BuilderBody
Cool Novice
- Waardering
- 1
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 70kg
Beste BB'ers.
Even mijn verhaal. Ben 2 jaar geleden begonnen met fitness. Ik was een spillepootje met wel vet op mn borst en buik. Genetisch bepaalde vetgebieden o.i.d. Tot aan de zomer heb ik goed getraind, daarna kwam ik in de selectie bij mijn Voetbalclub waardoor ik minder tijd kreeg en naast 3x per week voetballen ik nog 1 a 2 dagen in de week KT deed. Nou dit ging best goed maar op een gegeven moment werd de discipline minder. Ik zag wel lichte vooruitgang maar nog niet genoeg.
Goed, afgelopen April zoiets ben ik weer meer KT gaan doen en vanaf de zomer ook nog kickboxen erbij. Ook ging ik vaak zwemmen. Afgelopen zomer was duidelijk resultaat zichtbaar bij mij. Mensen die ik jaren niet had gezien vonden me er afgetraind uitzien, terwijl ik vroeger echt dik was. Vanaf mn 15e ging ik groeien en was ik niet meer echt dik alleen had ik altijd nog vet op mn borst en buik, iets wat niet veel mensen zien..
Ik ben 1.89 lang en woog in het begin 71 kg. Ik stopte met blowen en roken en er kwam ongeveer 10 kg bij mede door sporten (heb niet de illusie dat dit spieren waren hoor
).
Na de zomer (waarin ik veel complimenten kreeg) ben ik door mijn studie gestopt met voetbal. Het ging ff niet goed met me waardoor ik weer helemaal aan het blowen ben geraakt en roken was ik al eerder weer mee begonnen. Op een gegeven moment woog ik weer 72kg.... Nu zeggen soms mensen tegen me , whoow wat ben jij dun, maar dan denk ik ; je moest me is naakt voor de spiegel zien, dan zal je beter weten..
Afgelopen half jaar dus afgevallen qua spieren maar aangekomen door vet.
Ik wil weer beginnen vanaf morgen. Ben vandaag gestopt met blowen en wil ook roken vaarwel zeggen, maar hier wacht ik nog een week of 2 mee. Ik besef dat als ik vol KT ga doen, ik best wel eens dik kan gaan worden, omdat ik naast het vet dat ik nu al heb (tietjes en buik) ik ook nog ga aankomen door het stoppen. Hierom wil ik 2/3 KT combineren met 2/3 kickboxen en wellicht wat zwemmen. Op Zondag ga ik vanaf maart in een vriendenteam korfballen ( ja heel suf, maar puur voor de lol).
Ik zat zelf aan het volgende schema te denken, iig voor de komende 2/3 maanden:
Maandag: Rug, schouders/trapezius, Biceps
Dinsdag: rust
Woensdag: KickBox
Donderdag: Kickbox
Vrijdag: Borst, Triceps, schouder/trapezius
Zaterdag:Rust
Zondag: Benen, buik.
Als ik mijn rug train doe ik 4 rug oefeningen waarvan 2 compound en 2 isolatie en vervolgens 2 schouder en 2 bicep oefeningen. Dit geld ook voor Borst. 4 borst, 2 triceps en 1/2 schouder.
Ik heb niet echt een concrete vraag aan jullie maar meer of jullie tips hebben over welke oefeningen het meeste effect zal hebben. Mijn eetschema zal bestaan uit 5/6 maaltijden per dag met ongeveer 2500 calorieen, richtlijn is 40 koolhydraten, 40 eiwit, 20 vet.
Mijn doel is om die tietjes en het buikje weer strak te krijgen en van daaruit te gaan groeien richting de zomer (Idd zodat ik de beachboy kan uithangen
). Oftewel rond maart april hoop ik een stuk droger te zijn en dan wil ik keihard gaan groeien!
