XXL Nutrition

Mijn Filosofie&Ervaringen: AAS, Dieten, Training, Toekomst

Bezoekers in dit topic

Soraja

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
25 mrt 2013
Berichten
437
Waardering
41
Lengte
1m58
Massa
57kg
Vetpercentage
13%
De reden dat ik dit post is omdat ik hoop dat vrouwen meer gaan praten over gebruik van anabolen, zodat er door het uitwisselen van ervaringen meer informatie beschikbaar is.

Waarom ik ben begonnen met bodybuilding

Om controle te krijgen. Hoeveel vrouwen zijn onzeker over hun lichaam? Zo onzeker dat ze walgen van zichzelf? Hoeveel vrouwen zeggen op latere leeftijd dat ze het anders hadden willen aanpakken? Dat ze beter voor zichzelf hadden moeten zorgen? Ik heb een periode meegemaakt dat ik zo op was van de stress en emotie dat het letterlijk mijn lichaam begon te verteren. Ik at nog maar weinig en ik werd overal moe van. Mijn vriend sportte graag en had een jaar eerder een bodybuildingwedstrijd gedaan, maar in die zware periode is ook hij gestopt. Uiteindelijk werd hij er erg ongelukkig van en heb ik hem aangespoord weer te gaan sporten. En ik ging ook mee . Zonder dat ik het op dat moment wist, was dit het moment dat ik langzaam de controle over mijn leven terug kreeg. Ik kon uiteindelijk mijn emoties kwijt aan het ijzer en pushte mijzelf over mijn grenzen, ook met mijn voeding. Ik wil mijzelf tot op de dag van vandaag verbeteren op lichamelijk en geestelijk vlak. Ik heb geleerd mijzelf lief te hebben, ook al ben ik soms onzeker. Wees goed voor jezelf! Laat je niet kisten en weet dat je er ook mag zijn. [/FONT]

