AndroidHealthClinic

tijdens kuur hoe te trainen?

from60to100

Cool Novice
Waardering
0
neem me niet kwalijk als ik er overheen gelezen heb.
maar ik kon zo gauw geen plek vinden hier op het forum waar trainingsschemas van gebruikers staan.

Ik ga binnenkort beginnen aan mn 1e kuur en ben er eigenlijk nog niet uit wat te doen.

nu train ik 4 keer per week

ma: borst/biceps/buik
di: quads/hams/kuiten
do: schouders/triceps/traps
vrij: boven/onderrug/kuiten

wat kan je tijdens een kuur allemaal flikken, vanuit gaande dat je tot het gaatje gaat bij elke training

-kan ik alles 2 keer per week keihard aanpakken?

-Geen 4 keer trainen maar bv 5 of 6 mss zelfs 7 keer per week?

-2 keer per dag trainen mss zelfs een optie?

alvast bedankt voor tips e.d

ik denk dat hier mensen wat aanhebben, dus ik hoop dat mensen ook hun ervaringen hier kwijt willen. Wat was te weinig, wat te veel e.d

Als je je eens verdiept in opbouw van spieren , kom je al gauw tot de conclusie dat ze minstens 48 uur tijd nodig hebben om te herstellen en te groeien .

je kan alles harder en beter aanpakken als normaal omdat de herstel beter is!
maar de tijd om te herstellen moet wel minimaal 48uur blijven!

rust is altijd belangrijk daar groei je door

from60to100 zei:
maar ik kon zo gauw geen plek vinden hier op het forum waar trainingsschemas van gebruikers staan.

Ik ga binnenkort beginnen aan mn 1e kuur en ben er eigenlijk nog niet uit wat te doen.

wat kan je tijdens een kuur allemaal flikken, vanuit gaande dat je tot het gaatje gaat bij elke training

ik denk dat hier mensen wat aanhebben, dus ik hoop dat mensen ook hun ervaringen hier kwijt willen. Wat was te weinig, wat te veel e.d

het schema wat je hierboven noemt vind ik eigenlijk wel goed! zou dat gewoon aanhouden en lekker intensief gaan trainen!!!!

Aangezien je tijdens de kuur toch beter en sneller hersteld:
MA : Borst + Schouders + Tri-ceps.
DI : Rug + Bi-ceps.
WO: Benen + onder-rug + Kuiten.
DO : Borst + Schouders + Tri-ceps.
VR : Rug + Bi-ceps.
ZA : Benen + onder-rug + Kuiten.
ZO : Rust!

Werkte bij mij prima, tijdens een kuur :)
Pas alleen wel op tijdens je Bi-ceps oefening dat je goed isoleerd! Dit ivm de Bosrtspieren/schouderkop!
Als je dit allemaal goed uitvoerd, heb je ook je rust van 72uur, alvorens je de zelfde training herhaald, later op de week!

Tijdens een kuur moet je alles eruit halen, dus niet 4x trainen per week.. IMO

Succes met je kuur!

Gr John

Ik zou gewoon het schema aanhouden wat je nu doet.
Tussen elke spiergroep 1 week rust daar is niets mis mee,of je nu wel of niet gebruikt.

Een spier heeft na beschadiging(zware training) minimaal 48-72 uur nodig om te herstellen van beschadiging en daarna moet ie nog gaan groeien.
Als je dan 2 of 3 keer in de week alles gaat trainen maak je volgens mij meer kapot dan dat je gaat groeien.

Rust is een groot sleutelwoord,ZEKER ook in een kuur.

• Topic Starter Topic Starter
Kenjie zei:
Als je je eens verdiept in opbouw van spieren , kom je al gauw tot de conclusie dat ze minstens 48 uur tijd nodig hebben om te herstellen en te groeien .

Dat weet ik maar al te goed Kenjie, waarom zei je dat?

Of doel je op: 2 keer per dag? Daar bedoel ik natuurlijk 2 verschillende groepen mee!.

• Topic Starter Topic Starter
De meningen zijn een beetje verdeeld zie ik.

nu:

Het punt is dat ik vast zit aan ma/di/wo/do/vrij, soms kan ik in het weekend.

voorstel:
ma:borst/biceps/buik (vind ik een goede combo)
di: schouders/triceps/traps (ondanks borst op ma voelt dat ok)
wo: quads/hams/onderrug/kuiten (onderrug in combo met hams)
do: borst (een niet te zware dag, semi-rust. Borst loopt achter)
vrij: bovenrug/kuiten/traps/buik (voor kuiten-traps-buik elk 1 oefening)

In principe hoef je niets aan je schema te veranderen als je gaat kuren. Je kunt zwaarder trainen (meer gewicht) als je kuurt dus heb je in feite ook meer hersteltijd nodig. Maar omdat je hersteltijd korter wordt door het feit dat je met AAS sneller herstelt, compenseert dat weer. Dat is mijn ervaring.

