XXL Nutrition

training & alcohol

chell

Novice
Waardering
0
Dit is een beetje een slechte en mss wel controversiële vraag op dit forum, maar ik stel hem toch.

Gezien ik nog student ben, ga ik door de week regelmatig op stap. Dit varieert van 1 tot 4 keer per week. Maar nu ben ik sinds eind oktober redelijk vaak aan het fitnessen, 3 keer per week, geen uitzonderingen.

Gezien ik de afgelopen maanden van de dokter niet veel mocht drinken wegens darm- en leverproblemen was dit perfect haalbaar. Ik had toch nooit gedronken of katers.

Maar nu mag ik wel terug drinken, en vraag me af of en hoe ik dit zou moeten plannen.

Zou het best zijn om 's ochtends te trainen en dan 's avonds op stap te gaan, om de kater te combineren met een rustdag? Of is het mogelijk om op de dag na het op stap gaan 's avonds te gaan trainen?

Of algemeen alcohol tot een minimum te beperken, zo'n 1 keer per week?

Ik heb, al zeg ik het zelf, wel een sterke wil, dus zou zonder problemen kunnen stoppen met alcohol drinken.

Bedankt!

Gewoon minderen..

Ik zou alcohol tot 1x p/w laten in het weekend, zeker doordeweeks moet je fit zijn voor je trainingen. Alcohol werkt katabool en zijn onnutige Kcal, de grootste no-go voor BB.

• Topic Starter Topic Starter
Vermoedde al dat het geen goede combinatie was. Nuja, heb toch veel werk aan mijn thesis dus enkel op donderdagavond op stap dan!

Ook beter voor de mentale gezondheid

Dag van te voren veel water drinken, op de dag zelf veel water drinken en niet op de dag zelf gaan trainen..

geen goede combinatie

Geen goede combi natuurlijk maar je moet ook leven he.. ik ben sinds 1 januari gestopt met drinken en heb me lang niet zo fit gevoeld

Ik heb al 9 maanden niet meer gedronken, ik rook liever wat wiet of neem ene buisje G.

Zou gewoon 1x per week drinken dan, en als het moet kan je de andere keren/week dat je uitgaat gewoon niet drinken. Het is idd geen goede combinatie met BB maar je moet ook nog leven hé ;)

• Topic Starter Topic Starter
Geen goede combi natuurlijk maar je moet ook leven he.. ik ben sinds 1 januari gestopt met drinken en heb me lang niet zo fit gevoeld

Idem. Heb sinds september, buiten het regelmatige glaasje wijn, niets meer gedronken. Lichaam voelt zich stukken beter, niet meer zo moe, mentaal ook veel frisser.

Ga vooral het trainen voorrang geven en als ik eens écht behoefte heb aan veel drinken, doe ik het gewoon. Verder eens proberen op stap te gaan zonder alcohol, wie weet is het nog aangenaam.

en van bier krijg je t**ten. vantijd drink ik nog wel eens (redelijk stevig) maar ik probeer het toch te beperken, dan voel ik me veel fitter de dag erna en kan ik beter recupereren van men trainingen tijdens de week. In het weekend wil ik soms nog wel eens stevig doorzakken met vrienden, gewoon omdat het leuk is

Terug
Naar boven