[/FONT]
Waarom ik ben begonnen met steroden[/FONT] [/FONT]
[/FONT]
Mijn vriend en ik hebben ons een tijdje laten begeleiden door verschillende coaches. Een brok ellende, kan ik je zeggen. Belachelijke diten, geen maatwerk, van de kant in de sloot. Na anderhalf jaar training en diten was mijn lichaam nagenoeg niet echt veranderd. Deprimerend! We hebben besloten weg te gaan bij die sportschool en dicht bij huis te gaan trainen, en alles zelf te gaan doen. We hebben zelf gexperimenteerd met training en eten. Maar nog steeds niet de resultaten die we wilden. Mijn vriend is gaan experimenteren met steroden en heeft een lange weg afgelegd naar het vinden van de juiste source. Inmiddels is hij een wandelende voedingsexpert (hij heeft hier eerder ook een IFBB Bodybuilding Nutritionist cursus voor gevolgd) met zeer uitgebreide kennis over alles. Ik, nog steeds een natural, frustreerde mij vanwege het feit dat hij zoveel resultaten boekte en ik maar bleef hangen. Dus gind ik zwaar cutten, 3 maanden lang op 1200 cal, geen koolhydraten in de avond, regelmatig cardio en 1x in de 7 dagen een cheatmeal. Resultaat: 5 kilo en 3 eraf. En veel spiermassa verloren. Waar mijn vriend mij al voor waarschuwde. Maar ik moest er zelf van leren, en kunnen zeggen dat ik 100% mijn dieet kan houden en er alles aan hebt gedaan om te bereiken wat ik wilde. Alleen ik was nog lang niet bij mijn doel. Ik kon twee dingen doen: aankomen en weer cutten, met hetzelfde teleurstellende resultaat over and over again. Of zorgen dat ik op zijn minst geen spieren meer zou verliezen. Als ik wilde aankomen ook echt aanzienlijk meer spiermassa zou kunnen aanzetten. Ik koos voor het laatste en ben als eerste met var begonnen. De eerste tabs die ik ontving (waar ik een eeuwigheid op moest wachten) waren vermengd met winstrol, geen legit spul dus. Ik kwam binnen minder dan een week 3 kilo vocht aan. Toen ik eenmaal echte var voor handen kreeg na een paar maanden vond ik het uiteindelijk veel te duur en echte gains had ik er niet van. Bovendien vergat ik soms tijdig te nemen. Daarom besloot ik primo te proberen, wat ook beter is voor je lever. Ik begon met een 50 mg pw om te kijken hoe mijn lichaam er op reageerde. Omdat primo behoorlijk mild is (var trouwens ook) heb ik besloten om eerst te cutten met primo en t3 zodat ik als ik ga bulken beter droge massa kan aanzetten. Hoe droger je bent des te beter je lichaam alles opneemt. [/FONT]
[/FONT]
Training[/FONT] [/FONT]
[/FONT]
Wie heeft de grootste spieren = wie heeft de grootste bek, wie kan het zwaarste tillen en maakt er het meeste geluid bij, wie heeft er altijd een groepje om zich heen in de gym? Wie trekt zijn shirt het vaakst omhoog? Type bro science. Wij niet! Trainen op kracht heeft voor mij niets met bodybuilding te maken. Bij ons draait het om de pomp , intensiteit in je spier en de juiste uitvoering tijdens de oefening. Door deze bros in de gym worden wij (vooral mijn vriend omdat hij aanzienlijk wat spiermassa heeft) vreemd aangekeken en zelfs belachelijk gemaakt door deze bro-types, omdat wij in hun ogen veel te licht trainen. Toch is mijn vriend bijna een van de grootste in de sportschool, en zelfs een jongen die vaak wedstrijden doet en een reus is vraagt aan hem: hoe doe je dat nou? Wat eet je en hoe zit het nu echt? Als mijn vriend het verteld gelooft hij er niks van en zegt, nee man je moet meer eten en zwaarder trainen. Het lijkt bijna alsof ze denken dat onze training een extra dagje is, zon dag waarop je toch komt trainen om maar wat te doen. Omdat je alle je spiergroepen die week al getraind hebt. Momenteel in de cut doe ik elke set 20 herhalingen met licht gewicht, simpelweg omdat het zo fucking zwaar is en de pomp zo erg is dat ik op deze manier het maximale er al uit haal. Ik cardio ongeveer 5 keer per week slechts een half uurtje op middelmatige