AndroidHealthClinic

Top 10: Overgewaardeerde en slechtste A-films

Smaak heeft idd te maken met capaciteiten. :roflol:

Een film spreekt je gewoon aan, of niet. Los daarvan staan dan nog acteerprestaties, camerawerk, verhaal, plot, enz. ter discussie. Maar als ik een film niks aan vindt, is dat toch minder van belang imo.
Bij een waardering van een film gaat het toch echt om hoe de kwaliteit is, daar is niets subjectiefs aan eigenlijk. Natuurlijk kan je dan zeggen dat het je geen reet boeit, dat is wat anders. Maar je kan niet zeggen dat de kwaliteit slecht is als dat niet zo is.

gelukkig smaken verschillen...

ik zie mensen die hier

-big fish
- shawshank redemption
- No Country for Old Men
- scarface
enz.

overrated of slecht vinden...

Beetje een vaag topic dit.. als ik samen met een maat film ga kijken (iemand die bijv. 1 x per maand eens een film kijkt zoals american pie, of een "jean claude van damme" achtige film..

tsja dan zal big fish of no country for old men.. overkomen voor hem als een saaie film waar niks in gebeurt. wat dus als conclusie een zwakke k*tfilm is...

iedereen zijn eigen smaak. dus die lijsten lijken me beetje overbodig.
IMDB zit meestal goed in de buurt van mijn "smaak". Best sneu eigenlijk maar wanneer ik een film wil kijken/downen kijk ik eerst op imdb wat het cijfer is... boven de 8 staat meestal gegarandeerd voor een goede film op enkele uitzonderingen na ;)

Bij een waardering van een film gaat het toch echt om hoe de kwaliteit is, daar is niets subjectiefs aan eigenlijk. Natuurlijk kan je dan zeggen dat het je geen reet boeit, dat is wat anders. Maar je kan niet zeggen dat de kwaliteit slecht is als dat niet zo is.

Als een film mij niet aanspreekt geef ik gewoon een lage waardering, en dat doet iedereen.

Alle Bat,Superman films zijn overbodig,Catwoman The Hulk etc.etc.
maar goed voor kinderen is dat leuk,ga ervan uit dat je daar niet als volwassenen naar toe gaat om naar te kijken.

De laatste 2 batman films zijn echt wel goed hoor, maar aan je reactie te zien heb je ze niet eens gekeken?

Schiet mij meteen te binnen de film Se7en ,ellenlange dialogen waar maar geen eind aan lijkt te komen.
verhaal zit opzich goed inelkaar maar het komt maar niet uit de verf.

Silence of the Lambs-hele verhalen over hoe vreselijk eng de film maar niet is blah blah,ik vond er persoonlijk geen moer aan.
Zwaar overschat!

The Ring-Zelfde laken een pak als Silence of the Lambs,niets engs aan.
1000 in 1 dozijn crap.

The Blair Witch Project-zwaar overdreven hype,mensen zouden de bioscoop verlaten omdat de film zo eng was,klopt ik ben ook weggelopen omdat het dodelijk saai was.

Se7en!?!? are you crazy?

Als een film mij niet aanspreekt geef ik gewoon een lage waardering, en dat doet iedereen.
Als ik een film flauw vond geef ik ook een lagere rating... tuurlijk. Maar geen belachelijk lage rating, want je blijft wel de kwaliteit zien, dat bedoel ik.

kunnen we geen onder de 20 iq subforum aanmaken voor deze slachtoffers?

@SuperKnurft

Ik heb 1 keer een Batman film gezien in de bios met de zoon van een ex van mij,kind genoot voor mij was het een lange zit.
Sowieso films met een teveel aan explosies,knokpartijen,achtervolgingen etc.etc. kan me weinig boeien.
Totaal uitgemolken Hollywoodconcept.

Tja Se7en het verhaal zit goed inelkaar maar vond de dialogen net even iets te lang duren tussen Brad Pitt en Morgan Freeman.
Het plot was ontzettend goed maar er had wel wat meer vaart ingekund.

