XXL Nutrition

Totaal T te laag, vrij te hoog

• Topic Starter Topic Starter
Weet iemand of het kwaad zou kunnen om extern T te proberen vragen (zalfje ofzo) / zoeken bij een dokter bij een (al hoge) vrije T om te kijken of het dan beter gaat?
Of laat ik dit beter voor wat het is?

Ok, good to know.
Ik heb nog nooit gekuurd, ben 38j, 1.91m, ik sport 2 a 3x week met gewichten. Gewoon gebouwd.
Ik heb tijdje ashwaganda, vitamine D en wat andere supplementen genomen wel om de klachten aan te pakken
Ben je getest op ontstekingen ?
Ontstekingen zorgen ook voor slechter Cholesterol beeld

Niet speciaal, zit wel veel aan de PC thuis (kantoorwerk)

Dokters gaven het advies om gewoon meer buiten te komen.
Als je sport zoals je zegt is het niet nodig om extra naar buiten te gaan. Dat zeggen ze als snel met de negatieve inzet dat je lui bent als je vanachter je PC werkt, dus niet sport of buiten komt.

Gebruik je nu statines en hoe lang al ?

Als je sport zoals je zegt is het niet nodig om extra naar buiten te gaan. Dat zeggen ze als snel met de negatieve inzet dat je lui bent als je vanachter je PC werkt, dus niet sport of buiten komt.

Gebruik je nu statines en hoe lang al ?
Ik ben nu sinds 2 maanden gestart met pravastatine (20mg) sandoz op voorschrift van de dokter. Ik ga over 1 maand opnieuw laten prikken.

Ik dacht net omgekeerd eigenlijk.

Wel gek dat je absoluut niet in aanmerking zou komen omdat je vrije test 2.71 is terwijl 2.70 de maximum is.
De klachten zijn er al langer, en 2j geleden heeft een uroloog wel al eens een zalfje voorgeschreven moet ik bekennen. (androgel)
Helaas was ik toen te bang van extern T, en ben ik het nooit gaan afhalen. Ondertussen maakt het niet meer uit, en wil ik alles proberen om me terug normaal te voelen. Mijn relatie komt ook in gevaar, terwijl ik een bloed mooie vriendin heb.

De klachten zijn er al langer, en 2j geleden heeft een uroloog wel al eens een zalfje voorgeschreven moet ik bekennen. (androgel)
Helaas was ik toen te bang van extern T, en ben ik het nooit gaan afhalen. Ondertussen maakt het niet meer uit, en wil ik alles proberen om me terug normaal te voelen. Mijn relatie komt ook in gevaar, terwijl ik een bloed mooie vriendin heb.
Wat maakt dat die arts het toen wel voorschreef en nu niet meer?

Afspraak met een Psycholoog lijkt me ook niet verkeerd. je komt aardig warrig en wanhopig over

Wat maakt dat die arts het toen wel voorschreef en nu niet meer?
Dat was een uroloog die het voorschreef bij wijze van test, de endocrinoloog (vrouw - laatste onderzoek, iets breder) zei dat het absoluut geen goed idee was met hoge vrije T en dat ik meer moest buiten komen.
Ik overweeg om terug naar die uroloog te gaan me de uitslag.

Als je graag trt wil dan begin je daar toch mee. Al dat lastig gedoe steeds. Is waarschijnlijk nog goedkoper ook dan via je huisarts 😂

Terug
Naar boven