MuscleMeat

Tijdens de cut een 5 x 5 schema aanhouden

Optimisme

Novice
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
83kg
Vetpercentage
11%
Mijn vraag is kun je tijdens de cut een 5 x 5 schema aanhouden of is het wenselijker om meer herhalingen te gaan doen zodat je meer in in de hypertrofie zit zoals het torq systeem waarbij je 3 x 30, 1 x 20 1 1 x 15 herhalingen doed, ik doe eigenlijk nu nog steeds 5 x 5 waarbij ik de laatste 3 setjes tussen de 80 en 90 % zit met behulp van een spotter. Dit doe ik eigenlijk om geen kracht te verliezen tijdens de cut, wat me opvalt is dat ik wel in kracht vooruit ga terwijl je zou denken dat het juist zou afnemen, mijn vraag is wat is jullie mening hierover, bedankt iniedergeval voor jullie reactie s

Dat is afhankelijk van hoe lang je al traint. Als je nog geen jaar bezig bent, kan je nog prima toenemen in kracht tijdens een cut-fase. Als je al een aantal jaren flink traint, is dat een stuk lastiger.
Ik denk dat het vooral een kwestie is van wat jij fijn vindt. Voor de een werkt 5x5, voor de ander liever meer herhalingen. Ikzelf zit ook in een cut met een 5x5-schema. Maar omdat ik nog geen jaar train, maak ik nog flinke progressie in kracht en massa, ondanks dat kcal-tekort.

Eens met de quote hierboven.

Daarnaast noem je ook wel 2 extremen (3x30+1x20+1x15=) 125 reps tegenover (5x5)= 25 reps..
Je kan ook voor 3x10 of 3x8-10 gaan, whatever works for you :)

Terug
Naar boven