intensiteit. Ik hou zelf geen trainingsdagboek bij. Simpelweg omdat de is de ene dag de andere niet. Training heeft naar mijn mening met zoveel meer te maken dan even wat gewicht hijsen. Hoe is je voeding, je rust, heb je stress, heb je een drukke dag, kan je je focus pakken? Hierop aansluitend wil ik nog even wat kwijt over de manier waarop er met elkaar wordt omgegaan op dit forum. Naast de informatieve reacties op vragen zie ik toch vooral veel haat. Waarom moet er altijd zo worden gezeken op elkaar? Dat getrol en de Je stelt zelf niks voor, ik wed dat je niet eens traint, schrale ecto- gezeik. Hoever kom je daar nu mee? Voel je je echt zo goed als je iemand afzeikt? Want er zijn echt mensen die serieus hulp zoeken en een serieus antwoord willen. Als iemand vraagt om advies op gebied van AAS waarom wordt er gezegd Ga maar eerst even lekker trainen en diten Vraagt diegene daarom? Nee. Dus als je geen goed advies kan geven, zeg dan ook niets. Gebruiken gaan ze toch wel, daar hebben ze jouw toestemming niet voor nodig. In de gym zie je zo vaak dat mensen elkaar willen helpen en advies geven. De magere helpt de dikke of andersom (maw de lamme helpt de blinde) . Waar zijn we mee bezig? Wil je groot worden? Zoek de grootste op in de sportschool en vraag hem/ haar om advies. Maar onderscheid echt advies van de bullshit: Als hij/zij er uit ziet alsof ze uit een tijdschrift geknipt is ,en hij/zij zegt dat hij niets gebruikt, (dit heeft mijn vriend vaak al meegemaakt) dan moet je niets aannemen van zon loser! Bodybuilding is AAS! In ieder geval als je een fysiek wilt zoals de mannen of vrouwen in de fitnessmagazines. En ook vraag niet die zogenaamde sportinstructeur met obesitas om advies, DUH! Wat weet deze persoon ervan? Hij is zelf dik, en gaat jou vertellen hoe je moet trainen en dieeten? Dacht het niet. Ik wil nog even zeggen dat alle vrouwen gerust kunnen trainen zoals een man. Vrouwen ontwikkelen veel minder snel spiermassa dan mannen en zullen er dan ook langer over doen om massa aan te zetten. Ik heb heel vaak samen met mijn vriend getraind (8-12 herhalingen, toenemend gewicht en zo zwaar mogelijk-mits goede uitvoering) Did I Die? No. Werd ik binnen no time groot? Ook niet. Het is grote onzin dat vrouwen beter HIIT en dat soort trainingen zouden moeten doen. Ik heb het allemaal geprobeerd, en het werkt voor geen meter. Ik viel wel iets af, maar spierafbraak was niet te vermijden. Ook als je, laten we zeggen, tien kilo wilt afvallen, is dit niet noodzakelijk. Met een half uur cardio en trainen van je spiergroepen op deze manier lukt ook. En vooral: het draait om voeding! [/FONT]
[/FONT]
Stop de bullshit.[/FONT] [/FONT]
[/FONT]
Wil je er uit zien als de vrouwen in de fitnessmagazines, dan zal ik je nu vertellen hoe je dat gaat bereiken. Steroden , anabolen en AAS. Hoe je het ook wilt noemen. Wat is het belangrijkste? Juist, steroden! Helaas is het verkrijgen van echte anabolen niet makkelijk. Op nummer 2: voeding. Kan je eten wat je wilt als je anabolen gebruikt? Nee! Alles kan natuurlijk, maar om te kunnen bereiken wat je wilt is uitgebalanceerde voeding essentieel, niet alleen voor je gezondheid, maar ook voor je prestaties. Op nummer 3: training. Waarom dit op nummer drie staat is omdat je met fysieke inspanning en een slecht dieet weinig tot niets bereikt. En omdat je met nette voeding en weinig tot geen training in ieder geval wl een slank lichaam kan krijgen. Terug naar de anabolen. Ik geloof niet dat een pro wedstrijdatlete of fitnessmodel geen hulpmiddelen gebruikt. (In Nederland misschien wel, hier is bb op een heel ander niveau, kijk maar naar het verschil tussen de bikiniklasses in Nederland en Amerika) Natuurlijk gaat niemand het ooit toegeven, zeker niet met een betalende sponsor, want die willen natuurlijk de illusie wekken dat je zon fysiek kan krijgen door het gebruik van hun supplementen. Ik wil niet zeggen dat er geen vrouwen zijn die geen blokjes kunnen krijgen zonder anabolen. Maar het gaat mij om de massa. Ik wil zelf niet skinny zijn en ik wil niet alleen zichtbare buikspieren, ik wil het hele pakket. Of je dat zelf ook wilt is aan jou. Het is heel erg belangrijk dat, als je wilt gaan gebruiken, je goed bewust bent van alle mogelijkheden. Win zoveel mogelijk informatie in en start licht, vooral als vrouw. Wij vrouwen zijn er nu eenmaal gevoeliger voor als mannen. Ons voordeel is daarentegen dat wij niet veel nodig hebben om resultaat mee te boeken (dus is het veel goedkoper) dan bij mannen. Ik heb nooit ergens gelezen dat vrouwen zouden moeten na kuren en zelf doe ik dit ook niet. Ik denk niet dat ik tussendoor ga stoppen met gebruiken.[/FONT]
[/FONT]
Goede en slechte bijwerkingen[/FONT]. [/FONT]
[/FONT]
Natuurlijk word je niet zomaar mannelijk van hormonen. Er moet heel wat (mis)gebruik aan te pas komen wil je uiteindelijk eruit zien en klinken als een man. Toch is het van belang om je goed te verdiepen in de mogelijke bijwerkingen. En na te gaan of je een langwerkende of kort werkend product wilt gebruiken. Ik gebruik primobolan (langwerkend, werkende stof is metenolon) only, omdat ik eerst wil ervaren hoe ik op langere termijn op deze sterode reageer. In cut heb je ook minder nodig, omdat je alleen gebruikt om je spiermassa vast te houden, niet om te gainen. Als ik wil kan ik later dingen toevoegen. Mocht ik opeens last ergens van krijgen dat kan ik met zekerheid zeggen dat het niet aan de primobolan ligt, maar aan de nieuwe stof die ik heb toegevoegd. Over primo zijn de volgende dingen bekent: haaruitval, voice drop/kracking (dit hersteld zich uiteindelijk weer), vergrote clitoris (ook dit zakt weer), acne, meer seks lust. Na een paar weken heb ik een voice drop opgemerkt, hoge tonen kan ik niet meer halen. Het is natuurlijk niet zo dat ik nu een mannelijke stem hebt, voor mijzelf klinkt het meer alsof ik verkouden ben. Mijn omgeving merkt er niets van, behalve als ik heel veel praat, dan word mijn stem een beetje hees en slaat het heel af en toe over. Maar ik vind dit niets schokkends. Haaruitval heb ik geen last van, een vergrote clitoris ook niet. Acne heb ik na de derde week wel gekregen maar ik denk dat dit meer te wijten is aan het feit dat ik op vakantie ben geweest en teveel rotzooi heb gegeten. Mijn huid reageert altijd heel sterk op voeding. Het kan natuurlijk ook een combinatie van primo en slecht eten zijn, who knows, dat zal na een paar weken blijken. Verder heb ik soms heel erg jeukende voeten. Meer mensen die rommelen met hun hormonen (bijvoorbeeld zwangere vrouwen) kunnen hier last van hebben. Mijn sexdrive is ook iets vergroot, wat natuurlijk alleen maar fijn is. Het is niet vl meer, wat ik stiekem zelfs jammer vind lolJ Overigens; als je geen bijwerkingen hebt kun je je afvragen of de AAS wel echt zijn. De bijwerkingen die ik ervaar zie ik dan ook als postitief ervaar, dit is voor mij een maatstaaf. Slechte bijwerkingen zie ik als bijwerkingen die te ver gaan. Bijvoorbeeld als de bijwerkingen dubieus zijn, zoals mijn toename bij vocht bij anavar. De valkuil met steroden is dat je kan denken dat iets komt doordat je gebruikt, terwijl dit niet het geval is. Heb je opeens erge hoofdpijn, of wat dan ook, dan denk je als eerst: oh, misschien komt het door de anabolen. Wees realistisch en eerlijk. Misschien zitten er in het eerder genoemde lijstje bijwerkingen bij wat je niet kan accepteren, bijvoorbeeld kans op acne. Begin er dan ook niet aan. Ieder lichaam reageert anders en het kan zijn dat iets wat ik prettig vind absoluut niet werkt voor jou, hetzelfde wat ook geld voor voeding en training. Verder denk ik dat het belangrijk is om eerst aan de slag te gaan met dieten en trainen voor je denkt over anabolen. Je moet zeker weten dat je een dieet ook echt kunt volhouden, en spiermassa opbouwen zodat je een degelijke basis opbouwd. [/FONT]
[/FONT]
Anabolen zijn ongezond[/FONT]
[/FONT]
Ik denk van niet. De meeste anabolen (primobolan kan ik met zekerheid zeggen) stimuleren de aanmaak van bloed (= hematopoese), waarvan met name de aanmaak van rode bloedcellen (= erythropoese) in het beenmerg, dat er voor zorgt dat je weerstand verhoogt. Mannen die testosteron gebruiken voelen zich meer mannelijk, zijn zekerder en voelen zich fitter en jonger. Ik wil refereren naar Dorian Yates. Hij verteld in Into the Shadow bij London Real openlijk over zijn steroden gebruik. Hij gaat in op de vraag of zijn gebruik wel gezond is. Hij verteld dat een vriend een nier transplantatie krijgt ivm gebruik van aspirine. Hij zelf heeft jarenlang en heel intensief heeft gebuikt maar voelt zich jong, fit en is in good health. Hij heeft altijd zijn bloed getest en zijn lichaam nauwlettend in de gaten gehouden. Hij verteld ook over documentaire Supersize me, die kent iedereen vast wel. In een paar weken tijd heeft deze man zijn gezondheid zo erg verslechterd dat ook zijn dokter er fel op tegen was dat hij door zou gaan met dit dieet. En neem alle mensen met obesitas. Waarom is overgewicht voor de maatschappij wel geaccepteerd? Als je de risicos afweegt tegenover steroden, wat is dan beter voor je gezondheid? Als je tegen iemand zegt: Ik gebruik anabolen is de kans groot dat ze zeggen: Dat is niet normaal, wat slecht, doe normaal vooroordeel hier, vooroordeel daar. Als iemand tegen jou zegt: Ik heb obesitas zeg je dan ook hetzelfde? Hoogstwaarschijnlijk niet. Waarom hebben we in Nederland een gedoogbeleid voor wiet, terwijl dit je gezondheid en je psychische welzijn benvloed? Waarom kan je in andere landen steroden wel gewoon bij de apotheek krijgen en in Nederland niet. Het land van de vrijheid niet? Nouja, vrijheid...het is maar hoe je daar zelf tegen aan kijkt. Het gebruik en bezit van steroden zijn niet illegaal. Het verhandelen wel. Doe ik iets illegaals? Nee. Hebben andere mensen er last van? Nee. Voel ik mij er beter door? Ja. Mijn vriend zegt altijd: Ik zou liever 5 jaar korter leven omdat ik steroden gebruik, dan dat ik 5 jaar langer kan leven maar dik en ontevreden over mijzelf ben. Ik vind dan ook dat steroden gelegaliseerd moeten worden. Er zijn in Nederland zo veel mensen die gebruiken, meer dan je denkt, ook in jouw sportschool. En er zijn vast en zeker mensen die anabolen gebruiken en niet eens sporten! Doordat de verkoop van steroden niet legaal is en het een overall taboe is, verkrijgen mensen de verkeerde informatie en is de kans dat ze gebruiken op een verkeerde en onverantwoorde manier veel groter. Waardoor het gebruik dus wl ongezond kan worden. Als er openlijk advies beschikbaar zou zijn dan zouden mensen op een veel verantwoordelijke manier gebruiken, en worden er ook geen underground steroden ontwikkeld. Niet dat alle undergrounds slecht zijn, maar er zijn een aantal dubieuze merken verkrijgbaar. Vanuit testen blijkt soms ook dat een vial alleen plantaardige olie bevat. En daar betaal je dan een slordige 40/60 euro voor. Natuurlijk zullen er mensen nog steeds onverantwoord gebruiken als sterioden gelegaliseerd word. Maar mensen vinden daar altijd wel een manier voor, kijk naar alcohol en wiet. Maar goed hopelijk in de toekomst! [/FONT]
[/FONT]
Anticonceptie en bloedwerk[/FONT] [/FONT]
[/FONT]
