MuscleMeat

Toch geen marocs schuldig aan de mp3moord?

Uit medeleven met de ouders van het slachtoffer heeft een delegatie van veertig Polen woensdag bloemen neergelegd bij het Centraal Station in Brussel, waar de moord is gepleegd.

Dat hadden Marokkanen nooit gedaan, die voetballen liever met die kransen.

Idd dat doen de k*t jongeren
De volwassen marokkanen liepen massaal mee met de protest optocht

DBC01 zei:
Dat hadden Marokkanen nooit gedaan, die voetballen liever met die kransen.

Er waren genoeg Marokkanen bij de stille tocht aanwezig.. maargoed.. mischien is de volgende stap wel deze twee Poolse jongens als helden te zien....

Dat er een discussie plaats vindt omdat het geen mocro's zijn, zegt toch ook wel iets.
Ik weet alleen nog niet precies wat.

zeekip zei:
Dat er een discussie plaats vindt omdat het geen mocro's zijn, zegt toch ook wel iets.
Ik weet alleen nog niet precies wat.
Lets find out!!!!! TO THE BATMOBILE!!!!!!!!!!!!!!
...
ik denk dat het meer zegt over vooroordelen. Stereotypering is het juiste woord.

is gewoon omdat getuigen hebben gezegd dat het jongeren waren van noord-afrikaanse afkomst, en ook op de videobeelden (die onduidelijk zijn, geeft iedereen toe) zou je toch wel mensen kunnen herkennen die van die kanten zijn. de grootste onzin vind ik echter dat nu de moslim-gemeenschap verwacht dat het gerecht en weet ik veel wie nog allemaal hun excuses moeten aanbieden, die imam van brussel heeft toch ook die beelden gezien en dacht zelf ook dat het een van hun was, dus waarom moeilijk doen? is allemaal zo vlug gebeurd en je ziet in een flits die kerels, als ze op marokanen lijken volgens jou zeg je dat gewoon. stond in de krant dat het dus polen zijn met zigeunerbloed ofzo...

• Topic Starter Topic Starter
bikerbabe zei:
is gewoon omdat getuigen hebben gezegd dat het jongeren waren van noord-afrikaanse afkomst, en ook op de videobeelden (die onduidelijk zijn, geeft iedereen toe) zou je toch wel mensen kunnen herkennen die van die kanten zijn. de grootste onzin vind ik echter dat nu de moslim-gemeenschap verwacht dat het gerecht en weet ik veel wie nog allemaal hun excuses moeten aanbieden, die imam van brussel heeft toch ook die beelden gezien en dacht zelf ook dat het een van hun was, dus waarom moeilijk doen? is allemaal zo vlug gebeurd en je ziet in een flits die kerels, als ze op marokanen lijken volgens jou zeg je dat gewoon. stond in de krant dat het dus polen zijn met zigeunerbloed ofzo...
Ja zit wel wat in.. ze moeten nu even niet meer zo kinderachtig gaan doen. Shit anders blijf je bezig met excuses. Gewoon nu even de zaak behandelen als volwassenen.

Vind het toch al belachelijk dat aan de hand van foto's een nationaliteit wordt aangeduid. Serieus, kan je onderscheiden dat iemand met zo'n uiterlijk geen Tunesier is of bijvoorbeld een Egyptenaar? Nu blijken het zelfs Polen te zijn, toch aardig wat landen tussen Marokko en Polen.

Ben geen tweede Job Cohen, maar vind buiten de algemene statistieken de afkomst eigenlijk toch al van minder belang. Alsof je daarmee de criminaliteit kan oplossen. Je kan er mee duiden dat er binnen een bepaalde groep meer criminaliteit voorkomt, maar wat kan je er verder mee? Bitter weinig.

De politiek en de uitvoerende macht proberen aan de hand van dat soort cijfers oplossingen en maatregelen te bedenken die de criminaliteit 'bij sommige groepen' terug te dringen....:rolleyes:
Maar er is nog geen één oplossing aangedragen die succes had :D

Alsnog gepakt in eigen land:

Vermoedelijke dader mp3-moord opgepakt

Uitgegeven: 27 april 2006 14:08
Laatst gewijzigd: 27 april 2006 14:38
Nu.nl

BRUSSEL - De vermoedelijke Poolse moordenaar van de Belgische jongen Joe Van Holsbeeck is donderdagmiddag opgepakt door de Poolse politie. Dat heeft de gerechtelijke directeur van de Belgische federale politie, Glenn Audenaert, bevestigd.

Van Holsbeeck werd doodgestoken, omdat hij zijn mp3-speler niet wilde afgeven.

De Poolse premier Marcinkiewicz zegde België woensdag de volledige medewerking van zijn regering toe bij de opsporing van de zeventienjarige hoofdverdachte. Een even oude mededader, die al eerder is opgepakt, had verklaard dat de jongen naar Polen was gevlucht.

Broer

Verscheidene Belgische kranten meldden donderdag dat de oudere broer van de hoofdverdachte eveneens is aangehouden. De broer zou de verdachte onderdak hebben verschaft en ook na de moord nog contact met hem hebben gehad.

Zinloos

De zogeheten mp3-moord heeft in België een golf van verontwaardiging veroorzaakt. Tijdens een stille mars tegen zinloos geweld herdachten zondag 80.000 mensen Joe Van Holsbeeck.

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu ik erover na zit te denken...niet één keer steken om een reactie onmogelijk te maken....maar VIJF keer op iemand insteken, da's gewoon moorden.

Wat zou 'em slechter afgaan: Poolse cel of Belgische? :D

Marokkaanse cel;)

SageFrancis zei:
Pools of marokkaans toch 1 pot nat, het blijven STINK allochtonen:rolleyes: ik denk dat heeeeel veel mensen dat nu denken..
Zoals ik al zei.. niet elke crimineel is een allochtoon.. niet elke crimineel is een autochtoon. Crimineel = crimineel.

Stillstrong, ik geloof dat jij echt een klote leven hebt. Ik geloof ook dat jij een nog grotere klote leven tegenmoet gaat, want allochtonen zullen altijd naast je staan. ALTIJD, je komt ze overal tegen.. wen er maar aan. Tja dat het nou net weer een crimineel is... Tijd om de straffen wat te verhogen.

niet elke homo heeft hiv.
niet elke hetero heeft hiv.
'statistisch gezien hebben homo's verruit het meeste hiv.

niet elke allochtoon is crimineel
niet elke autochtoon is crimineel
statistisch gezien zijn veruit de meeste criminelen allochtoon.

bij een hiv test vragen ze of je het met een h**r of een homo hebt gedaan. zo niet, is je kans minimaal dat je risico hebt gelopen. dat mag blijkbaar, omdat er naar de cijfers wordt gekeken.

nu is er een geval van zinloos geweld, en denk ik meteen dat een allochtoon de dader is, van die allochtonen is het meerendeel marokkaan. Dus tjah ik snap niet waarom het zo erg is om te DENKEN dat het een marokkaan zal zijn. het is gewoon een kansenberekening.

bikerbabe zei:

Volgens verdachten waren het oost Europese jongens en voor de rest ben ik het wel met je eens betreft de excuses...

Terug
Naar boven