AndroidHealthClinic

15kilo eraf. Wel of niet anavar?

Eet je er maandag 2000 en rest vd week toevallig 4k kcal?

Kom ik niet aan als ik meer ga eten als ik rond de 2500 ga eten, blijf ik dan wel afvallen? Volgens een calorie tekort moet ik het volgende eten, zie screenshot. Klopt inderdaad wat jullie zeggen, misschien moet ik meer gaan eten. Maar ik heb een soort van angst om veel te eten omdat ik graag wil afvallen en m’n eetlust is heel erg verminderd. Ben in 1 jaar meer dan 30 kilo aangekomen vanwege het overlijden van m’n moeder.
Hoef je niet angstig voor te zijn.

Ga je zelf elke dag als je wakker bent geworden wegen, eerst ff naar de wc en dan naakt op de weegschaal staan.

Schrijf op wat je weegt.

Doe dit elke dag voor 2 weken. Je ziet na een week meteen of je angst gegrond is.

Je lichaam reageert best snel op verandering in kcal

@Barbaard kan jij een voedingsschema maken? En geef je ook pt?
Alles kan, persoonlijk ben ik geen fan van een schema aangezien je daar weinig van leert. Wat ik doe is mensen helpen begrijpen wat ze nodig hebben zodat ze daarna verder kunnen. Yes geef ook pt, is wel in Rijswijk. Waar kom je vandaan?

• Like
Waarderingen: K82
  • Topic Starter Topic Starter
@Barbaard hoe kan ik je bereiken? Ik kom zelf uit Den Haag

Man jullie zijn praktisch buren.

Stuur maar ff pb als je wilt

Zoals het er staat… hoeveel mensen ik al ben tegen gekomen die moeite hebben met afvallen omdat ze simpelweg te weinig aten is echt bizar. Kan me echt geen f**k schelen wat de wetenschap hierover zegt, al jaren begeleid ik mensen op hele simpele basis regels. Bmr checken, onderhoud checken, cals verdelen op de juiste manier en allen verliezen ze vet, komen spiermassa aan en zijn blij.
Dat telt voor mij meer dan een of ander wazig onderzoek… resultaat

Zoals het er staat… hoeveel mensen ik al ben tegen gekomen die moeite hebben met afvallen omdat ze simpelweg te weinig aten is echt bizar. Kan me echt geen f**k schelen wat de wetenschap hierover zegt, al jaren begeleid ik mensen op hele simpele basis regels. Bmr checken, onderhoud checken, cals verdelen op de juiste manier en allen verliezen ze vet, komen spiermassa aan en zijn blij.
Dat telt voor mij meer dan een of ander wazig onderzoek… resultaat
Ik heb hetzelfde, ben meer mensen in mijn leven tegengekomen die niet "konden" afvallen, gingen ze iets meer eten lukte het wel.

Te weinig eten kan er voor zorgen dat je stofwisseling vertraagd wordt, dit is een reactie van je lichaam.

Ik heb hetzelfde, ben meer mensen in mijn leven tegengekomen die niet "konden" afvallen, gingen ze iets meer eten lukte het wel.
Vaak omdat die mensen in een te groot tekort zaten en gingen smokkelen. Hun zogenaamde 1500 waren er eigenlijk 2200. Dan gingen ze "meer eten" waardoor ze minder smokkelen en hun zogenaamde 1800 lag ook daadwerkelijk rond de 1800.
Of lekker uithongeren op 1500 door de week en in het weekend opeens 2700 kcal binnen spelen. Poef, tekort zo goed als weg.
Pls mensen, je lichaam kan geen energie halen uit niets.
Te weinig eten kan er voor zorgen dat je stofwisseling vertraagd wordt, dit is een reactie van je lichaam.
Je metabolisme vertraagt altijd in een tekort. Dit is max 10% en kan je niet vermijden.

Godamm mennnnn.

Waarom durft niemand de waarheid te zeggen dar TS gewoon lult met zijn 2000 kcal pd. Ts weegt als een olifant, train meerdere keren pw en eet 3 blaadjes sla en hij valt niet meer af. Dit is ook geen kwestie “vergeet me boter af te wegen” die 100 kcal doen het hen niet.
Dit is een klassiek vb maandag en dinsdag 2k kcal en rest van de week kebab en pizza.

stel je wilt afvallen omdat je een te hoog verpercentage hebt, maar je eet veel te weinig, kun je dan wel vet verliezen of zou je dan meer moeten eten?

Als je wilt afvallen vanwege een te hoog vetpercentage, maar je eet aanzienlijk te weinig, loop je het risico dat je lichaam in de spaarstand gaat en je stofwisseling vertraagt. Dit kan het proces van vetverlies bemoeilijken. Het is belangrijk om voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen om je metabolisme op peil te houden en je lichaam van de benodigde energie te voorzien. Een te laag calorie-inname kan leiden tot spierverlies en een vertraging van je metabolisme, waardoor het moeilijker wordt om vet te verliezen. Het is daarom essentieel om een uitgebalanceerd dieet te volgen dat voldoende calorieën en voedingsstoffen bevat om gezond af te vallen en je spiermassa te behouden. Het is raadzaam om samen te werken met een voedingsdeskundige om een passend voedingsplan op te stellen dat je helpt om op een gezonde manier vet te verliezen en je lichaam optimaal te voeden
https://pticoaching.nl/blog/vet-verbranden-8-tips-om-vet-te-verliezen/
(BRON: Perplexity)
https://nl.inbody.com/blog/vet-verliezen-en-spier-behouden/

Ik heb het dan in dit geval even opgezocht so don't shoot me and if you do, bring a big gun.

stel je wilt afvallen omdat je een te hoog verpercentage hebt, maar je eet veel te weinig, kun je dan wel vet verliezen of zou je dan meer moeten eten?

Als je wilt afvallen vanwege een te hoog vetpercentage, maar je eet aanzienlijk te weinig, loop je het risico dat je lichaam in de spaarstand gaat en je stofwisseling vertraagt. Dit kan het proces van vetverlies bemoeilijken. Het is belangrijk om voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen om je metabolisme op peil te houden en je lichaam van de benodigde energie te voorzien. Een te laag calorie-inname kan leiden tot spierverlies en een vertraging van je metabolisme, waardoor het moeilijker wordt om vet te verliezen. Het is daarom essentieel om een uitgebalanceerd dieet te volgen dat voldoende calorieën en voedingsstoffen bevat om gezond af te vallen en je spiermassa te behouden. Het is raadzaam om samen te werken met een voedingsdeskundige om een passend voedingsplan op te stellen dat je helpt om op een gezonde manier vet te verliezen en je lichaam optimaal te voeden
Ik heb het dan in dit geval even opgezocht so don't shoot me and if you do, bring a big gun.
Inbody als bron gebruiken, serieus?

Dit is dus absoluut niet waar.

Vaak omdat die mensen in een te groot tekort zaten en gingen smokkelen. Hun zogenaamde 1500 waren er eigenlijk 2200. Dan gingen ze "meer eten" waardoor ze minder smokkelen en hun zogenaamde 1800 lag ook daadwerkelijk rond de 1800.
Pls mensen, je lichaam kan geen energie halen uit niets.

Je metabolisme vertraagt altijd in een tekort. Dit is max 10% en kan je niet vermijden.
Daar heb je een goed punt, dat kan ik niet ontkennen en dat kon ik ook niet achterhalen bij die mensen toendertijd.

Gelukkig heb ik geen last van kcal tekort o.i.d dus hoef ik me er eigenlijk ook niet druk om te maken.

• Heart
Waarderingen: AK
Terug
Naar boven