- Waardering
- 164
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
..
Haha 2 tegen 1..
In welke compagnie heb je gezeten. moet wel zeggen dat ik het leuk vind om met oud-gedienden te praten.
In jullie tijd was er nog commando-marinier of iets dergelijks.
Ok we gebruiken nu dit schema ( naast cardio ). Suggesties / opmerkingen ?
RUG
Op je buik ( bank. Voorover)
1. Bacl extensions: 12 reps/8sets 70%
Long cable pulls: 12 reps/8 sets 70%
2. Back extensions: 5 reps/3 sets 85%
Long cable pulls: 12 reps/3 sets70%
One arm bent rows (dumbbell): 40 reps/3 sets 40%
3. Back extensions: 5 reps/85%
Deadlifts: 12 reps/ 75%
Lat pulldowns: 40 reps/40%
TRICEPS
1. French presses
op een bank 8 reps/5 sets
zitten met dumbelss 80% max.
2. French: 5 reps/3 sets 85%
Nose crushers: 12 reps/3 sets 70%
Pushdowns: 40 reps.3 sets 40%
3. French: 5 reps/85%
Nose: 12 reps/ 75%
Push: 40 reps/ 40%
BORST
1. Bench press: 10 reps/10 sets 60%
2. Bench: 5 reps/3 sets 85%
Dumbbell 12 reps/ 3 sets 70%
Cable crossovers: 40 reps/3 sets 40%
3. Bench: 5 reps/85%
Dumbbell: 12 reps/ 75 %
Cabke: 40 reps/40% slow
SCHOUDERS
1. Seated dumbbell presses
12 reps/ 8 sets 70%
2. 5 reps/ 3 sets 85% explosive
Lateral raises: 12 reps/ 3 sets 70%
Military press: 40 reps/ 3 sets 40% slow
3. Seated: 5 reps 85%
Lateral: 12 reps 75%
Military: 40 reps 40 %
BICEPS
1. Dumbbell curls: 10 reps/10 sets 60%
2. EZ curls: 5 reps/ 3 sets 85% explosive
Dumbbell 12 reps/ 3 sets 70% rhythmic
Preacher curls: 40 reps/ 3 sets 40%
3. EZ curls: 5 reps/ 85% explosive
Dumbbells: 12 reps/ 75% rhythmic
Preacher: 40 reps/ 40% slow
---------- Toegevoegd om 19:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:13 ----------
en dan ;
Maandag; Borst
Dinsdag; Schouders & Triceps
Woensdag ; Biceps
Donderdag ; Alleen cardio & buikspieren + wat oefening voor benen
vrijdag ; RUG - zwemmen
Dat is geen onzin. Het korps loopt met tassen van 60 kilo.
Loop daar maar eens even lekker mee rond.
En wat betreft niet halen van marathon lopers;
Niet iedereen haalt t, als je gewoon hard aan het lopen bent.
Kinderen en volwassenen doen het misschien niet op tijd, terwijl een marathon loper het gewend is.
Als je heel hard loopt verzuurd alles heel snel in je benen. Daarom hebben ze ook een speedmars bedacht. Heel hard lopen, en dan stukje hardlopen zodat je benen weer kunnen "ademen". Ik ben het wel eens met wat hierboven gezgd wordt!
Hier heb je vast gelijk in. Ik meende ergens gelezen te hebben dat ze rond de 60 kilo hebben gedragen.dat is pas onzin, waar haal je dat in vredesnaam vandaan?
In opleiding loop je max met
c7: rond 7 kg
battlevest + helm: 10-12 kg
Crusador:25-30 kg
op uitzending is het een ander verhaal,
dan kan je max 45 kg rekenen wat er in je crusador komt en dat komt bijna nooit voor, want het past simpelweg niet maar dan heb ik het over een 2 weekjes patroulle (die ook bijna nooit voorkomt omdat we Laro's en MB's hebben die het voor ons meeschouwt.
Het schuren tijdens het speedmarsen is om je benen weer op adem te laten komen. Anders hadden ze er toch net zo goed heel wat km hardlopen van kunnen maken. Tuurlijk gaat het om de verplaatsing. Tegenwoordig is het trouwens 1 om 1 minuut. Dit doen ze omdat schuren niet echt prettig wordt gevonden. Maar het gaat natuurlijk om de verplaatsing hoor. Begrijp mij niet verkeerd. Maar omdat je na een speedmars direct inzetbaar moet zijn, hebben ze de verschillende rustmomenten zegmaar.En nog even iets wat ik uit je post haal wat niet klopt:
Speedmarsen heeft niks te maken met het ademen van benen ect. ect. ect. Het heeft te maken met hoe je zo snel mogelijk van de ene plaats naar de andere plaats verplaats, en dat is niet heel hard lopen, maar een tempo van max 10-11 km p/u 2 minuten en dan 1 minuut 4-5 km p/u lopen.
Hier heb je vast gelijk in. Ik meende ergens gelezen te hebben dat ze rond de 60 kilo hebben gedragen.
Het schuren tijdens het speedmarsen is om je benen weer op adem te laten komen. Anders hadden ze er toch net zo goed heel wat km hardlopen van kunnen maken. Tuurlijk gaat het om de verplaatsing. Tegenwoordig is het trouwens 1 om 1 minuut. Dit doen ze omdat schuren niet echt prettig wordt gevonden. Maar het gaat natuurlijk om de verplaatsing hoor. Begrijp mij niet verkeerd. Maar omdat je na een speedmars direct inzetbaar moet zijn, hebben ze de verschillende rustmomenten zegmaar.