Fitness Seller

touwtje springen

Verbrand je meer kcal als lopen etc ... helaas lukt het mij niet :p

vb : iemand van 60kg / per 10 minuten:
rope jumping, fast sports 126 kcal
rope jumping, moderate, general sports 105 kcal
rope jumping, slow sports 84 kcal

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
ok thx dus meer kcal!!
ik heb gister 10 min gesprongen en ik was dood!!!
maar ik vond het wel heel leuk du rustig opbouwen dan maar!!

Ik doe het ook weleens zit in het handvat zo een calorie meter en hoeveel keer je al hebt gesprongen ,wel leuk dingetje.

Touwtjespringen vind ik prima geschikt voor cardio.
Voor boksen deed ik dagelijks een kwartier touwtjespringen.
Nu boks ik niet meer actief, maar het touwtjespringen kan ik best weer oppikken. :)

ja echt leuk vond ik het!!!
(ik was verbaasd dat ik het nog kon,hahaha)

Geef mij toch maar lopen zenne.

Die ene voet voor de andere zetten is net iets makkelijker dan zo over zo'n bewegend koord springen. ;)

Als je het goed kunt, is het ook nog leuk naast dat het prima is voor cardio.

Is zeker geschikt als cardio

Ik deed het vroeger af en toe, kon het ook vrij goed. Kon dan aan een vrij strak tempo het touw kruisen en op 1 been etc. Als je er zo wat mee kunt spelen is het nog aangenaam.

probeer het maar eens 20 minuten vol te houden .... da's toch even wat anders dan 20 minuten op een fiets zitten.

ja datweet ik wel zeker!!!!

ik doe het 2-maar per week een kwartiertje en ik vind et zalige cardio-oefening
wissel het af met joggen

Ik heb het gisteren nog even geprobeerd, maar mijn springtouw is te licht om snel genoeg te draaien (iets te kort ook). Lengte en gewicht van touw is dus blijkbaar belangrijker dan ik dacht... hmmmm... Nog goede suggesties voor een goedkoop maar wel degelijk springtouw ? (of een manier om hem te modden voor een goede workout ?)

Je kan ook doen alsof je een touw hebt en veel en vaak achter mekaar springen en met je handen swingen alsof je het ding in je handen hebt. Veel goedkoper, scheelt je een touw van jou lengte aan te schaffen

:p

Volgens mij is het inderdaad wel goed als cardio.

Dit topic is trouwens wel eens voorbij gekomen, en dan is er zo'n filmpje van zo'n kerel die erg goed kan springen. Is wel leuk filmpje, maar heeft verder geen toevoegende waarde ofzo.

ik zelf spring 3x per week een half uur met een thais touw (soort tuinslang met handvatten) doe het als volgt 10x 3 min met 30 sec rust tussen de rondjes .

wil ook gaan touwtje doen, naast het hardlopen, maar m'n springtouw is net iets te kort. moet voor mn gevoel ingekrompen springen dus springt niet lekker.
.....of ik ben te groot met m'n 2,04m.
ik ga maar s googelen of er verschillende lengtes voor zijn...

koop gewoon een touw van de scapino(plastic+teller)
springt super

ik deed het ook in mn kickbokstijd. 3 keer per week een half uurtje.

Vaak een minuutje zo vaak mogelijk springen en dan twee minuten rust of iets dergelijks. springtouwen is wel leuk omdat je 'trucjes' kunt proberen. 2 of 3 keer draaien in een sprong, afwisselen op de voeten, kruislings etc..

ik heb voor iets van 15 euro een leren springtouw met kogellagers bij sport2000 gekocht. de lengte is goed als je in het midden van het touw staat en de handvatten tegen je oksels kunt houden.

Terug
Naar boven