AndroidHealthClinic

Tijdstip shake vraagje

Victory

* * * Commitment * * *
Elite Member
Waardering
17
Lengte
1m83
Massa
99kg
Vetpercentage
8%
aangezien er in een ander (ouder) topic niet meer mag gereageerd worden:

Wat is er mis met een shake om 9 uur? soms doe ik hem zelf om 11uur.

Je shake voor de training is belangrijker!

En na je training mag je gerust een gewone maaltijd nemen, dus wat tonijn ofzo ipv een shake.

wat voor shake is dit dan? ook een whey shake?
maw: whey shake voor EN eentje na de training is ideaal?

thx

neem er gewone een paar over de hele dag
zit je altijd goed

zijn verschillende theorieën over, laatste onderzoeken laten zien dat een pre-of-postworkout shake niet zoveel uitmaken, het is allebei goed.
Geloof zelfs dat bij sommige artikelen een pre workout shake de voorkeur heeft.

Draait allemaal om het "window of oppurtunity", dit is de tijd direct na je training waarin je lichaam veel gevoeliger is voor opname van voedinggstoffen.

Ik neem in de regel direct na m'n training een whey-shake met druivensuiker, maar soms ook vlak voor m'n training een whey shake.

Beter geen druivesuiker voor je training nemen, deze zorgt voor een te heftige insulinerespons en dit wil je niet voor je training hebben. Na je training is het wel wenselijk; snelle carbs + eiwitten zorgt voor betere opname dan eiwitten alleen.

edit; via de zoekfunctie zijn wel onderzoeken over pre en post workout shake te vinden, Big T heeft er weleens een paar gepost kan ik me herrineren.

Mij hebben ze verteld dat je na je training beter koolhydraten neemt ipv whey omdat je lichaam de whey dan als energy zou opnemen? koolhydraten na de training en dan een u erna een whey shake.. Carbo drink is dit goed na een zware training of liever niet doen en misschien een Carb shakie aanschaffen voor erna?

Mij hebben ze verteld dat je na je training beter koolhydraten neemt ipv whey omdat je lichaam de whey dan als energy zou opnemen? koolhydraten na de training en dan een u erna een whey shake.. Carbo drink is dit goed na een zware training of liever niet doen en misschien een Carb shakie aanschaffen voor erna?

diegene die jou dat verteld heeft is een ezel.

en heb je er weleens nagedacht om (snelle) carbs EN eiwitten tegelijk te nemen na je training?

diegene die jou dat verteld heeft is een ezel.

en heb je er weleens nagedacht om (snelle) carbs EN eiwitten tegelijk te nemen na je training?

Eiwitten in de vorm van een shake en snelle carbs dan (wat?)
Carbo drank goed tijdens of na of zitten daar teveel suikers in? (want daar zit toch ook dextrose enzo in...

Eiwitten in de vorm van een shake en snelle carbs dan (wat?)
Carbo drank goed tijdens of na of zitten daar teveel suikers in? (want daar zit toch ook dextrose enzo in...

gewoon simpel, +- 30 gram druivesuiker door je shake gooien.

gewoon simpel, +- 30 gram druivesuiker door je shake gooien.

Waar haal jij je druivensuiker? heb overtijd in de supermarkten gekeken en hadden ze niet... Speciale BB voeding shop maar daar is dat zo duur, niet? Zal eens gaan horen vandaag, zou toch ook amino's erbij willen nemen.

• Topic Starter Topic Starter
nu weet ik het nog altijd niet natuurlijk...

Ik neem mijn eerst shake dadelijk als ik wakker wordt op lege maag , dan de volgende shake is vlak na het traine ofwel op niet trainingsdagen rond de avond.
Er zijn idd veel verschillende onderzoeken geweest , er zijn er die zeggen dat je best binnen het half u na het traine je whey shake neemt andere onderzoeken zeggen beter een uur wachten nog andere zeggen dat je enkel voor de training eentje moet nemen...
Ik ga er vanuit dat je het na de training nodig hebt omdat je dan zwaar hebt getraind en 's morgens om de dag goed te beginnen met whey maarja dat is maar een persoonlijke mening

verklaar je eens nader
lijkt mij als je over de hele dag eiwitten neemt je nooit zonder komt
voor of na de training is een discusie die ik al 20 jaar hoor.
En niemand weet het precies
dus gewoon niet zonder komen zit je altijd goed

ik ben me vanmiddag whey van cytosport gaan halen... de man raadde me aan om 3 tot 4 keer per te nemen.

best voor EN na de training

melk of water maakt volgens hem ook niet uit omdat whey al zo een fijn product is en goed oplost

ach water of magere melk, het maakt niet zoveel uit hoor, want die 2x dat je wat magere melk binnen krijgt hou of krijg je echt geen vetrandje van.

dat zal meer van je training en de rest van de voeding afhangen.

ik doe in ieder geval 1 shake op nuchtere maag of in ieder geval bij het ontbijt en 1 shake na de training, op niet trainingsdagen is dat in de vooravond.

als ik een fatburner erbij inneem, doe ik nog 1 extra shake voor het slapen gaan.

werkt bij mij perfect, en ben er zelf tevreden over.

het hangt ook niet alleen van je shake af maar ook de rest van je voeding en training

ach water of magere melk, het maakt niet zoveel uit hoor, want die 2x dat je wat magere melk binnen krijgt hou of krijg je echt geen vetrandje van.

dat zal meer van je training en de rest van de voeding afhangen.

ik doe in ieder geval 1 shake op nuchtere maag of in ieder geval bij het ontbijt en 1 shake na de training, op niet trainingsdagen is dat in de vooravond.

als ik een fatburner erbij inneem, doe ik nog 1 extra shake voor het slapen gaan.

werkt bij mij perfect, en ben er zelf tevreden over.

het hangt ook niet alleen van je shake af maar ook de rest van je voeding en training

fatburner met whey?

hoezo niet?

je hebt altijd eiwitten nodig als je traint... als je fatburners neemt, betekend dit toch niet dat je maar gelijk met de eiwitten moet stoppen.

Juist extra omdat je lichaam maar eiwitten nodig heeft in de cut.

Maar over het tijdstip.. Ik neem voor de training EN na de training, zo zit ik sowieso goed. Daarnaast nog eens bij opstaan, en in de avond als ik dan geen langzame eiwitten tot mijn beschikking heb.

Whey wordt snel opgenomen, maar ik heb wel eens gelezen dat het toch nog een uur duurt voordat het bruikbaar werd.. Dan zou na de training te laat zijn.
Anderen zeggen weer NA

Juist extra omdat je lichaam maar eiwitten nodig heeft in de cut.

Maar over het tijdstip.. Ik neem voor de training EN na de training, zo zit ik sowieso goed. Daarnaast nog eens bij opstaan, en in de avond als ik dan geen langzame eiwitten tot mijn beschikking heb.

Whey wordt snel opgenomen, maar ik heb wel eens gelezen dat het toch nog een uur duurt voordat het bruikbaar werd.. Dan zou na de training te laat zijn.
Anderen zeggen weer NA

dit zei mijn supplement-dealer exact hetzelde

ik ga me hier ook bij aansluiten

thx dude :)

Terug
Naar boven