Fitness Seller

Tips voor fullbodyschema?

soulfire717

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
75kg
Vetpercentage
11%
Hallo beste mensen
Ik ben nu al een tijdje bezig met een fullbody schema voor de ma, wo en vrijdag. Ik heb dit schema samengesteld met behulp van de sticky's maar ik zou graag willen weten wat jullie er van vinden. Mijn doel is voornamelijk om aan te komen in spiermassa

Schema:
Fullbody 3x in de week
Ma, Wo, Vr

Bench press 3x9
Squat 3x12
Pull up 3x8
Buikspieroefeningen (15m)
Dumbbell shoulder press 3x9
Romanian Deadlift 3x12
Dumbbell bench press 3x11
Calve Raises 3x12
Dumbbel bicep curl 3x8

Toelichting:
Ik doe elke oefening 3 sets en dan tot maximaal 12 reps, als ik dat haal ga ik naar een zwaarder gewicht en begin ik weer bij 8 reps

Alvast bedankt

stronglifts 5x5 = 'ideaal' fullbody schema.

Stronglifts afgeleide zijn idd erg goed. Train zelf ook iets wat op stronglifts lijkt.

• Topic Starter Topic Starter
Stronglifts 5x5 ff bekeken en het ziet er inderdaad goed uit. Moet me er alleen nog even meer in verdiepen. Hebben jullie ook commentaar/tips voor het schema dat ik zelf gepost heb?

heb wel wat

op die 9 oefeningen die je nu per dag pakt kan je nooit op alles 100% knallen, sowieso DL en SQ, op 1 dag ?

zou eerder iedere dag wat andere oefeningen pakken en niet elke dag hetzelfde (lijkt me ook mentaal zwaar k*t) maar wel compounds als rode draad houden, en wat minder oefeningen want nu is je balans niet echt lekker.

hou het op 6 oefeningen per dag, 3x 6-10 reps per oef

zal je een vb geven, mijn eigen schema nu

3x6-8

ma
sq
benchpress
chinups
military press
incline dumbell curl
crunches

wo
BOR
deadlift
incl benchpress
side raises
tricep dips
cable crunches

vr
leg extensions
pullups
dumbell press
military press
shrugs
crunches

ik zou de leg extensions vervangen voor een compound oefening zoals legpress of 2e keer in de week squatten.

Stronglifts 5x5 ff bekeken en het ziet er inderdaad goed uit. Moet me er alleen nog even meer in verdiepen. Hebben jullie ook commentaar/tips voor het schema dat ik zelf gepost heb?

zou zelf 2 'bijna'gelijke schema maken allebei full body maar de 1 met squat en de ander met deadlift dan kan je veel meer 100% geven elke dag

zoeits ongeveer

A
Deadlift/Romanian Deadlift 3x12
Pull up 3x8-12
Bench press 3x8-12
Incline Dumbbell bench press 3x8-12
Barbell shoulder press 3x8-12
Calve Raises 3x8-12
Dumbbel bicep curl 3x8-12
Skullcruschers 3x8-12

B
Squat 3x8-12
Calve Raises 3x8-12
Bench press 3x8-12
Bent over row 3x8-12
Decline Dumbbell bench press 3x8-12
Dumbbell shoulder press 3x8-12
Skullcruschers 3x8-12

en dit dat om en om doen dan zal je wel goed zitten, en buikspieren doe je al zat als je goed zwaar squat en deadlift en een kwartier is nog meer overbodig, je gaat ook niet een kwartier non-stop benchen of curlen toch?

• Topic Starter Topic Starter
zou zelf 2 'bijna'gelijke schema maken allebei full body maar de 1 met squat en de ander met deadlift dan kan je veel meer 100% geven elke dag

zoeits ongeveer

A
Deadlift/Romanian Deadlift 3x12
Pull up 3x8-12
Bench press 3x8-12
Incline Dumbbell bench press 3x8-12
Barbell shoulder press 3x8-12
Calve Raises 3x8-12
Skullcruschers 3x8-12

B
Squat 3x8-12
Calve Raises 3x8-12
Bench press 3x8-12
Bent over row 3x8-12
Decline Dumbbell bench press 3x8-12
Dumbbell shoulder press 3x8-12
Skullcruschers 3x8-12

en dit dat om en om doen dan zal je wel goed zitten, en buikspieren doe je al zat als je goed zwaar squat en deadlift en een kwartier is nog meer overbodig, je gaat ook niet een kwartier non-stop benchen of curlen toch?

Daar zit wat in. Is 1x squatten in de week wel voldoende dan? Aangezien je schema A en B om en om doet

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven