AndroidHealthClinic

Top 10: Overgewaardeerde en slechtste A-films

Saw moet het puur hebben van de afslachtingen, en je kan zien wat er gebeurd.

The Deer Hunter! Vind die film gewoon waardeloos en de moeite niet waard om naar te kijken, echt, ik haat hem!!. 4/10
Taxi Driver Vind ik enorm overgewaardeerd en echt zijn 8.6 niet waard. Zou hem misschien een goede 7 geven.

Enja, the 40 year old virgin, in het begin zeer goede start, maar naarmate het vordert wordt het alleen maar slechter en slechter, begrijp niet waarom hij op imdb 7.5 krijgt als komediefilm dan nog wel!!! 4,5/10 imo

Scarface vind ik toch echt wel een klassieker, kwa scenes + al pacino is gewoon magisch, mss soms wat overgeacteerd nuja. Klinkt mss gek maar ik schat hem maar net iets minder als The Godfather. 8.5

The patriot vind ik ook slecht kwa verhaal, had er veel meer van verwacht. 6.5

Van alle aliens vind ik ze bijna allemaal even schitterend, misschien enkel de derde iets minder.. Alleen nog maar hoe ze dat wezen eind de jaren 70 in beeld brachten (want computertechnieken hadden ze ng niet) is werkelijk geniaal!!+ sfeer, futuristisch, donker,.. enz.. 8

Godfather III is niet zo goed, maar heeft toch wel zekere waarde vind ik, misschien als afsluiter. 6.5

Analyze This vond ik toch wel lachen met momenten, al was hij misschien niet zo goed. 6.5

Laatst bewerkt:
Taxi Driver, k*t? Wtf? :roflol:

The Deer Hunter! Vind die film gewoon waardeloos en de moeite niet waard om naar te kijken, echt, ik haat hem!!. 4/10

De trouwscene in het begin is fenomenaal sfeervol. Overigens verder een uitstekende film met briljante rollen van De Niro en Chris Walken, een zeer sterke anti-oorlogsfilm. :thumbs:

Taxi Driver Vind ik enorm overgewaardeerd en echt zijn 8.6 niet waard. Zou hem misschien een goede 7 geven.

Enja, the 40 year old virgin, in het begin zeer goede start, maar naarmate het vordert wordt het alleen maar slechter en slechter, begrijp niet waarom hij op imdb 7.5 krijgt als komediefilm dan nog wel!!! 4,5/10 imo

Scarface vind ik toch echt wel een klassieker, kwa scenes + al pacino is gewoon magisch, mss soms wat overgeacteerd nuja. Klinkt mss gek maar ik schat hem maar net iets minder als The Godfather. 8.5

The patriot vind ik ook slecht kwa verhaal, had er veel meer van verwacht. 6.5

Van alle aliens vind ik ze bijna allemaal even schitterend, misschien enkel de derde iets minder.. Alleen nog maar hoe ze dat wezen eind de jaren 70 in beeld brachten (want computertechnieken hadden ze ng niet) is werkelijk geniaal!!+ sfeer, futuristisch, donker,.. enz.. 8

Godfather III is niet zo goed, maar heeft toch wel zekere waarde vind ik, misschien als afsluiter. 6.5

Analyze This vond ik toch wel lachen met momenten, al was hij misschien niet zo goed. 6.5

Je haat The Deer Hunter, maar toch krijgt ie nog een 4, lekker scherp gast :D

Schiet mij meteen te binnen de film Se7en ,ellenlange dialogen waar maar geen eind aan lijkt te komen.
verhaal zit opzich goed inelkaar maar het komt maar niet uit de verf.

Silence of the Lambs-hele verhalen over hoe vreselijk eng de film maar niet is blah blah,ik vond er persoonlijk geen moer aan.
Zwaar overschat!

The Ring-Zelfde laken een pak als Silence of the Lambs,niets engs aan.
1000 in 1 dozijn crap.

The Blair Witch Project-zwaar overdreven hype,mensen zouden de bioscoop verlaten omdat de film zo eng was,klopt ik ben ook weggelopen omdat het dodelijk saai was.

• Topic Starter Topic Starter
What's your point?

Overgewaardeerde en slechte A-films zijn 2 verschillende dingen.

Belachelijke lijst..

Nou, het 1ste deel van m'n lijst zijn degene die ik slecht vinden en het 2de deel overgewaardeerd.
Ik ga hier echt geen 2 topics over openen voor iets dat zo dicht bij elkaar ligt. ;)

@ LL
Alien is zo'n beetje de beste horrorfilm ooit gemaakt, oh en hij staat ook hoog in de beste science fiction lijst. Overgewaardeerd, slechtste a-film..??!!

Ik vind hem niet slecht maar overgewaardeerd, een 6/10 rating is helemaal niet zo slecht. (?)
Ik vind deel II (8/10) gewoon veel beter op alle gebieden.

En snap eerlijk gezegd ook niet waarom Alien (en aanverwanten) onder 'horror' valt ik vind het eerder Actie-thriller.

Godfather part III is naar omstandigheden totaal niet onaardig, sterker nog het is een geweldige misdaadfilm die ik gewoon als deel van de godfather trilogie beschouw.

Omstandigheden?
Ik vind dat bepaalde personages plots compleet veranderd waren, en het subplot met incest snap ik nog altijd niet.
Dit alles gemixed met een matig plot/verhaal was voor mij de druppel.

Zoutzak zei:
Scarface is een cultfilm, daarom in enige mate wel hype-gevoelig. Maar de legendarische (overacting?) Pacino als Tony Montana is gewoon een instantclassic-character.

Het is raar genoeg vooral Pacino die mij stoort in die film. :scratch: Waarschijnlijk houd ik niet zo van de over de top gedoe? En dat accent van hem vind ik te.