Bovendien moet je nog best oppassen met blessures. Je spieren kunnen dan wel snel herstelllen, pezen, banden en gewrichten hebben meer tijd nodig. Je komt van een koude kermis thuis als je halverwege je kuur moet stoppen met trainen vanwege een blessure. Je zult niet de eerste zijn!

edit: en als je borst achterloopt zou je ook eens MINDER kunnen overwegen in plaats van meer. Bijv. eens in de 10 dagen. Het kan goed zijn dat tie gewoon niet voldoende rust krijgt.

Black Knight zei:
In principe hoef je niets aan je schema te veranderen als je gaat kuren. Je kunt zwaarder trainen (meer gewicht) als je kuurt dus heb je in feite ook meer hersteltijd nodig. Maar omdat je hersteltijd korter wordt door het feit dat je met AAS sneller herstelt, compenseert dat weer. Dat is mijn ervaring.

Bovendien moet je nog best oppassen met blessures. Je spieren kunnen dan wel snel herstelllen, pezen, banden en gewrichten hebben meer tijd nodig. Je komt van een koude kermis thuis als je halverwege je kuur moet stoppen met trainen vanwege een blessure. Je zult niet de eerste zijn!

edit: en als je borst achterloopt zou je ook eens MINDER kunnen overwegen in plaats van meer. Bijv. eens in de 10 dagen. Het kan goed zijn dat tie gewoon niet voldoende rust krijgt.

De problemen met de pezen kun je toch niet tegenhouden met rust...
De spieren groeien harder dan de pezen, daarom kun je last ervan krijgen!
Maar je wilt toch het maximale uit een kuur halen, daarom IMO zeker 2x borst + 2x rug! Het hersteltijd die normaal max 72 duurd word verkort, erg verkort, daarbij komt dat je met het schema die ik hierboven liet zien 1 dag rust heb + 72 uur rust tussen elke spiergroep!
Meer rust moet je IMO niet nemen tijdens een kuur.. Maar dat is slechts mijn mening!

- Waar haal je vandaan dat de hersteltijd max 72 uur duurt? Dit verschilt per individu, spiergroep, het hangt af van de hoeveelheid nachtrust, stress, duur en intensiteit van de belasting en ook voeding speelt een rol.

- Rust is ook tijdens je kuur net zo essentieel als off-cycle. Zonder rust geen groei.

Waar ik dat vandaan haal? Dat is algemeen bekend man! Hersteltijd is: gemiddeld 72 uur! Verschild dan wel iets per persoon, stress etc..
Rust is essentieel, maar door de extra hormonen tijdens de kuur, herstel je veel beter en sneller, zonde om alle spieren maar 1x per week te trainen (imo)...

Check je bronnen kerel, ik vermoed dat het er maar 1 is. Iedereen heeft weer een andere theorie rond hersteltijd.

Het fabeltje 'meer is beter' is blijkbaar nog steeds de wereld niet uit. Dit gaat gewoon niet op voor het kweken van spiermassa, het werkt juist averechts.

Volume laag houden, intensiteit hoog houden. Maar dit is meer persoonlijke visie op massatraining.

Met AAS kan je tot wel 3 rustdagen nog steeds groeien (of meer zelfs).

Uit mijn eigen ervaring kan je 6-7 keer trainen per week. je zorgt er alleen voor dat de getrainde spier min. 48u rust krijgt (zoals hier al gezegd).

Dus als je maandag biceps doet kan je theoretisch gezien woensdag of donderdag terug biceps doen.

Als je voeding, slaap, supplementen en schema's goed zitten komt dit allemaal dik inorde.

Groetjes

from60to100 zei:

Ik heb tijdens mijn kuur alle spiergroepen eens in de week gepakt (behalve de kuiten 2x pw) en heb daar goede ervaringen mee gehad. Rust is erg belangrijk.

Als je het 2 x per week had gepakt was het misschien nog een betere ervaring geweest.

het is toch niet te zegen waar je het goed op zal doen verschilt met elk persoon, sommige gaan vooruit door 3 keer per week borst te doen tijdens een kuur als die achter loopt en anderen zullen met 1 keer per week hele goede reslutaten halen.

maartenonnink zei:
het is toch niet te zegen waar je het goed op zal doen verschilt met elk persoon, sommige gaan vooruit door 3 keer per week borst te doen tijdens een kuur als die achter loopt en anderen zullen met 1 keer per week hele goede reslutaten halen.

Idd, drom is het alleen handig om je eigen ervaring mee te delen ipv aan te geven wat beter is.

@Mars; bijdehandje. Die ervaring heb ik ook al gehad ;)

Terug
Naar boven