Fitness Seller

Toch weer een homegym vraag

MaartenKoning

Novice
Waardering
0
Lengte
2m
Massa
100kg
Hoi allemaal, ik ben nieuw hier, en heb best wel de homegym topics bestudeerd. Toch zou ik jullie willen vragen om jullie ideeen voor het samenstellen van een homegym.

Ik ben Maarten, 51 jaar oud, goed in shape (2.00 m, 98 kg, wasbordje), en heb een huis gekocht met veel ruimte op het platteland. De dichtsbijzijnde fitness studio is op 24 km.
Aangezien ik een dagelijkse routine doe (deed, bij Kneet), is een gym op 24 km afstand niet te doen.

Dus moet ik uitwijken naar een homegym. Ruimte genoeg, 100 m2 zolder beschikbaar (weet echter niet wat de max vloerlast mag zijn, moet ik nog even navragen bij de architect die de renovatie leidt). Ook evtl 120 m2 kelder beschikbaar, maar die is maar 2.00 meter hoog.
Goed budget beschikbaar van 2000 tot max 3000 eurootjes.

Ik train eigenlijk het liefst op leverage apparaten of freeweights, en wil absoluut geen homerotzooi (Kettler enz), maar gebruikt prof spul.

Ook wil ik twee belangrijke punten onder ogen zien: zwaar bankdrukken zonder partner is nogal risicovol, dus daarvoor iets veiligs. Bovendien ben ik nu 51, en dat spul gaat >20 jaar mee, dus moet ik er rekening mee houden dat ik langzamerhand iets minder sterk en minder stabiel zal gaan worden.

Wat ik al heb:
Chin-up bar, dumbbells, barbells, schijven (30mm, maar nog niet genoeg),
Gravity Shoes, Lange buikspierplank en voor cardio een Concept 2 Ergometer.

Mijn lijst van items die ik graag zou willen hebben:

Multi Press Station = Smith Machine (bijv. GYM80)
(voor squats, calves, bankdrukken vlak, decline en incline en schouders)

Bankje(s) (vlak, decline, incline)

Scottcurl Bench of nog liever Leverage Biceps Machine

T-Bar Row

Leg Curl Machine (liefst leverage)
(voor hamstrings)

Hyper Extension 45 degrees

Lat machine (liefst leverage)

Vergeet ik nu nog wat???? Hebben jullie nog ideeen????

Bedankt alvast voor het meedenken en advies!

In amsterdam heeft de politie net een sportschool leeggehaald, dus ik zou de domeinen ff in de gaten houden voor leuke deals.

wel chill een kelder en zolder van 100 en 120 m2!

Ik zou de smith-machine inruilen voor een powercage met halter en schijven van 50mm, voorkomt blessures

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk nu na over een powercage... Heb ik eigenlijk nooit serieus over nagedacht.

Is die van Barbarianline goed, of liever een 2e hands prof line?

Ik denk nu na over een powercage... Heb ik eigenlijk nooit serieus over nagedacht.

Is die van Barbarianline goed, of liever een 2e hands prof line?
ik zou voor barbarian gaan omdat het zowiezo topkwalliteit is
en levenslang meegaat maar als je niet te veel wilt uitgeven is
2e hands even goed hoor. het is niet dat je 200 kg weegt en
je powercage gaat slopen :p

Barbarian cage is topkwaliteit.

Powertec ook zeer goed en bodycraft op helisports.com ook goeie kwaliteit.

Voor een powercage kun je deze ook ff checken, heeft veel leuk spul www.powercage.nl
Absoluut voor een goede halter gaan met 50 mm. schijven, bumperplates? Kun je ze ook nog een keer laten vallen, maar daar dien je wel een goede halter voor te hebben trouwens.
Bumpers kosten tegenwoordiger geen drol meer dan gewone 50 mm. schijven.

Succes ermee

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de tips. Tot voor de laatste entry dacht ik maar een Barbarian Line power rack te bestellen. Met 213 cm is dat de hoogste in de home-series. En ik ben zelf op m'n blote voeten al 2.00 meter, dus dat beperkt misschien wat (hoewel ik niet aan uitstoten doe).
Professionele powerracks zijn wel hoger (230-245 cm) maar nieuw te duur en gebruikt momenteel niet te vinden.

powercage.nl maakt op bestelling wel een rack van 240 cm hoog (zie projecten, model Elite), maar dat lijkt allemaal net weer wat lichter uitgevoerd dan de Barbarian (50mm tegen 60mm vierkante koker, 25mm tegen 30mm volrond voor de vangstangen) en powercage.nl garandeert een statische belastbaarheid van 250kg, Barbarian van 500kg.
Voordeel van de Elite van powercage.nl is dan weel wer de ophangmogelijkheid voor je schijven aan het rack zelf.

Hoe belangrijk is die extra hoogte boven het hoofd?

Gewoon buiten je rack overhead pressen enzo doen, dus de hooks aan de voorkant cage zette, dan kan het prima.

vraag jezelf eerst eens af of je een squat van 250kg wilt neerzetten is dit niet het geval maakt dat echt helemaal niks uit.
Ik heb zelf de bodycraft van helisports erg tevreden over en de bar catchers kun je lekker snel van hoogte wisselen.

Hangt ook nog eens van de kwaliteit van het staal af hoe sterk de racks zijn... maar zoals iron guru al zegt, hoe zwaar denk je te gaan werken... bovendien zul je vast moeten ankeren aan de vloer, denk trouwens dat powercage.nl ook wel racks naar wens kan maken, ´k ga er zaterdag heen, ff checken hoe die shizzle er uit ziet, wat stevigheid betreft enzo

Ben er vandaag geweest (www.powercage.nl), en moet zeggen dat het me verrast heeft, de standaardcage is veel steviger dan op de site doet vermoeden, die powercage van 50x50x3 doet niets onder voor de Barbarian of Powertec racks, oogt zelfs wat professioneler, vraag me niet waarom maar dat beeld geeft het me, heb zelf eens een Barbarian rack voor m'n toenmalige werkgever besteld.

Ook een aardige serieuze gozer die Henk, ga er tzt zeker een powerrack bestellen, maar wat ook zeker een meerwaarde is dat hij racks en andere coole shizzle op bestelling en naar wens maakt, dus geen standaard rack of constructie maar precies zoals jij het voor ogen hebt. Toch goed zo'n bezoekje...

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven