Fitness Seller

Trainen voor het Korps Mariniers

ik had het niet over het feit dat een mars lopen heel zwaar is of iets dergelijks. ik zeg alleen dat het niet waar is dat een marathonloper de 4daagse niet kan uitLOPEN

Maar het kan zo zijn dat een marathon loper het niet redt.
Conditie is niet kracht en andersom ook niet.
Het is heel anders lopen.
Als je het om draait. Stel je loopt 42 km gewoon, kan je het dan ook meteen rennen?

Denk het niet. Het is een totaal verschillende wereld.
En nu zal je snel denken van 42 km lopen is toch helemaal niet intensief. Nou, op school doe ik ook redelijk vaak aan lopen met bepakking, en als je dan zo hard loopt dat je bijna aan het joggen bent maar nog niet mag joggen, dan verzuurd het daaronder erg.. !

Dat is geen onzin. Het korps loopt met tassen van 60 kilo.
Loop daar maar eens even lekker mee rond.
En wat betreft niet halen van marathon lopers;
Niet iedereen haalt t, als je gewoon hard aan het lopen bent.
Kinderen en volwassenen doen het misschien niet op tijd, terwijl een marathon loper het gewend is.

Als je heel hard loopt verzuurd alles heel snel in je benen. Daarom hebben ze ook een speedmars bedacht. Heel hard lopen, en dan stukje hardlopen zodat je benen weer kunnen "ademen". Ik ben het wel eens met wat hierboven gezgd wordt!

hoe kom je nou weer bij die 60 kilo tas? zou helemaal lache zijn, 60kilo rugzak plus de rest van je gear.

Laatst bewerkt:
Ik dacht aan rippetoe!

hoe kom je nou weer bij die 60 kilo tas? zou helemaal lache zijn, 60kilo rugzak plus de rest van je gear.

En toch is het zo. Tas, kleding plus wapen. In totaal 60 kilo. Doe een vooropleiding en zit er zelf ook aan te denken om bij het korps te gaan.
Omdat wij straks een keuze moeten maken hebben wij een hele hoop info gekregen, en zijn wij naar speciale dagen en stages geweest!

Hardlopen is iets anders als marsen lopen, wel eens 10 uur met bepakking gelopen? Heb menig matathon loper de nijmegse 4d niet zien halen. 3-4 uur op het inspanningsniveau van hardlopen is niet hetzelfde als meer dan 10 uur wandelen.

Wat is dat nou weer voor onzin. Iedereen tussen de 15 en 40 jaar zonder overgewicht kan de Nijmegse 4d lopen.

leuk dat je je speciaal hiervoor hebt aangemeld

En toch is het zo. Tas, kleding plus wapen. In totaal 60 kilo. Doe een vooropleiding en zit er zelf ook aan te denken om bij het korps te gaan.
Omdat wij straks een keuze moeten maken hebben wij een hele hoop info gekregen, en zijn wij naar speciale dagen en stages geweest!

ja met de rest van je uitrusting, das al een hele andere blik als een enkele tas van 60kg. ook al zul je dan nog never de 60 halen tenzij je op berg/wintertraining bent en dan daar ook nog alleen bij de zwaardere uitgeruste marns al gaat dat maar om een paar kilo verschil maar goed elke kilo telt dan.

je moet niet alle broodje aap verhalen geloven, er zit een kern van waarheid in maar daar is het meestal ook mee gezegt.

ja met de rest van je uitrusting, das al een hele andere blik als een enkele tas van 60kg. ook al zul je dan nog never de 60 halen tenzij je op berg/wintertraining bent en dan daar ook nog alleen bij de zwaardere uitgeruste marns al gaat dat maar om een paar kilo verschil maar goed elke kilo telt dan.

je moet niet alle broodje aap verhalen geloven, er zit een kern van waarheid in maar daar is het meestal ook mee gezegt.

Het kan toch zo zijn dat ze met zestig kilo lopen. Nee, tuurlijk lopen ze daar niet elke keer mee, maar zal toch snel op 35 kilo zitten. En dat is dan het minimum.

Maar daar gaat t ook niet om bij deze discussie, het gaat erom dat deze jongen wil weten hoe hij goed kan trainen.
Zal inderdaad ook Rippetoe of iets soortgelijks aanraden.

Zet hem op en succes!

---------- Toegevoegd om 22:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:35 ----------

O, ik denk al dat ik wet wat je bedoeld. Die tas zou inderdaad wat minder kunnen wegen, maar laat ik het anders zeggen. Ze dragen 60 kilo met zich mee. Het hele opsvest is immers ook gevuld!

Jullie weten het allemaal zo goed maar heeft er een ook in dienst gezeten???

Je hebt helemaal gelijk andriessen, mijn periode moet nog beginnen. Jij bent eigenlijk de enige echte kerel hier; KCT!

Het kan toch zo zijn dat ze met zestig kilo lopen. Nee, tuurlijk lopen ze daar niet elke keer mee, maar zal toch snel op 35 kilo zitten. En dat is dan het minimum.

Maar daar gaat t ook niet om bij deze discussie, het gaat erom dat deze jongen wil weten hoe hij goed kan trainen.
Zal inderdaad ook Rippetoe of iets soortgelijks aanraden.

Zet hem op en succes!

---------- Toegevoegd om 22:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:35 ----------

O, ik denk al dat ik wet wat je bedoeld. Die tas zou inderdaad wat minder kunnen wegen, maar laat ik het anders zeggen. Ze dragen 60 kilo met zich mee. Het hele opsvest is immers ook gevuld!

nee inderdaad, ik wou enkel opheldering geven thats all.
mja als hij rippetoe wil doen moet ie gewoon zn best doen, prima schema alleen hoe je t went of keert heeft hij vlak voor een opkomst meer aan spierconditie als focus maar dat gaf jezelf ongeveer ook al aan eerder:)

Jullie weten het allemaal zo goed maar heeft er een ook in dienst gezeten???

7 1/2 jaar korps, denk dat ik t wel redelijk in de tas heb als ik zo vrij mag zijn.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook nog wel een idee van kracht training. Op school, voor defensie, doen wij een Fmax krachttraining. DIt is 1 set van 8-12 herhalingen tot falen.
Er is mij verteld dat wij dit ook nog bij defensie krijgen!

---------- Toegevoegd om 17:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:00 ----------

en dat is een fullbody schema. Elk apparaat, ja apparaat, langsgaan en dus 8-12 herhalingen doen. Zit nu op 220 kilo met de legpress, en dat is al 20 kilo meer dan dat ik begon.

Beste allemaal,

Omdat ik binnekort mijn opleiding bij het Korps Mariniers begin, ben ik al een tijdje aan het trainen hiervoor. Zowel conditie als kracht.
Conditie zit wel snor, ik hardloop en zwem veel.

Echter met kracht zou ik graag wat advies willen. Misschien zitten er hier op het forum ook mensen die bij het korps zitten/hebben gezeten ?

Ik heb de mogelijkheid om eigenlijk elke dag te trainen en zit er over te denken om een 5-daagse split training te gaan doen.

Nu is mijn voornaamste vraag:
Wat zou een goede verdeling zijn van de spiergroepen, verdeeld over de hele week?

Tevens zijn andere tips met betrekking tot training of voeding ook zeer welkom.

Ik denk dat je je in het begin het best kunt richten op body-weight oefeningen zoals dippen, opdrukken en chinnen.

Alleen voor je benen zou ik squat en deadlift varianten doen, maar dan ook met een wat hogere rep range.

Als je door de eerste periode heen bent (ik weet niet hoe het bij de mariniers heet maar bij KCT was/is het ECO) kan je overschakelen op meer "standaard"" KT schema.

je hebt helemaal gelijk andriessen, mijn periode moet nog beginnen. Jij bent eigenlijk de enige echte kerel hier; kct!

+1:d

---------- Toegevoegd om 19:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:27 ----------

nee inderdaad, ik wou enkel opheldering geven thats all.
mja als hij rippetoe wil doen moet ie gewoon zn best doen, prima schema alleen hoe je t went of keert heeft hij vlak voor een opkomst meer aan spierconditie als focus maar dat gaf jezelf ongeveer ook al aan eerder:)

7 1/2 jaar korps, denk dat ik t wel redelijk in de tas heb als ik zo vrij mag zijn.

welke Korps
Mariniers
Of KCT

Als je door de eerste periode heen bent (ik weet niet hoe het bij de mariniers heet maar bij KCT was/is het ECO) kan je overschakelen op meer "standaard"" KT schema.

inderdaad.
heb ook een hoop jongens gezien die zich in de laatste periodes voor opkomst zijn gaan opwerken voor kracht die ze allemaal in de relatief catabole opleiding toch grotendeels if not all verloren zijn, vaak vallen ze nog af ook als het ten koste van groei van spieruithouding etc is gegaan.

na de opleiding is het veel praktischer zoals je zegt.

---------- Toegevoegd om 19:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:32 ----------

+1:d

---------- Toegevoegd om 19:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:27 ----------

welke Korps
Mariniers
Of KCT

het enige echte korps duh.:)
owja, das natuurlijk t korps...... mariniers.

inderdaad.
heb ook een hoop jongens gezien die zich in de laatste periodes voor opkomst zijn gaan opwerken voor kracht die ze allemaal in de relatief catabole opleiding toch grotendeels if not all verloren zijn, vaak vallen ze nog af ook als het ten koste van groei van spieruithouding etc is gegaan.

na de opleiding is het veel praktischer zoals je zegt.

---------- Toegevoegd om 19:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:32 ----------

het enige echte korps duh.:)
owja, das natuurlijk t korps...... mariniers.

Daarom willen de echte bikkels van de mariniers graag bij het KCT, waar ze nog als bosjes afvallen:p

Maar goed 7,5 jaar is een goede tijd en dan ben je met eens dat een groot fysiek geen nut heeft.
Toch weer een vent met karakter ook al was het de korps marniniers;)

Daarom willen de echte bikkels van de mariniers graag bij het KCT, waar ze nog als bosjes afvallen:p
Maar goed 7,5 jaar is een goede tijd en dan ben je met eens dat een groot fysiek geen nut heeft.
Toch weer een vent met karakter ook al was het de korps marniniers;)

Zoals ze zeggen: elke marn kan commando worden maar niet elke commando kan marn worden.:p

de meeste marns worden over t algemeen inclusief ikzelf liever marn verkenner dan commando though, zal wel een reden hebben;)

maar ok ok dit word te erge pleps praat allemaal, laten we t maar ot houden want dit is een bodemloze strijd zoals je weet:)

Laatst bewerkt:
Ik zie wel, er is in 30 jaar niet veel veranderd :D

78-2

nunc aut nunquam

Terug
Naar boven