MuscleMeat

Toch geen marocs schuldig aan de mp3moord?

• Topic Starter Topic Starter
DBC01 zei:
Heerlijk om die gemaskerde Poolse politie te werk zien gaan.
De Poolse speciale troepen behoren trouwens tot de beste ter wereld na de Russen, dat weten veel mensen niet.

Maar goed, had ik toch gelijk :D
de russen het beste? zou dat betwijfelen als ik zie naar de resultaten van hun interventie tijdens de gijzelingen op dat theater in moskou of in die lagere school, alsof hun motto "take no prisoners" is

SageFrancis zei:
Kom op dit is je reinste onzin. Denk je serieus zo? Dit beeld wordt alleen geschept omdat je altijd de slechte dingen hoort. Kijk, jij werkt bij een bedrijf. je komt in 10 jaar NOOIT te laat, als je dan in jaar elf 2x te laat komt zal je daar ALTIJD op worden aangesproken, niemand herinnert je als "de man die nooit te laat kwam" maar als "de man die maarliefs 2x!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! telaat kwam". Kan jij je nog een bericht herinneren waar iets positiefs geschreven werd over de marokkaanse gemeenschap?

Kom op! Dit is een nederlandse maatschappij, druk die stereotypering weg. We gaan niet ontkennen dat er problemen zijn, maar we gaan ze ook niet hypen. Aan zulke jongeren moet echt iets gedaan worden en ja, dat kost geld, en dat zal het altijd kosten. Zonder geld kan je niks, dus nederland zal moeten investeren voor op de lange termijn. En weet je wat nog het ergste is mr prelude? Hier is eigenlijk geen oplossing voor(ofja.. menselijke oplossing) op korte termijn. Dit zal minimaal 3 generaties duren voordat het (de) nederlandse gevoel/cultuur/normen-waarden er in gepepert zijn.

Als er op deze post ingegaan wordt(is niet speciaal naar jou gericht prelude), kom dan niet met jij bent links, bla bla nog meer geld uitgegeven alsof we dat nog niet genoeg gedaan hebben. Want geef toe, zonder geld kan nederland niks, geen enkele land kan wat zonder geld. Misschien dat meer sociale controle wat kan opleveren maar dat betwijfel ik..

@roxxe: is je snel reageren knop blijven plakken ofzo? hahahaah 5x achter elkaar ofzo? lordy

BEn het ergens wel met je eens alleen dat eeuwige 'Nederland moet investeren'-verhaal daar maak je me geirriteerd mee. Zal ik je es wat zeggen? Aan Nederland wordt maar één ding gevraagd door probleemgroepen: Geld.
Allochtonen vragen geld, voor eigen ontwikkeling, meer kansen, gelijkheid en respect. Hoe komt het dan dat andere vergelijkbare landen lang niet zoveel geld investeren en niet die enórme hommeles hebben met criminele allochtonen? Omdat ze bepaalde dingen niet pikken Sage. Wij pikken alles, staan er met een beteuterd neusje bij en de alloch roept: GELD! We hebben GELD nodig! Man, de Rotterdamse stadskas is leeggeraakt door het allochtonenprobleem. Nee, er moet initiatief vanuit de allochtoon zelf komen, maar die wil alleen maar geholpen wórden, 'moet Nederland regelen, Nederland moet geld geven!'.

Rot toch op. Het is klaar met dat nodeloos geld toeschuiven.

roxxe zei:
de russen het beste? zou dat betwijfelen als ik zie naar de resultaten van hun interventie tijdens de gijzelingen op dat theater in moskou of in die lagere school, alsof hun motto "take no prisoners" is

Beetje kort door de bocht. De Spetznatz doet wat hen opgedragen wordt.
Wat er gebeurde met de gijzelingsacties wordt beslist op hoog niveau en de Spetz voert het uit. Kijk die mannen er niet op aan als ze met 10 dode terroristen en 88 dode gijzelaars eruit komen.

DBC01 zei:
BEn het ergens wel met je eens alleen dat eeuwige 'Nederland moet investeren'-verhaal daar maak je me geirriteerd mee. Zal ik je es wat zeggen? Aan Nederland wordt maar één ding gevraagd door probleemgroepen: Geld.
Allochtonen vragen geld, voor eigen ontwikkeling, meer kansen, gelijkheid en respect. Hoe komt het dan dat andere vergelijkbare landen lang niet zoveel geld investeren en niet die enórme hommeles hebben met criminele allochtonen? Omdat ze bepaalde dingen niet pikken Sage. Wij pikken alles, staan er met een beteuterd neusje bij en de alloch roept: GELD! We hebben GELD nodig! Man, de Rotterdamse stadskas is leeggeraakt door het allochtonenprobleem. Nee, er moet initiatief vanuit de allochtoon zelf komen, maar die wil alleen maar geholpen wórden, 'moet Nederland regelen, Nederland moet geld geven!'.

Rot toch op. Het is klaar met dat nodeloos geld toeschuiven.