"1 keer een batman film gezien". Als je een beetje zelfrespecterend filmliefhebber bent ga je heel snel The Dark Knight zien. 152 minuten lang genieten. T'is niet uitgemolken want het legt de lat zo veel hoger.

Eigenlijk zijn er 6:

Alien
Aliens
Alien³
Alien: Resurrection
Alien vs. Predator
Aliens vs Predator - Requiem

In vond het opvallend dat in het 3de deel de special effects plots minder waren dan in de voorgaande twee! :scratch:

de avp reeks is gewoon uitmelkerij van het game... jammer maar helaas natuurlijk...

Mensen zullen mij gaan haten.

Dogville
The Assassination of Richard Nixon
Eternal Sunshine of the Spotless Mind.
There Will Be Blood
21 Grams
Requiem for a Dream.

Le fabuleux destin d'Amelie Poulain.
The Departed.
No Country for Old Men.

:shoot:

Sorry hier lijkt weinig achter te zitten. De eerste titels valt best wat op aan te merken, trage, experimentele films, al blijven het stuk voor stuk knappe werken. De onderste titels daarentegen zijn zo'n beetje de beste films die in de recente geschiedenis zijn verschenen. Amelie zie ik als de beste Europese film sinds enkele decennia. Onbegrijpelijk.

Scarface is juist een geniale film. Misschien iet wat overated als ik zie hoeveel merch er vam deze film is. Maar echt waar wat is deze film goed, wat vooral komt door de sterke acteer prestaties van Pacino

I am legend vond ik lachwekkend slecht.

Sfeer etc is wel leuk, maar het gaat gewoon nergens over.

Alle Bat,Superman films zijn overbodig,Catwoman The Hulk etc.etc.
maar goed voor kinderen is dat leuk,ga ervan uit dat je daar niet als volwassenen naar toe gaat om naar te kijken.

vond de hulk wel goed met Edward Norton
zie hem dan ook wel graag spelen

Batman ook best ok wel

• Topic Starter Topic Starter
Big T zei:
Vaak zie je dat kijkers die echte topfilms 'overrated' noemen, gewoon niet de kwaliteit kunnen vatten/zien door eigen tekortkomingen/capaciteiten...

Ik vind die capaciteiten wel meevallen bij mezelf, ik kijk sowiezo veel 'verder' dan de gemiddelde filmfan.

Big T zei:
Overrated films zijn imo gewoon films die een grote fanbase hebben en daardoor vaak een hoge waardering krijgen, maar door de meeste filmkenners relatief laag beoordeeld worden.

Good point.

gelukkig smaken verschillen...

Juist, maar ook erg beïnvloedbaar. ;)

Laatst bewerkt:
Mensen zullen mij gaan haten.

Eternal Sunshine of the Spotless Mind.
21 Grams.
The Assassination of Richard Nixon.
Dogville.
Stay.
Le fabuleux blabla Amelie.
The Departed.
Requiem for a Dream.
No Country for Old Men.
There Will Be Blood.

La fabuleux destin vind ik ook een k*tfilm, maar eternal sunshine of the spotless mind is toch echt wel terecht zijn 8.5 waard vind ik, heeft geen moment verveeld en bleef altijd boeiend. Requiem for a Dream raakt je toch met momenten, maar is mss enkel wat te negatief..

Eternal Sunshine is op zich niet zo´n slechte film voor de liefhebber, maar het is meer dat pretentieuze gelul wat mij dwars zit. Op de movie boards zijn er genoeg mensen die hebben aangegeven dat ze de film niet echt interessant vinden, wat is dan daarop de reactie door de zogenaamde critici? Je hebt te weinig levenservaring om het te begrijpen, je bent te dom, misschien is Bad Boys II wat voor je, etcetera.

