XXL Nutrition

touwtje springen

Ik heb het gisteren nog even geprobeerd, maar mijn springtouw is te licht om snel genoeg te draaien (iets te kort ook). Lengte en gewicht van touw is dus blijkbaar belangrijker dan ik dacht... hmmmm... Nog goede suggesties voor een goedkoop maar wel degelijk springtouw ? (of een manier om hem te modden voor een goede workout ?)

Probeer Perry Sport eens.

Destroyed mn shins.

Ik krijg steken in mn schenen als ik maar lang genoeg blijf springen.. :o

Ik deed het vroeger toen ik bokste, heeft veel effect, tenminste meer als lopen.

ik ben er ook mee begonnen. Je kuiten gaan er lekker van branden ook bij je scheenbenen. Maar meestal struikel ik nog over het touw. Het lukt beter met een verzwaard touw. Mijn box trainer heeft er zo een.

Ik wil het ook altijd weer oppakken, maar ik kan er echt geen hol van helaas :( toch binnekort maar weer eens proberen denk ik :)

ook erg goed voor je coordinatie en je motoriek!!
Deed het vroeger altijd bij Muay thai.. het is er nog steeds beetje ingebleven en doe het dus nog 2 a 3 x per week/ 20 a 30 min. als vervanging van cardio ( train voortaan thuis ) :D HARDCORE HARDCORE :D

Ik doe het regelmatig als warming-up een btje criss crossen en doubles.
Leuke aanvulling is springen met verzwaarde handsvaten, of gewoon dumbbells vasthouden tijdens het springen. Ik doe het met 3 kg dumbbells.
Dan gaat het lekker branden in je armen.

Touwtje springen is niet alleen goede cardio, zorgt ook voor goed coordinatie, ritme en timing:thumbs:

vraagje over het touwtje springen

Vind touwtje springen heerlijk, het kind in me komt dan weer boven. Maar hoeveel caloriën zal je in 30 minuten nou eigenlijk verbranden? Ik ga sinds een aantal weken naar de sportschool, pure vetjes verbranden, nooit geweten dat het zo lekker voelt dat sporten.

Groetjes Anja.

je moet er wat aanleg voor hebben :P ik kan het alleen buiten doen en als ik het weer een tijdje niet gedaan heb en weer doe voor 20 min dan heb ik weer een paar dagen spierpijn.. :P

Probleem met de schenen had ik ook in het begin, maar dat is na het rustig op te bouwen weg gegaan. Ik heb nog altijd dat mijn voeten kramperig beginnen te worden als ik het een tijdje doe. De benen zijn de beperking niet meer. Het is dus een kwestie van langzaam opbouwen.

Gewoon springen doet me niet veel, daarmee verbrandje je ook niet heel veel vet als je hartslag nauwelijks boven de 120 uit komt, maar als je dubbele sprongen gaat doen dan heb ik zo een hartslag van 190 :) dus je kunt lekker afwisselen zonder ver te moeten lopen en op verkeer en andere dingen te moeten letten.

je gebruikt voornamelijk alleen je kuiten, (tenzij je overdreven met je armen loopt te zwaaien), dus ik zou verwachten dat het calorieverbruik wel wat tegen zal vallen, maar sommige mensen beweren van niet:

[Link niet meer beschikbaar]

Maar goed, een uur touwtje springen versus een uur op de fiets zitten is toch een heel groot verschil. Ik zie me nog niet een uur touwtje springen voorlopig.

Je kan ook je polsen stilhouden, en dan alleen met je schouders het doen. En dat opbouwen, goed voor je uithouding in je schouders, en je gehele conditie ;)

Op wiki staat dat het per hupje 0.1kcal is. Dus doe je er 3000 dan heb je 300kcal verbrand. Op zich kun je die wel in een half uurtje erin krijgen maar dan moet je al heel goede coördinatie hebben.

Maar bij een dubbele sprong denk ik dat dit wel stijgt, ik houd het ook niet langer uit dan 10 dubbele achter elkaar ofzo.

Sowieso is interval training beter icm KT, dus liever geen duurtraining in de vorm van matig intensief touwtjespringen voor 30 minuten.

Terug
Naar boven