Fitness Seller

Top 10: Overgewaardeerde en slechtste A-films

• Topic Starter Topic Starter
Top 10:

1. Analyze This / That
Reden: Mislukte mafia-satire
Rating: 2/10

2. The Rock / Con Air
Reden: Melodramatische actiefilm(s)
Rating: 3/10

3. Pearl Harbor
Reden: Veel geld verspild aan een matig script en ongetalenteerde cast
Rating: 3.5/10

4. Be Cool
Reden:

5. The Revolution
Reden: Slecht geschreven en geregisseerd
Rating: 4/10

6. The Patriot
Reden: Zelden zijn oorlogsfilms zo slecht geschreven, daarbij is de film zowat een 'Braveheart'-replica

7. The Godfather Part III
Reden: Slecht geschreven en geacteerd
Rating: 5/10

8. Scarface
Reden:
Rating: 6/10

9. Alien
Reden: Verre van 'The Godfather' van horror en thrillers. Slow paced en zelfs saai bij momenten.

10. Lord Of The Rings (1,2 & 3)
Reden: Verdiend zijn status niet
Rating: 7.5/10

..

Laatst bewerkt:
War of the worlds en de Batman films zijn de eerste die me te binnen schieten.

Godfather III is inderdaad ook een tegenvaller vergelijken bij de meesterwerken I en II.

Alien is inderdaad ook niet veel aan.

The rock en Con Air zijn toch 2 verschillende films?

Alle james bond en police academy films.

War of the Worlds, sucks! Dat wilde ik zeker kwijt, de overige 9 kom ik nu zo niet op.

Ik kom al snel bij Hancock,, wat een raar verhaal was dat zeg

Schindler's List, Saving Private Ryan en zo'n beetje elke andere film van Spielberg.

Top 10:

1. Analyze This / That
Reden: Mislukte mafia-satire
Rating: 2/10

2. The Rock / Con Air
Reden: Melodramatische actiefilm(s)
Rating: 3/10

3. Pearl Harbor
Reden: Veel geld verspild aan een matig script en ongetalenteerde cast

4. The Revolution
Reden: Slecht geschreven en geregisseerd

5. The Patriot
Reden: Zelden zijn oorlogsfilms zo slecht geschreven, daarbij is de film zowat een 'Braveheart'-replica

6. The Godfather Part III
Reden: Slecht geschreven en geacteerd
Rating: 5/10

7. Scarface
Reden: De status van Scarface is 50% hype.

8. Alien
Reden: Verre van 'The Godfather' van horror en thrillers. Slow paced en zelfs saai bij momenten.

9. Lord Of The Rings (1,2 & 3)
Reden: Verdiend zijn status niet
Rating: 7/10

10. One Flew Over the Cuckoo's Nest
Reden: Goeie film maar overschat
Rating: 7/10

11. The Shawshank Redemption
Reden: Uitstekende film maar overgewaardeerd
Rating 7.5/10

Hopelijk word ik niet gebanned. :o

What's your point?

Overgewaardeerde en slechte A-films zijn 2 verschillende dingen.

Belachelijke lijst..

Meest overgewaardeerde films IMO:
LOTR 1,2,3
What's eating gilbert grape
Big fish
Secret Window

Slechtste A-films IMO:
Wicker Man (remake)
Van Helsing
Tall guy
League of extraordinary gentlemen
Joy ride

allen 1/10 :D

The shawshank redemption staat bij mij op 1. Goeie film maar in geen 100 jaar verdient hij de credits die hem gegeven worden. Verder kan ik me ook wel vinden in de films van Zoutzak.

Scarface is een k*t film. Die film straalt een k*tsfeer uit.

Saw is ook overrated as hell. Eén is aardig, maar meer ook niet.

Ik ken dan ook werkelijk niemand die Saw hoger kwalificeert dan 'amusant'.

Scarface is een k*t film. Die film straalt een k*tsfeer uit.

Saw is ook overrated as hell. Eén is aardig, maar meer ook niet.

Bwah, bijna iedereen zegt dat Scarface overrated is, dat maakt dat hij imo gewoon op waarde geschat wordt. Persoonlijk vind ik het ook een matige film, maar er is wel iets mee dat hem goed maakt om te kijken. Tony Montana, zoals hij neergezet wordt door Pacino is best wel oké om naar te kijken. De film verveelt niet, grappige scenes, kitcherige soundtrack, matige cast muv Pacino, een hoop antihelden en een leuk verhaaltje. Als hij bv zijn uiteenzettingen doet over kapitalisme en zijn eigen leven, of als hij op het einde met zn machinegeweer ligt te zwaaien. Best wel maffe scenes.