Verder andere mensen met ervaringen over stoppen met blowen en / of roken en compenseren met fitness ?? Groetjesss
Even mijn verhaal. Ben 2 jaar geleden begonnen met fitness. Ik was een spillepootje met wel vet op mn borst en buik. Genetisch bepaalde vetgebieden o.i.d. Tot aan de zomer heb ik goed getraind, daarna kwam ik in de selectie bij mijn Voetbalclub waardoor ik minder tijd kreeg en naast 3x per week voetballen ik nog 1 a 2 dagen in de week KT deed. Nou dit ging best goed maar op een gegeven moment werd de discipline minder. Ik zag wel lichte vooruitgang maar nog niet genoeg.
Goed, afgelopen April zoiets ben ik weer meer KT gaan doen en vanaf de zomer ook nog kickboxen erbij. Ook ging ik vaak zwemmen. Afgelopen zomer was duidelijk resultaat zichtbaar bij mij. Mensen die ik jaren niet had gezien vonden me er afgetraind uitzien, terwijl ik vroeger echt dik was. Vanaf mn 15e ging ik groeien en was ik niet meer echt dik alleen had ik altijd nog vet op mn borst en buik, iets wat niet veel mensen zien..
Ik ben 1.89 lang en woog in het begin 71 kg. Ik stopte met blowen en roken en er kwam ongeveer 10 kg bij mede door sporten (heb niet de illusie dat dit spieren waren hoor
).Na de zomer (waarin ik veel complimenten kreeg) ben ik door mijn studie gestopt met voetbal. Het ging ff niet goed met me waardoor ik weer helemaal aan het blowen ben geraakt en roken was ik al eerder weer mee begonnen. Op een gegeven moment woog ik weer 72kg.... Nu zeggen soms mensen tegen me , whoow wat ben jij dun, maar dan denk ik ; je moest me is naakt voor de spiegel zien, dan zal je beter weten..
Afgelopen half jaar dus afgevallen qua spieren maar aangekomen door vet.
Ik wil weer beginnen vanaf morgen. Ben vandaag gestopt met blowen en wil ook roken vaarwel zeggen, maar hier wacht ik nog een week of 2 mee. Ik besef dat als ik vol KT ga doen, ik best wel eens dik kan gaan worden, omdat ik naast het vet dat ik nu al heb (tietjes en buik) ik ook nog ga aankomen door het stoppen. Hierom wil ik 2/3 KT combineren met 2/3 kickboxen en wellicht wat zwemmen. Op Zondag ga ik vanaf maart in een vriendenteam korfballen ( ja heel suf, maar puur voor de lol).
Ik zat zelf aan het volgende schema te denken, iig voor de komende 2/3 maanden:
Maandag: Rug, schouders/trapezius, Biceps
Dinsdag: rust
Woensdag: KickBox
Donderdag: Kickbox
Vrijdag: Borst, Triceps, schouder/trapezius
Zaterdag:Rust
Zondag: Benen, buik.
Als ik mijn rug train doe ik 4 rug oefeningen waarvan 2 compound en 2 isolatie en vervolgens 2 schouder en 2 bicep oefeningen. Dit geld ook voor Borst. 4 borst, 2 triceps en 1/2 schouder.
Ik heb niet echt een concrete vraag aan jullie maar meer of jullie tips hebben over welke oefeningen het meeste effect zal hebben. Mijn eetschema zal bestaan uit 5/6 maaltijden per dag met ongeveer 2500 calorieen, richtlijn is 40 koolhydraten, 40 eiwit, 20 vet.
Mijn doel is om die tietjes en het buikje weer strak te krijgen en van daaruit te gaan groeien richting de zomer (Idd zodat ik de beachboy kan uithangen
). Oftewel rond maart april hoop ik een stuk droger te zijn en dan wil ik keihard gaan groeien! Verder andere mensen met ervaringen over stoppen met blowen en / of roken en compenseren met fitness ?? Groetjesss

De TS wil ook vet kwijtraken dus het credo 'alles eten waar je zin in hebt' lijkt me hier niet van toepassing. Vandaar het advies het zoveel mogelijk uit schone voeding te halen, wat iets anders is dan geen vet mogen eten