Mweh dbc, dan zal het nooit wat worden. Je hoeft niet te investeren in "de allochtoon" maar wel investeren in de ontspoorde jeugd.
De rotterdamse stadkas is leeggeraakt omdat er geld gepompt wordt in projecten waar je inprincipe van te voren al wel kan weten dat het niks wordt. Er moeten echt betere regels komen omtrend de projecten die ze willen lanceren. Een normale allochtoon heeft het nederlandse geld niet nodig. De criminele jeugd, die kan wel wat gebruiken en dan heb ik het voornamelijk over heropvoedingskampen. Hoe kan het dat er vroeger geen problemen waren met jongeren(laten we zeggen 1920 -1930) en nu wel?

DBC, de allochtone gemeenschap gaat niks doen, want de marokkaanse ouders weten veelal niks van wat hun zonen uitspoken, daarnaast zullen ze het eerder opnemen voor hun zonen dan voor een of andere nederlander. En de uit andere landen afkomstige allochtonen gaan het al helemaal niet hun stokje steken voor criminele marokkaantjes. Het zal toch echt vanuit de overheid moeten komen met een HARDE aanpak. Gewoon hard, waarom moet he altijd soft en met woorden. Pak dat tuig eens goed aan.

Volgens mij ook, zeker eigen bron van DBC die die zelf verzonnen heeft.
Volgens mij zijn de nummer 1 de Amerikanen nummer 2 de Fransen en nummer 3 de Engelse.

Volgens mij zijn de nummer 1 de Amerikanen, nummer 2 de Fransen en nummer 3 de Engelse.

yeah swat is het beste team ter wereld (of toch het meest geavanceerde)

Nope, voor zover ik weet zijn de navy seals de beste maar dat is een andere categorie
Je hebt dan de S.A.S en de GsG 9
Maar er zal hoogstwaarschijnlijk nog wel een team zijn dat speciale missies uitvoert dat nog beter is maar waarvan niemand ooit iets hoort

Silva zei:
Volgens mij zijn de nummer 1 de Amerikanen, nummer 2 de Fransen en nummer 3 de Engelse.

Ja, allemaal verzonnen. Die GROM-activiteiten in Irak destijds waar Bush persoonlijk om had gevraagd, allemaal verzonnen. :roflol:

Hij bedoelde eigenlijk SWAT maar had last van z'n keel he jongens? :rolleyes:

Edit: Ik geef toe dat ik eerst ook moest lachen om 'Poolse forces' maar dat lachen verging me toen ik de nieuwsbeelden zag en 2 docu's op Poolse en Engelse kanalen. Mensen gaan er altijd vanuit dat wat ze het meest horen, het beste is. Zo werkt reclame. Echter in dit geval zijn de beste forces diegenen war het minst over gesproken wordt.

Laatst bewerkt:
SageFrancis zei:
Mweh dbc, dan zal het nooit wat worden. Je hoeft niet te investeren in "de allochtoon" maar wel investeren in de ontspoorde jeugd.
De rotterdamse stadkas is leeggeraakt omdat er geld gepompt wordt in projecten waar je inprincipe van te voren al wel kan weten dat het niks wordt. Er moeten echt betere regels komen omtrend de projecten die ze willen lanceren. Een normale allochtoon heeft het nederlandse geld niet nodig. De criminele jeugd, die kan wel wat gebruiken en dan heb ik het voornamelijk over heropvoedingskampen. Hoe kan het dat er vroeger geen problemen waren met jongeren(laten we zeggen 1920 -1930) en nu wel?

DBC, de allochtone gemeenschap gaat niks doen, want de marokkaanse ouders weten veelal niks van wat hun zonen uitspoken, daarnaast zullen ze het eerder opnemen voor hun zonen dan voor een of andere nederlander. En de uit andere landen afkomstige allochtonen gaan het al helemaal niet hun stokje steken voor criminele marokkaantjes. Het zal toch echt vanuit de overheid moeten komen met een HARDE aanpak. Gewoon hard, waarom moet he altijd soft en met woorden. Pak dat tuig eens goed aan.

Dat komt vaak omdat ze te beroerd zijn nederlands te leren met het gevolg dat ze geen kranten lezen of het nederlandse nieuws volgen.
Logisch tog dat ze nie op de hoogte zijn dat het die fijne kinderen van ze zijn die de narigheid uithalen

Sage vergeet gemakshalve nog even snel de 'ontken-cultuur' van Marokkanen, overigens iets dat gewoon een feit is en je bij je eigen Maroc-vrienden kunt nagaan.

De ontken-cultuur uit zich in het ontkennen van schuld van broers/zoons/neven in criminele activiteiten, het mekaar tot de dood toe afdekken, beschermen voor ingrijpen van autoriteiten. Hoe vaak zagen wij geen zusjes en ouders van delinquenten op TV die zeiden 'onze zoon/mijn broer is een héél héél goeie jongen, gelovig en een voorbeeld voor anderen!'
En dan hadden ze het over de tasjesdief die werd doodgereden of de jongen die een Nederlandse jongen doodsloeg bij een winkelcentrum.