Ik ken dan ook werkelijk niemand die Saw hoger kwalificeert dan 'amusant'.

Op moviemeter.nl staat hij rond de 50e plaats in de top 250. Boven toppers als Taxi Driver, Raging bull en L.A Confidential

Edit: Hij staat op 51. En Taxi Driver 46, zat der iets naast dus, maargoed, overgewaardeerd iig.

Op moviemeter.nl staat hij rond de 50e plaats in de top 250. Boven toppers als Taxi Driver, Raging bull en L.A Confidential

Moviemeter :roflol:

In de ogen van jan modaal is een film goed als er veel drama, lekkere wijven, een hoop moraalridderij en harde actie in zit. Als mensen alleen maar kwaliteitsfilms willen zien zou er ook niet al die commerciële crap gemaakt worden.

LOTR 1,2,3 ben ik het helemaal mee eens, het ziet er allemaal leuk en aardig uit, maar echt op het puntje van mijn stoel zit ik niet, en het verhaal had ik ook binnen 10 minuten kunnen verzinnen.

Scarface, te lang geleden dat ik die voor het laatst gezien heb, misschien zegt dat genoeg.

War of the Worlds, ik snap niet wat iedereen daar zo bijzonder aan vind, ik heb em 1x gezien, en ik vond er geen reet aan.

Reservoir Dogs, je denkt een stoere actiefilm met verhaal, maar eigenlijk is het meer gepraat en ik kan maar 1 toffe scene bedenken, en dat is dat stukje met die politieagent die gemarteld wordt.

Godfather III, helemaal niet spannend meer, met een Michael die altijd zo cool was, en nu ineens een lulletje rozewater begint te worden, en een hersenloze Vincent Mancini die de zaakjes maar gaat overnemen.

WHITE NOISE?? Ik heb al van zo veel mensen gehoord dat die film geweldig is, en ik heb em 1x gezien, en het kostte me moeite om me ogen open te houden, wat een k*tfilm zeg, ditzelfde voor The ring 1 & 2

En zo zijn er nog wel meer die ik niet 1,2,3 keer kan bedenken.

@ LL
Alien is zo'n beetje de beste horrorfilm ooit gemaakt, oh en hij staat ook hoog in de beste science fiction lijst. Overgewaardeerd, slechtste a-film..??!!

Godfather part III is naar omstandigheden totaal niet onaardig, sterker nog het is een geweldige misdaadfilm die ik gewoon als deel van de godfather trilogie beschouw.

Scarface is een cultfilm, daarom in enige mate wel hype-gevoelig. Maar de legendarische (overacting?) Pacino als Tony Montana is gewoon een instantclassic-character.

One flew over the cuckoo's nest, misschien over 5 jaar nog maar eens kijken? Geeft totaal geen blijk van cinemakennis, sorry.

Shawshank is inderdaad kwetsbaar voor de kritiek dat de film is overgewaardeerd, wat verwacht je de film topt de ranglijsten. Toch een zeer aangrijpende film die verassend genoeg op bijna iedereen dezelfde uitwerking heeft, hulde.

Pearl Harbor, Patriot, Revolution, Analyse that: inderdaad k*tfilms.

Moviemeter :roflol:

In de ogen van jan modaal is een film goed als er veel drama, lekkere wijven, een hoop moraalridderij en harde actie in zit. Als mensen alleen maar kwaliteitsfilms willen zien zou er ook niet al die commerciële crap gemaakt worden.

Zoals Saw? :o

Imdb waardeert hem overigens ook gewoon op 7.7. Ik zie trouwens dat Rottentomatoes.com hem wel waardeert op zijn werkelijke waarde, 46%.

Zoals Saw? :o

Imdb waardeert hem overigens ook gewoon op 7.7. Ik zie trouwens dat Rottentomatoes.com hem wel waardeert op zijn werkelijke waarde, 46%.

Mwah, er moet gewoon sensatie inzitten, maakt niet uit op wat voor manier. Tuurlijk kan "saw" niet op tegen "taxi driver" of "raging bull". Geeft gewoon perfect de reden weer waarom er tegenwoordig zoveel crap gemaakt wordt.

Terug
Naar boven