MuscleMeat

Tips nodig voor afvallen.

Brentx97

Novice
Waardering
2
Lengte
1m64
Ik ben nog maar 16 maar ben vrij dik.
ik ben van nature ook een gamer, maar ben onlangs gestart met iedere dag 1 uur cardio te doen in de fitness
maar daarvoor weet ik ook niet wat ik moet eten
of er producten zijn die kunnen helpen met afvallen want ik heb gehoord dat creatine niet helpt.
maar ik heb echt tips nodig.
Ik wil m'n leven drastisch veranderen en ben daartoe alles bereid

Ik weet ik ben geen bodybuilder...
en heb ook geen kennis over wat ik mag en niet eten voorlopig vermijde ik al het eten met teveel khoolydrathen & vet erin
ik drink ook alleen water & zero producten :) ik vermijd ook suiker.

de laatste keer dat ik me woog weegde ik 94 en ik ben 1m64-1m67 radeloos serieus.. :s
Ik heb echt jullie hulp nodig...
ik bedoel ik ben 't beu dat mensen met me lachen ?
dat mensen me beoordelen op m'n uiterlijk
nu heb ik over een week 2 maanden Grote vakantie daarin wil ik toch al wat progress zien zodat ik "TROTS" naar school kan gaan
ik ben t beu dikker te zijn en ik weet dat ik dit kan heb gewoon de tips nodig :)

Laatst bewerkt:
Je moet een goed voedingsschema hebben en je hier dan ook strikt aan houden.
Zoals je zegt is een uur cardio per dag zeker goed, maar probeer ook krachttraining hierbij te doen.

Zelf loop ik 1/2 km voor mijn training en ook erna. Ik merk zelf snelle vooruitgang.

• Topic Starter Topic Starter
Je moet een goed voedingsschema hebben en je hier dan ook strikt aan houden.
Zoals je zegt is een uur cardio per dag zeker goed, maar probeer ook krachttraining hierbij te doen.

Zelf loop ik 1/2 km voor mijn training en ook erna. Ik merk zelf snelle vooruitgang.
Wel wat ik voorlopig doe ik s'morgens havermout maar voor smiddags & s' avonds weet ik t niet echt En is creatine nemen dan overbodig ?

---------- Toegevoegd om 13:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:37 ----------

Sorry ik kan niet pm'n want ik heb geen 10 posts maar... Hoeveel mag dat klein prijsje zijn aangezien ik geen vakantie werk heb

---------- Toegevoegd om 13:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:41 ----------

Wel wat ik voorlopig doe ik s'morgens havermout maar voor smiddags & s' avonds weet ik t niet echt En is creatine nemen dan overbodig ?

---------- Toegevoegd om 13:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:37 ----------

Sorry ik kan niet pm'n want ik heb geen 10 posts maar... Hoeveel mag dat klein prijsje zijn aangezien ik geen vakantie werk heb

ik kan je niet contacteren moet nog voor 10 posts halen

Creatine gaat je niet helpen. Creatine geeft alleen een kleine krachtwinst bij veel mensen. Je gaat er niet van afvallen.

Gewicht verliezen betekent dat je meer kcal moet verbranden dan je binnenkrijgt. Dat is het enige dat telt. Tis dus handig om bij te houden wat je allemaal naar binnen werkt op een dag met een app als fatsecret bijv. Zorg dat je ongeveer 2000kcal binnenkrijgt en voldoende eiwit.

Daarnaast zo veel mogelijk bewegen/verbranden als dat je kan.

Verder gewoon zo veel mogelijk lezen hier. Iedereen is ergens begonnen.

Goeie troll dit.

Dit is geen troll ? ik wil echt gewoon afvallen :s maar weet niet hoe

Proteine zijn de beste honger stillers die er zijn (vind ik toch)

Koop een goede whey shake, eiwitten zijn belangrijk als je wil afvallen
om spierverlies tot een minimum te beperken.

Verder zou ik veel lezen op dit forum, het staat hier vol met tips voor beginners!

Succes!

Dankjewel zou 't dan ook mogelijk zijn om te bodybuilden ? nadat ik dik ben geweest / op t moment nog ben ?

gewoon beginnen met kracht training.. val je ook van af en het geeft je zelf vertrouwen een boost

Dus met kracht training val ik ook af ? :O leuk dit te horen want kracht training vind ik net 't leuke gedeelte aan fitnessen :P

Je valt alleen maar af door een goed voedingsschema.

Je valt inderdaad af door minder te eten dan je verbruikt.

wel ik eet vooral s'morgens havermout en vermijd vetten / suikers / khoolydrathen zoveel mogelijk eet ik graan producten is t ook volkoren met kippenwit ertussen maar voor de rest weet ik echt niet waar ik moet beginnen aangezien ik 16 ben en geen bankrekening heb weet ik dus ook niet hoe ik er aan 1 moet raken

Je kan best eens even de stickies lezen die bovenaan staan bij de fora.
Onderstaande is al een goed begin om eens door te nemen om van start te gaan met het maken van een goed voedingschema.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/begint-maken-goed-voedingsschema-68557/

Zoals eerder reeds gezegd, moet je zien dat je minder caloriën eten, dan je verbruikt. Over het algemeen wordt circa 500 cal minder dan hetgene je verbruikt aangehouden om af te vallen.

Ikzelf ben ook altijd dik geweest, mede door het vele gamen en ongezond eten.

Heb vorig jaar in juni eindelijk de keuze gemaakt dat het zo niet verder kon,
Ik woog 103 met een vetpercentage van 38%, nu is dat nog 78 bij 18-19% (is nog te veel hoor).

Maar wat ik wil zeggen is dat iedereen het kan, met de juiste voeding & training,
Je moet er gewoon voor gaan, en niets aantrekken van al de rest.

Een goede manier om te beginnen met een schema is eerst uitrekenen hoeveel kcal je nodig hebt
per dag, en dan je e/k/v verhouding maken (eiwit / koolhydraat / vet).

Probeer brood (ook al is het volkoren) tot een minimum te beperken, een paar per dag kan geen kwaad
maar brood bevat meer zout dan rijst!

Moest je hulp nodig hebben wil ik je mijn schema wel eens laten zien, dan heb je een idee van wat je kan eten.

Groetjes kevin

Download Myfitnesspal. In deze app kan je bijhouden wat je precies eet op een dag. Zorg dat je zo'n 500 kcal per dag minder eet dan je onderhoud en ga daarnaast vaak sporten (krachttraining & cardio)

Eet daarnaast veel eiwit, heeft een hoge verzadigingswaarde (houdt in dat het langer vult en je dus minder honger krijgt) en groente, dit bevat namelijk vrijwel geen kcal maar vult ook goed.

Ik sport nu wel en ik eet gezonder maar is er niet zo'n product dat m'n honger kan stoppen ?

Veel water drinken. 3 a 4 liter per dag, maaltijden verdelen over een 6-tal, alles van suikers vermijden. Dit zit echt in zeer veel producten.
En brood volledig vermijden. Kiezen voor havermout, quinoa, rijst. Heeft voor mij zeer veel geholpen.

Je bent 16, dus lees je hier even in en volg de stickys en dan kun je binnen een paar maanden tijd heel veel bereiken, laat de producten zoals hongerstillers enzo nog een paar jaren achterwege...
Succes man, dat vet is er vanaf voor je het weet als je goed je best doen en je eigen niet te veel wijs maakt.

Terug
Naar boven