21 Grams is een zeer pessimistisch verhaal wat men door de blender heeft gehaald. Hou ik absoluut niet van en ik begrijp ook niet waarom iedereen dit zo fantastisch vindt. Misschien omdat het zo lekker vaag is en men dan interessant kan doen.

The assassination of Richard Nixon, goede rol van Sean Penn, maar het kon me echt niet boeien. Maar dat kan een kwestie van smaak zijn.

Dogville, wederom van die pretentieuze rommel. Na 10 minuten ben ik gekapt met die film. Misschien is het inderdaad wel een goede film, maar ik heb geen zin in dat achterlijk gedoe.

Stay, ook weer zo'n wazige film. Niet dat die film hoog de hemel in wordt geprezen, maar men is er volgens mij te positief over. Stompzinnig verhaal, met een stompzinnige afwerking.

Amelie, tja, ik kan wel begrijpen dat men dit goed vindt. Ik vond het geen slechte film, laat dat duidelijk zijn, maar de meeste mensen denken dat het intellectueel staat om buitenlandse films te kennen en daarna prijzen ze het de hemel in.

The Departed, goed verhaal, maar het ging me te sloom. De voornaamste reden dat die film zulke hoge cijfers krijgt, ligt volgens mij aan de cast en de regisseur (fanboys).

Requiem for a dream, het onderwerp ligt me niet en dan loopt het al mis. Geen slechte film, maar ik snap de lovende recensies niet.

No country for old men, de film heeft heel veel goede punten. Sterke personages, mooie beelden, goed verhaal en goede muziek, maar het leunt volgens mij te veel op de regisseurs. Ik heb talloze mensen gesproken die de film simpelweg geen zak aan vonden. En dan heb ik het niet over mensen die vol trots hun enorme, behaarde bierbuik laten zien aan wie het maar uitkomt, maar over intelligente, welbelezen en hooggeschoolde mensen.

There will be blood...erg sterke rol van Daniel Day Lewis, zoals altijd, maar ja ook dat verhaal interesseerde me niet zoveel. En ik snap ook niet dat een overgrote meerderheid dat wel interessant vindt. Ik heb vaak het idee dat men simpelweg een 10 geeft (op imdb), omdat de critici dat ook doen. En als je het niet met de critici eens bent, ben je dom.

@SuperKnurft

Ik heb 1 keer een Batman film gezien in de bios met de zoon van een ex van mij,kind genoot voor mij was het een lange zit.
Sowieso films met een teveel aan explosies,knokpartijen,achtervolgingen etc.etc. kan me weinig boeien.
Totaal uitgemolken Hollywoodconcept.

Tja Se7en het verhaal zit goed inelkaar maar vond de dialogen net even iets te lang duren tussen Brad Pitt en Morgan Freeman.
Het plot was ontzettend goed maar er had wel wat meer vaart ingekund.

Ik vind die oude batman films ook niks aan.

Maar ik raad je aan de nieuwste 2 delen nog één kans te geven.

Batman Begins
Batman Dark Knight

Totaal niet uitgemolken, ik kan het je beloven. Ook totaal geen kinderfilm

Eternal Sunshine is op zich niet zo´n slechte film voor de liefhebber, maar het is meer dat pretentieuze gelul wat mij dwars zit. Op de movie boards zijn er genoeg mensen die hebben aangegeven dat ze de film niet echt interessant vinden, wat is dan daarop de reactie door de zogenaamde critici? Je hebt te weinig levenservaring om het te begrijpen, je bent te dom, misschien is Bad Boys II wat voor je, etcetera.

Wat is er dan zo pretentieus aan volgens jou?

Haha, laat ik het dan een keer eens zijn met de critici! :D Toen ik de film bekeek vond ik dit een van de meest aangrijpende films die ik ooit heb gezien (misschien ook wel omdat ik toen juist met onbeantwoorde liefde te maken had en die link maakte naar de film), maar afgezien daarvan blijft hij gewoon zeer pakkend en gevoelig!

Terug
Naar boven