Eigenlijk zijn er 6:

Alien
Aliens
Alien³
Alien: Resurrection
Alien vs. Predator
Aliens vs Predator - Requiem

In vond het opvallend dat in het 3de deel de special effects plots minder waren dan in de voorgaande twee! :scratch:

Laatst bewerkt:
De trouwscene in het begin is fenomenaal sfeervol. Overigens verder een uitstekende film met briljante rollen van De Niro en Chris Walken, een zeer sterke anti-oorlogsfilm. :thumbs:

Anti-oorlog mss wel, maar ze komen steeds keer op keer terug op die zelfde scene, namelijk het roulette spel wie schiet er als eerste een kogel door zijn hoofd, echt hatelijk dit, dan nog met heel saaie momenten tussen. Als ik de film bekeek en toen ze gevangen zaten bij die chinezen dacht ik van waauw dit lijkt me het begin van een goede film te worden, maar toen er niets verder gebeurde (moest dit het hoogtepunt voorstellen???) en ze steeds op dit zelfde terugkwamen werd ik woedend dat deze film zo hoog gewaardeerd wordt.

Realist zei:
Je haat The Deer Hunter, maar toch krijgt ie nog een 4, lekker scherp gast
Vandaag 14:38

Ik geef hem nog een 4 voor die eerste roulette scene, en eventueel ook nog wat sfeer, dat is dan ook alles.

Eigenlijk zijn er 6:

Alien
Aliens
Alien³
Alien: Resurrection
Alien vs. Predator
Aliens vs Predator - Requiem

In vond het opvallend dat in het 3de deel de special effects plots minder waren dan in de voorgaande twee! :scratch:

Die laatste 2 delen reken ik wel niet mee als echte alien-films, ik vind ze gewoon waardeloos, zit totaal niets in, gewoon gemaakt om geld uit te slaan naar mijn mening...

Alle Bat,Superman films zijn overbodig,Catwoman The Hulk etc.etc.
maar goed voor kinderen is dat leuk,ga ervan uit dat je daar niet als volwassenen naar toe gaat om naar te kijken.

vind de film eerlijk gezegd nergens over gaan.

When Paul Schrader was first writing the script, he believed that he was just writing about "loneliness," but as the process went on he realized he was writing about "the pathology of loneliness." His theory being that, for some reason, some "young men" (such as Schrader himself) subconsciously push others away to maintain their isolation, even though the main source of their torment is this very isolation.

When Paul Schrader was first writing the script, he believed that he was just writing about "loneliness," but as the process went on he realized he was writing about "the pathology of loneliness." His theory being that, for some reason, some "young men" (such as Schrader himself) subconsciously push others away to maintain their isolation, even though the main source of their torment is this very isolation.

Hmm, zal hem dan toch maar eens opnieuw bekijken. ;)

Nou, het 1ste deel van m'n lijst zijn degene die ik slecht vinden en het 2de deel overgewaardeerd.
Ik ga hier echt geen 2 topics over openen voor iets dat zo dicht bij elkaar ligt. :(

Okay stond er niet bij maar idd een terecht onderscheid.

Ik vind hem niet slecht maar overgewaardeerd, een 6/10 rating is helemaal niet zo slecht. (?)
Ik vind deel II (8/10) gewoon veel beter op alle gebieden.
En snap eerlijk gezegd ook niet waarom Alien (en aanverwanten) onder 'horror' valt ik vind het eerder Actie-thriller.
Kijk, in retrospectie kan je in de films zien wat je wilt. Feit is dat het eerste deel bepalend is. De originele Alien van Ridley Scott is eigenlijk een totaal andere film als deel 2 van James Cameron, wat namelijk wel een actiefilm is, terwijl de suspense van deel 1 duidelijk een horrorfilm maakt. Ik geef deel 1 een 9/10 en deel 2 een 8/10. In deel 3 probeert Fincher terug te gaan naar de sfeer van deel 1, hetgeen vrij jammerlijk faalt.

Mensen zullen mij gaan haten.

Eternal Sunshine of the Spotless Mind.
21 Grams.
The Assassination of Richard Nixon.
Dogville.
Stay.
Le fabuleux blabla Amelie.
The Departed.
Requiem for a Dream.
No Country for Old Men.
There Will Be Blood.

[edit]

Laatst bewerkt:
Ik heb een helkel aan alle The Nerds films, echt vreeselijk. Dat zoveel mensen dat leuk vinden is niet te begrijpen maar goed.

LuckyLuciano: hoe durf je die films hier te vernoemen :mad:

Vaak zie je dat kijkers die echte topfilms 'overrated' noemen, gewoon niet de kwaliteit kunnen vatten/zien door eigen tekortkomingen/capaciteiten...

Overrated films zijn imo gewoon films die een grote fanbase hebben en daardoor vaak een hoge waardering krijgen, maar door de meeste filmkenners relatief laag beoordeeld worden.

LuckyLuciano: hoe durf je die films hier te vernoemen :mad:

Vaak zie je dat kijkers die echte topfilms 'overrated' noemen, gewoon niet de kwaliteit kunnen vatten/zien door eigen tekortkomingen/capaciteiten...

Overrated films zijn imo gewoon films die een grote fanbase hebben en daardoor vaak een hoge waardering krijgen, maar door de meeste filmkenners relatief laag beoordeeld worden.

Smaak heeft idd te maken met capaciteiten. :roflol:

Een film spreekt je gewoon aan, of niet. Los daarvan staan dan nog acteerprestaties, camerawerk, verhaal, plot, enz. ter discussie. Maar als ik een film niks aan vind, is dat toch minder van belang imo.

Terug
Naar boven