Niet voor niets geldt het Marokkaanse spreekwoord: Als er in een fles melk whiskey zit, is het nog steeds een fles melk! ;)

wel ja, technisch gezien klopt het toch, toch ???

spiertje16 zei:
Nope, voor zover ik weet zijn de navy seals de beste maar dat is een andere categorie
Je hebt dan de S.A.S en de GsG 9
Maar er zal hoogstwaarschijnlijk nog wel een team zijn dat speciale missies uitvoert dat nog beter is maar waarvan niemand ooit iets hoort
Als je het over die categorie wilt hebben: De Seals zijn net de slechtste van de drie. Misschien wel het best uitgerust, maar zeker niet het beste in het uitvoeren van opdrachten.

Ik vind de Nederlandse politie de beste ter wereld. Ik zag laatst een politie agent die werd uitgescholden door twee turken en hij deed gewoon niets terug! Zo'n zelfbeheersing heb ik nog nooit gezien echt waar, petje af. Dat zie ik die Polen niet zo snel doen.

Die zelfbeheersing cq angst is juist het probleem

DBC01 zei:
Sage vergeet gemakshalve nog even snel de 'ontken-cultuur' van Marokkanen, overigens iets dat gewoon een feit is en je bij je eigen Maroc-vrienden kunt nagaan.

De ontken-cultuur uit zich in het ontkennen van schuld van broers/zoons/neven in criminele activiteiten, het mekaar tot de dood toe afdekken, beschermen voor ingrijpen van autoriteiten. Hoe vaak zagen wij geen zusjes en ouders van delinquenten op TV die zeiden 'onze zoon/mijn broer is een héél héél goeie jongen, gelovig en een voorbeeld voor anderen!'
En dan hadden ze het over de tasjesdief die werd doodgereden of de jongen die een Nederlandse jongen doodsloeg bij een winkelcentrum.

Niet voor niets geldt het Marokkaanse spreekwoord: Als er in een fles melk whiskey zit, is het nog steeds een fles melk! ;)
DBC, weet je dat je nu ook voor jezelf spreekt? Je familie komt opde eerste plaats. Dat geld voor iedereen. Als jouw moeder wat steelt, ga je haar dan aangeven, als je nu ja zegt dan weet ik gelijk wat voor een discussie ik aan het voeren ben :rolleyes: . Zou jij je zusje of broertje in een slecht dagbeeld zetten in het nieuws? Tuurlijk niet, dat is een logische reactie. Wederom bind je dit aan de allochtonencultuur.
En DBC, die ontken cultuur heerst ook onder de nederlanders hoor ;)

Infinity zei:
Dat komt vaak omdat ze te beroerd zijn nederlands te leren met het gevolg dat ze geen kranten lezen of het nederlandse nieuws volgen.
Logisch tog dat ze nieT op de hoogte zijn dat het die fijne kinderen van ze zijn die de narigheid uithalen
Misschien was jij ook wel te beroerd om een nederlandse cursus te volgen ;)
Daarnaast betwijfel ik het dat ze te beroerd zijn om nederlands te leren. Ze hebben vast enz eker die taal geleerd toen ze in nederland kwamen, niet allemaal natuurlijk maar een groot gedeelte wel. Sterker nog, toen mensen arbeiders in marokko gingen zoeken vroegen ze niet of hij nederlands kon maar engels of frans. Daar begint het al. Kom van 2 kanten inf.

Dat te beroerd zijn om nederlands te leren is echt een uit de lucht gegrepen argument. Zeg eens, hoe kan jij dat weten dat ze te beroerd zijn heeft een marokkaanse buurvrouw voor alle marokkanen gesproken ofzo?

Corazon zei:
Ik vind de Nederlandse politie de beste ter wereld. Ik zag laatst een politie agent die werd uitgescholden door twee turken en hij deed gewoon niets terug! Zo'n zelfbeheersing heb ik nog nooit gezien echt waar, petje af. Dat zie ik die Polen niet zo snel doen.

Vergis je niet he
Ik liep laast nog op konningenach (kwam daar btw jouw neef tegen volgens mij:D die ook zn dienst op die avond liep)
In de binnenstad en liep op de kalvermartk bij de mediamarkt.
Daar bleken dus 2 groepen ruzie met elkaar te hebben2 en de politie stond er midden in
Daarna zie ik zo een ruzie zoeker op een agent afvliegen en duwt hem op de grond, waarop choas uitbreekt en iedereen met elkaar vecht, waarop alle agenten een soort charge uitvoeren
De agent die toen naar de grond toegewerkt werd heeft goed gebruik van zn knuppeltje gemaakt tijdens die charge :D

Corazon zei:
Kerel inderdaad, dat overtreft alles. Moet je in turkije of kroatie maar eens proberen, gevangenis united.

Terug
Naar boven