XXL Nutrition

Nieuws Traditie top-100: pakjesavond nummer 1, Suikerfeest op 14

modric

Competitive Bodybuilder
Waardering
0
Traditie top-100: pakjesavond nummer 1, Suikerfeest op 14

In de top-100 Nederlandse tradities die het Nederlandse Centrum voor Volkscultuur heeft samengesteld, staat pakjesavond op 5 december op de eerste plaats. Verrassend genoeg staat het Suikerfeest op de veertiende plaats. Op nummer 74 staat bovendien besnijdenis van jongens.

Suikerfeest, typisch Nederlandse traditie?
Het centrum voor Volkscultuur vroeg ‘duizenden’ mensen om tradities aan te dragen die ze voor zichzelf of voor ons land als geheel van belang vinden. De resultaten werden vandaag bekendgemaakt bij de opening van het Jaar van de Tradities door koningin Beatrix in Hilversum.

Koninginnedag

Op de tweede plaats in de top-100 staat het optuigen van een kerstboom en op de derde plek de combinatie Koninginnedag en vrijmarkt.De combinatie oliebol/oudejaar eindigde op de vierde plaats, gevolgd door Pasen/eieren verven. Het instellen van het carnavalsfenomeen Raad van Elf staat op zes, het uitdelen van beschuit met muisjes op zeven. Het kaarsjes uitblazen/verjaardag vieren behaalde de achtste plaats, Sint Maarten kwam op negen en haring happen op tien.

Dodenherdenking op 4 mei en het vieren van de bevrijding op 5 mei haalden nog de dertiende plaats, meteen gevolgd door het Suikerfeest.

Waar is het Wilhelmus?

Op 29 staat toch nog altijd de kerkgang, op 34 de fietscultuur, op 36 Prinsjesdag en op 45 'hard werken'. Ook opmerkelijk op 56 is 'e-mails lezen'. Het aanheffen van het Wilhelmus komt op de lijst van honderd tradities niet voor.

Op de website van de organisatie staat te lezen dat ‘tradities ook kunnen schuren’. ‘Waar de één een boerka heel normaal vindt, neemt een andere er aanstoot aan. Het is goed om daar inzicht in te hebben en te weten dat elke traditie een verhaal heeft.’

[Link niet meer beschikbaar]

Doet me niets die Nederlandse tradities, tenzij ik er baat bij heb.

Ik haat feestdagen. Dan is de Gym nooit open:P

Sinds wanneer is het Suikerfeest een traditie in Nederland? Gaat helemaal nergens over dit..

Is toch gezellig man kerstboom in huis

doe je toch lekker elke dag de kerstboom neerzetten, is het altijd gezellig.

boeit me geen reet allemaal de hele top 5 doe ik niet aan mee behalve stappen op oudjaarsdag, omdat het een leuke stapavond is.

Traditie top 100 en oud en nieuw staat op 4? ''oke''. :roflol:

Haha, kerkgang op 29, dit land is ****ed up. Stel k*t Christenen.

fietscultuur LOl?

lijst zal wel samengesteld zijn door een paar linkse pubertjes

besnijdenis wtf???

wtf doen die moslim feesten daartussen!

en feestdagen zijn idd de reden van mijn kleine home gym, zodat ik bij gesloten sportschool, toch nog kan trainen:D

Heel dat onderzoek gaat natuurlijk nergens over. Ze vragen aan moslims wat over Nederlandse tradities en dan antwoorden ze met 'Suikerfeest' en 'besnijdenis'. Niet te geloven.. Oftewel, al hadden er meer moslims meegedaan, dan was de kans nog groot ook dat het Suikerfeest bovenaan had gestaan. :suicide:

Heel dat onderzoek gaat natuurlijk nergens over. Ze vragen aan moslims wat over Nederlandse tradities en dan antwoorden ze met 'Suikerfeest' en 'besnijdenis'. Niet te geloven.. Oftewel, al hadden er meer moslims meegedaan, dan was de kans nog groot ook dat het Suikerfeest bovenaan had gestaan. :suicide:

:orly:

Ik vind het Suikerfeest wel de nr. 1 van de Nederlandse Traditie top-100:o

Tradities zijn k*t.

dus ik hef elke dag voor niets het Wilhelmus aan?? :(

Als de enquete alleen gehouden was onder Marokkanen stond op 2 niet het optuigen van de kerstboom maar het aftuigen van de kerstman.

Terug
Naar boven