MaartenKoning
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 2m
- Massa
- 100kg
Hoi allemaal, ik ben nieuw hier, en heb best wel de homegym topics bestudeerd. Toch zou ik jullie willen vragen om jullie ideeen voor het samenstellen van een homegym.
Ik ben Maarten, 51 jaar oud, goed in shape (2.00 m, 98 kg, wasbordje), en heb een huis gekocht met veel ruimte op het platteland. De dichtsbijzijnde fitness studio is op 24 km.
Aangezien ik een dagelijkse routine doe (deed, bij Kneet), is een gym op 24 km afstand niet te doen.
Dus moet ik uitwijken naar een homegym. Ruimte genoeg, 100 m2 zolder beschikbaar (weet echter niet wat de max vloerlast mag zijn, moet ik nog even navragen bij de architect die de renovatie leidt). Ook evtl 120 m2 kelder beschikbaar, maar die is maar 2.00 meter hoog.
Goed budget beschikbaar van 2000 tot max 3000 eurootjes.
Ik train eigenlijk het liefst op leverage apparaten of freeweights, en wil absoluut geen homerotzooi (Kettler enz), maar gebruikt prof spul.
Ook wil ik twee belangrijke punten onder ogen zien: zwaar bankdrukken zonder partner is nogal risicovol, dus daarvoor iets veiligs. Bovendien ben ik nu 51, en dat spul gaat >20 jaar mee, dus moet ik er rekening mee houden dat ik langzamerhand iets minder sterk en minder stabiel zal gaan worden.
Wat ik al heb:
Chin-up bar, dumbbells, barbells, schijven (30mm, maar nog niet genoeg),
Gravity Shoes, Lange buikspierplank en voor cardio een Concept 2 Ergometer.
Mijn lijst van items die ik graag zou willen hebben:
Multi Press Station = Smith Machine (bijv. GYM80)
(voor squats, calves, bankdrukken vlak, decline en incline en schouders)
Bankje(s) (vlak, decline, incline)
Scottcurl Bench of nog liever Leverage Biceps Machine
T-Bar Row
Leg Curl Machine (liefst leverage)
(voor hamstrings)
Hyper Extension 45 degrees
Lat machine (liefst leverage)
Vergeet ik nu nog wat
? Hebben jullie nog ideeen
?
Bedankt alvast voor het meedenken en advies!
Ik ben Maarten, 51 jaar oud, goed in shape (2.00 m, 98 kg, wasbordje), en heb een huis gekocht met veel ruimte op het platteland. De dichtsbijzijnde fitness studio is op 24 km.
Aangezien ik een dagelijkse routine doe (deed, bij Kneet), is een gym op 24 km afstand niet te doen.
Dus moet ik uitwijken naar een homegym. Ruimte genoeg, 100 m2 zolder beschikbaar (weet echter niet wat de max vloerlast mag zijn, moet ik nog even navragen bij de architect die de renovatie leidt). Ook evtl 120 m2 kelder beschikbaar, maar die is maar 2.00 meter hoog.
Goed budget beschikbaar van 2000 tot max 3000 eurootjes.
Ik train eigenlijk het liefst op leverage apparaten of freeweights, en wil absoluut geen homerotzooi (Kettler enz), maar gebruikt prof spul.
Ook wil ik twee belangrijke punten onder ogen zien: zwaar bankdrukken zonder partner is nogal risicovol, dus daarvoor iets veiligs. Bovendien ben ik nu 51, en dat spul gaat >20 jaar mee, dus moet ik er rekening mee houden dat ik langzamerhand iets minder sterk en minder stabiel zal gaan worden.
Wat ik al heb:
Chin-up bar, dumbbells, barbells, schijven (30mm, maar nog niet genoeg),
Gravity Shoes, Lange buikspierplank en voor cardio een Concept 2 Ergometer.
Mijn lijst van items die ik graag zou willen hebben:
Multi Press Station = Smith Machine (bijv. GYM80)
(voor squats, calves, bankdrukken vlak, decline en incline en schouders)
Bankje(s) (vlak, decline, incline)
Scottcurl Bench of nog liever Leverage Biceps Machine
T-Bar Row
Leg Curl Machine (liefst leverage)
(voor hamstrings)
Hyper Extension 45 degrees
Lat machine (liefst leverage)
Vergeet ik nu nog wat
? Hebben jullie nog ideeen
?Bedankt alvast voor het meedenken en advies!