MuscleMeat

Tips na afvallen?

Drunkenmaster

Freaky Bodybuilder
Waardering
1.142
Lengte
1m78
Massa
105kg
Vetpercentage
15%
Ik ben 16 jaar en ik ben in een jaar en half 20 kg afgevallen,maar nu weeg ik nog 86kg en ben 1m78 dus ik weeg nog altijd teveel want ik heb bijna geen spiermassa of tenminste niet zichtbaar.
Ik heb al gelezen dat ik het best full body doe om te beginnen.
Hebben jullie nog tips over welke supplimenten ik het best kan gebruiken?
Ik train momenteel 2-5 keer per week kung fu /wushu .
Wat kan ik het best doen eerst nog meer afvallen of eerst spieren trainen en dan afvallen?
Alvast Bedankt

Als je net begint met krachttraining zou ik je Starting Strength van Mark Rippetoe aanraden, of Stronglifts 5x5

Supplementen heb je niet nodig als je voeding in orde is, al zijn creatine en omega3 capsules wel goede toevoegingen. Whey alleen als je aan de hand van je voeding niet genoeg eiwitten binnenkrijgt.

Verder voedingsschema op orde krijgen. Reken uit wat je nodig hebt (http://www.giantpt.com/voeding/voeding-algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte), en ga dan voor afvallen 500 kcal eronder zitten per dag, en voor aankomen (spiermassa kweken) 500 kcal erboven.

Verder 2-2,5g eiwit per kg lichaamsgewicht, 0,8-1g vet per kg lichaamsgewicht, en de rest koolhydraten.

Krachttraining is 3x per week voldoende, pak wel je rust tussendoor.

• Topic Starter Topic Starter
Ok bedankt michiel er staat dat ik 2465 per dag mag innemen voor af te vallen maar ik denk dat ik nooit zo veel per dag in neem?

Voedingsschema maken dus. Dan weet je precies hoeveel kcal, koolhydraten, eiwitten en vetten je binnenkrijgt.

Enorm belangrijk. Voeding maakt of breekt je inzet.

Voedingsschema maken dus. Dan weet je precies hoeveel kcal, koolhydraten, eiwitten en vetten je binnenkrijgt.

Enorm belangrijk. Voeding maakt of breekt je inzet.

ok bedankt

---------- Post toegevoegd Thu 8 Nov 2012 om 15:23 ----------

En nog iets ik ben nieuw met kracht training hoe leer ik het best de oefeningen zoals deadlifts enzo?

Heel veel filmpjes kijken op youtube, artikelen lezen over de techniek, en met lagere gewichten beginnen, puur om de techniek te oefenen.

Kan best lang duren, en het verschilt per persoon. Je moet op lange termijn denken. Gewoon uitproberen, volhouden en doorzetten, dat loont het meeste.

Gelukkig ben je op een jonge leeftijd deze kilos kwijt geraakt. Het meeste van die slappe buik zal wel weer bijtrekken alleen kan dat behoorlijk lang duren. Dus vooral je nieuwe eetpatroon volhouden zodat je niet terug valt. :)

Gelukkig ben je op een jonge leeftijd deze kilos kwijt geraakt. Het meeste van die slappe buik zal wel weer bijtrekken alleen kan dat behoorlijk lang duren. Dus vooral je nieuwe eetpatroon volhouden zodat je niet terug valt. :)
Ik heb een vraag zou ik proteine shakes nemen of niet ? of kom ik dan teveel bij?

Some good tips for the weight loss are:
Participate in some sports activities,
Go for morning walk,
Avoid fried and fatty foods,
Eat more veggies foods,
Take green tea or coffee.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven