Fitness Seller

training en "brillen"

littleT

Novice
Waardering
0
weet niet of hier veel mensen zijn die een oog correctie nodig hebben, zoals ik..
voor diegenen die het ook enorm storend vinden om een bril op je neus te hebben:

Nike Vision

gebruik deze vooral voor men cardio (outdoor joggen en fietsen), wanneer een bril dus een vrij storend element kan zijn!
heb alleen nog maar de grey-green uitvoering getest (die overig te vinden is bij de betere optieker of via bepaalde webstekken) en goedgekeurd!

kan deze lens gerust een hele dag dragen zonder last te hebben van wisselende zonsinval of droge ogen! is een lens ontwikkeld in samenwerking met bauch & lomb en staat dus garant voor een degelijke lens.

dacht dat dit mss wel "handig" kan zijn voor mensen die het kunnen gebruiken (ivm oogcorrectie) alhoewel deze lens ook zonder sterkte te verkrijgen is of voor mensen die net zoals ik niet met een bril omkunnen :rolleyes:

ik doe gewone lenzen aan (maandlenzen)

lenzen zijn idd zeer handig

Die dingen zijn idd wel handig volgens mij. Kan je ze ook als vervanging voor zonnebril gebruiken ofzo? Best flex voor wintersport lijkt me, zonnelenzen.

• Topic Starter Topic Starter
Die dingen zijn idd wel handig volgens mij. Kan je ze ook als vervanging voor zonnebril gebruiken ofzo? Best flex voor wintersport lijkt me, zonnelenzen.

yup...
ik gebruik ze ook als ik lange ritten in de wagen moet rijden bijvoorbeeld!
geen last van licht of donker, alleen heb je een "geel zicht" dat de kleuren beïnvloed maar nooit te donker zodat het gevaarlijk wordt.
je kunt deze lenzen gerust dagdagelijks gebruiken, ook wanneer de zon niet schijnt!

maar voor wintersport zou ik deze niet gebruiken aangezien de weerkaatsing op sneeuw voor andere UV stralen zorgt die dan weer andere lenzen vereisen, dacht dat carrera (merk ski/board brillen) deze lenzen heeft! de nike's filteren niet de juiste stralen dacht ik...

ps dit zijn idd maandlenzen die je dus als een conventionele maandlens moet verzorgen
ik verdraag niet veel maandlenzen (gebruik meestal daglenzen of asferische maandlenzen) maar deze kan ik gerust inhouden mits wat oogdruppels af en toe!

richtprijs is +- 20eu voor een paar (1 maand) by the way...

nice topic ;)

kheb gewoon me normale bril op tijdens het trainen
nog niet echt problemen mee gehad

als je bijv veel kracht zet en er dus meer druk op de ogen komt bij bijv. bench of deadlift is dat dan niet gevaarlijk als je lenzen in hebt?

kheb gewoon me normale bril op tijdens het trainen
nog niet echt problemen mee gehad

Same here, als die soms door zweet ofzo lastig is leg ik 'm even weg en train ik zonder bril..maar over het algemeen kan je deze sport makkelijk beoefenen met een bril op ???

draag zelf ook een bril, lenzen verdraag ik niet goed, ik doe ze enkel in als ik moet zaalvoetballen

ik kan niet op de site...ondanks ik toch macromedia flash heb gedownload (al meerdere malen)

Ik heb een bril met pootjes van titanium, die zich om mn hoofd 'klemmen'.
Superlicht (geloof dat de bril een gram of 40 weegt?) en geen scharnieren die na een jaar afbreken.

Mooiste vind ik dat ik compleet headbang proof is, blijft perfect zitten :D

• Topic Starter Topic Starter
@ klaas:
bril afzetten is voor mij geen optie, heb een verschil op men L en R oog... vanaf ik die dus even afzet zie ik "zo scheel als iets"
verder is het trainen met een bril in de gym best te doen, alhoewel ik het verre van handig vind... doelde dan ook meer op men outdoor training ;)

@ alien:
al eens daglenzen geprobeert? verdraag namelijk ook niet veel maandlenzen (bepaald merk asferische tot zover) maar daglenzen heb ik in het algemeen geen last mee... bij de nike's moet ik idd ook af en toe druppels indoen om irritatie weg te krijgen!

@ builder:
heb je een foto ervan? :D
wil'k wel eens zien! en richtprijs is ook altijd leuk ;)

net terug van bak training, pff zweette me kapot. M'n bril gleed ook heel de tijd af.

Ja da lenzen al geprobeerd, niet slecht maar vind het te moeilijk uit te nemen. Overigens kan ik moeilijk lenzen verdragen door droge ogen. Heb al een anderer vloeistof + druppels, zelf dan draag ik liefts alleen voor zaalvoetbal.

Klopt het trouwens dat je je weet beter af "dept" dan wrijft?

LOL dacht eigenlijk dat het topic trillende billen was :D

Terug
Naar boven