ik even niet van uit.

kan ook gewoon op de vloer , moet je niet perse een bankje voor hebben ;)

---------- Toegevoegd om 08:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:12 ----------

Hey, bedankt voor reacties.

BeastModeOn: `Ja, is een beetje rot, dat werk en stage. Maar dan heb nog maar 1 uurtje over voor fitness, en dat na hele dag te hebben gewerkt.

Austen: Inderdaad, zoals je al zij, leerplichtig helaas :D

iToxiic: Er zijn inderdaad zoals je al zei, weinig oefeningen die ik thuis kan uitvoeren. Maar Het zijn er in iedere geval toch wat?

En nog een vraag, stel dat ik bijvoorbeeld Biceps curls op maandag ga doen, is het beter dat ik ze en 's ochtends en 's avonds doe? Of juist of in de ochtend of in de avond. Zo ja, welke van die 2?

MVG

wanneer jij denkt het meeste kracht/tijd te hebben , s'morgens , s'avonds maakt niet uit :D

Je kan best veel doen met dumbbels je zou er is kunnen googlen op "dumbbell (only) workout". en dumbbell exercises. Je kan stiff legged deadlifts doen/ lunges / squats/ shoulder press/ floor press/ lateral raises/ skull crushers/ alle soorten curls die hier al genoemd zijn. Omdat je niet zoveel gewicht heb zal je voor sommige oefeningen wat meer herhalingen moeten doen of gewoon de herhalingen langzamer uitvoeren. Op youtube kan je allemaal filmpjes vinden die voordoen hoe je de oefeningen moet uitvoeren. Hoop dat je hier wat mee kan, succes!

Top! Ben heel erg dankbaar voor jullie.

Ik zal eens vanavond een schema maken, met dagen en oefeningen die mij het best lijken. Dit zal ik wel delen op deze forum.

Heel erg bedankt!

Haha, hier dan mijn schema na lange tijd. Ik ben van plan op maandag, woensdag en vrijdag te trainen.

Maandag: Biceps ( bicep curls, hammer curls ) - buikspieren ( sit-ups )

Woensdag: Borst ( push-ups - dumbell flys ) - Schouders ( side lateral raise - front raise ) - Triceps ( diamond push-ups - one armed dumbell extension )

Vrijdag: Biceps ( bicep curls, hammer curls ) - buikspieren ( sit-ups )

Zo ziet het er ongeveer uit, over setjes en reps heb ik nog niet over na gedacht. Misschien dat jullie mij daarmee kunnen helpen?

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven