MuscleMeat

Train je explosief of beheersd?

bij isolatie over het algemeen vrij strikt
bij de compounds wat explosiever maar dat hangt ook van de oefening af.

Ik maak een combinatie van beide. Bijv. bij dumbbell shoulder press ga ik redelijk explosief naar beneden, maar heel langzaam en beheersd naar boven.

Eerste reps beheerst. de laatste rep(s) wil ik nog wel eens cheaten. vooral bij de bor of latpulldown.

Bij borst valt er weinig te cheaten, evenals bij squat/deadlift.

Gisteren heb ik met een wedstrijdbuilder op UFA getraind.
Die gast trainde zwaar explosief en niet heel gecontroleerd. Zal blijkbaar werken want hij is een beest. Ik zelf train normaal gesproken behoorlijk geconcentreerd.

Afwisselen misschien?

Beheersd, soms explosief.

ik voer de oefening altijd helemaal gecontroleerd uit. ik heb wel is het gevoel dat dat t beste werkt voor definitie.

Soms ben ik nog niet helemaal verzuurd en doe ik nog een paar cheatreps erachteraan zodat t ze echt helemaal leeg zijn.

De ene keer train ik explosief en de andere keer weer beheerst. Is wel afhankelijk van mijn stemming op dat moment en de spiergroepen die ik train.

• Topic Starter Topic Starter
Gisteren heb ik met een wedstrijdbuilder op UFA getraind.
Die gast trainde zwaar explosief en niet heel gecontroleerd. Zal blijkbaar werken want hij is een beest. Ik zelf train normaal gesproken behoorlijk geconcentreerd.

Afwisselen misschien?

Ik denk ook dat dat de clou is, voor zover er een clou is..
Constant die spieren op hun donder geven. Net als ze denken dat je ze voor altijd gaat ''verwennen'' met een mooie, beheerste techniek ineens laten schrikken door ze alle hoeken van de zaal te laten zien!:D

Niet bepaald explosief wat hij doet, is gewoon snel. Explosief is eerder omhoog knallen en rustig naar beneden. Tijdens training doe ik trouwens beide

Geconsentreert lijkt mij het beste omdat je dan ook niet zoveel reps haalt als explosief.

maar licht er idd ook aan welke oefening maar bij de laatste reps wil ik wel is snel omhoog gooien en langzaam naar beneden dat voelt echt goed bij mij.

Concentrisch explosief en eccentrisch beheersd.

En met explosief bedoel ik niet cheatend:)

elke training weer anders, en het ligt er aan wat voor diensten ik gelopen heb. snap ook niet hoe sommigen hun pr op de kilo kunnen berekenen, er zit soms wel 10/20 kilo verschil per training bij mij in sommige oefeningen.

Lekker explosief, maar zonder cheaten en binnen de richtlijnen van de oefening.

Ik hou vanuit mezelf zoiezo ervan om te knallen.

Ik wissel af;

soms pak ik twee sets strict, een set explosief en met cheat, daarna weer een set strikt.

Of ik ga twee weken explosief trainen op low reps en dan weer twee weken strikt.

Variatie is nog altijd de sleutel tot succes.

Terug
Naar boven