Eternal Sunshine is op zich niet zo´n slechte film voor de liefhebber, maar het is meer dat pretentieuze gelul wat mij dwars zit. Op de movie boards zijn er genoeg mensen die hebben aangegeven dat ze de film niet echt interessant vinden, wat is dan daarop de reactie door de zogenaamde critici? Je hebt te weinig levenservaring om het te begrijpen, je bent te dom, misschien is Bad Boys II wat voor je, etcetera.
21 Grams is een zeer pessimistisch verhaal wat men door de blender heeft gehaald. Hou ik absoluut niet van en ik begrijp ook niet waarom iedereen dit zo fantastisch vindt. Misschien omdat het zo lekker vaag is en men dan interessant kan doen.
The assassination of Richard Nixon, goede rol van Sean Penn, maar het kon me echt niet boeien. Maar dat kan een kwestie van smaak zijn.
Dogville, wederom van die pretentieuze rommel. Na 10 minuten ben ik gekapt met die film. Misschien is het inderdaad wel een goede film, maar ik heb geen zin in dat achterlijk gedoe.
Stay, ook weer zo'n wazige film. Niet dat die film hoog de hemel in wordt geprezen, maar men is er volgens mij te positief over. Stompzinnig verhaal, met een stompzinnige afwerking.
Amelie, tja, ik kan wel begrijpen dat men dit goed vindt. Ik vond het geen slechte film, laat dat duidelijk zijn, maar de meeste mensen denken dat het intellectueel staat om buitenlandse films te kennen en daarna prijzen ze het de hemel in.
The Departed, goed verhaal, maar het ging me te sloom. De voornaamste reden dat die film zulke hoge cijfers krijgt, ligt volgens mij aan de cast en de regisseur (fanboys).
Requiem for a dream, het onderwerp ligt me niet en dan loopt het al mis. Geen slechte film, maar ik snap de lovende recensies niet.
No country for old men, de film heeft heel veel goede punten. Sterke personages, mooie beelden, goed verhaal en goede muziek, maar het leunt volgens mij te veel op de regisseurs. Ik heb talloze mensen gesproken die de film simpelweg geen zak aan vonden. En dan heb ik het niet over mensen die vol trots hun enorme, behaarde bierbuik laten zien aan wie het maar uitkomt, maar over intelligente, welbelezen en hooggeschoolde mensen.
There will be blood...erg sterke rol van Daniel Day Lewis, zoals altijd, maar ja ook dat verhaal interesseerde me niet zoveel. En ik snap ook niet dat een overgrote meerderheid dat wel interessant vindt. Ik heb vaak het idee dat men simpelweg een 10 geeft (op imdb), omdat de critici dat ook doen. En als je het niet met de critici eens bent, ben je dom.