Toen ik naturel was heb ik een tijd de prikpil gebruikt, wat mij erg goed beviel. Toch ben ik overgestapt naar de pil omdat dat veel beter te combineren is met steroden. De prikpil blokkeert namelijk alle aanmaak van oestrogeen, (waarom heeft mijn dokter dat nooit verteld??) terwijl je dit nodig hebt om je hormoonhuishouding in balans te houden. De pil heeft dit wel. Tot nu toe heb ik geen nare ervaringen met de combinatie. Als je steroden gebruikt is het veilig en verantwoord om je bloed te laten testen. Dit kun je particulier doen als je het niet via je dokter wilt aanvragen. Ik heb dit nog niet gedaan, want ik voel mij verder prima, maar ik wil toch over 2 maanden voor de zekerheid een test doen. Vanuit daar ga ik besluiten of ik hetzelfde blijf doen, of iets ga toevoegen. Ik ben van plan om mijn bloed te blijven monitoren, ik heb thuis een bloedrukmeter. [/FONT]
[/FONT]
Kinderen krijgen & anabolen.[/FONT] [/FONT]
[/FONT]
Wat steroiden doet op lange termijn voor je vruchtbaarheid als vrouw is niet veel over bekend als je echt op zoek gaat. Dat het slecht is voor je vruchtbaarheid is een feit, maar dat wil niet zeggen dat je nooit kinderen zou kunnen krijgen. (Dit geld ook voor mannen, er zijn pros met kinderen) Zelf wil ik geen kinderen. Ik ben midden 20, maar ik ben er vrijwel nu al zeker van. Natuurlijk weet ik niet wat ik over 10 jaar wil. Ook het bewust niet willen van kinderen is een maatschappelijk moeilijk geaccepteerde uiting. Want het is immers normaal om te trouwen en kinderen te krijgen. Dus als ik zeg dat ik dit niet wil, wordt ik totaal niet serieus genomen. Ik kan mij voorstellen dat als je al heel lang de droom hebt om met de liefde van je leven een sprookjesbruiloft te realiseren en kinderen wilt, het heel mooi is als dit ook echt gebeurd. Maar mijn dromen liggen ergens anders. En daarom ben ik ook niet huiverig voor eventuele vruchtbaarheidsproblemen. Wat sowieso al voorkomend probleem is in mijn familie. [/FONT]
[/FONT]
Vitamines en mineralen[/FONT]
[/FONT]
Supplementen!!! Waarom? Omdat het puur is en weinig tot geen stoffen aan toegevoegd zijn. Wees eerlijk, fruit weegt niet op tegen de suikers die er in zit. Dextrose word gebruik al post workout voor snelle opname. Mineralen als calcium uit melk producten zijn belangrijk maar niet noodzakelijk en kunnen worden verwijderd in dien nodig. Basis supplementen zijn VIT C1000,Calsium,Magensium, en Multi Vitamines. Dit voor algemeen gezondheid, pezen en botten. [/FONT]
[/FONT]
Groenten kun je meer als vulling zien dan echte toevoeging van vezels, vitaminen en mineralen. Daarnaast zitten onze groenten vol met bestrijdingsmiddelen. Bovendien moet je grote hoeveelheden eten wil je je dagelijkse aanbevolen hoeveelheid halen. [/FONT]
[/FONT]
Vetten[/FONT] [/FONT]
[/FONT]
Mijn vetten worden meerendeels haalt uit goede vetten. Zoals omega supplement en noten. Ook volle melkproducten gebruik ik, omdat deze een doses goede vetten hebben die het lichaam nodig heeft. Het is niet goed om altijd producten te eten zonder vet vergeet de 0% Hype! Het draait om balans! Je lichaam heeft vet nodig en zeker in dieet fase is dit belangrijk. Hetgeen wat echt schadelijk is voor je gezondheid is transvet. Dit komen voor in snacks/junkfood ed. Als er interesse naar is zal ik mijn dieet posten.[/FONT][/FONT]
[/FONT]
[/FONT]

 
Dit is toch niet te lezen!!
 
Best een lap tekst idd..
 
Dit is toch niet te lezen!!

Ik vind het prima te lezen, goede punctuatie en opgesplitst in hoofdstukken.
Wat zou jij eraan veranderen dan?
 
Interessant stuk, bedankt om het uit te schrijven. Misschien kan je wat alinea's toevoegen om het beter leesbaar te maken maar de inhoud is op zich wel goed! Ken een paar vrouwen die over AAS nadenken en zal hun verwijzen naar dit topic.

---------- Toegevoegd om 14:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:06 ----------

Ik vind het prima te lezen, goede punctuatie en opgesplitst in hoofdstukken.
Wat zou jij eraan veranderen dan?

Alinea's :p verder heb je wel gelijk in je argument.
 
Ja sorry, ik had van uit word geplakt. Maar ondertussen aangepast! ;)
 
Je kennis over training is wel matig voor iemand die dus de stap tot dopinggebruik al gemaakt heeft.
 
  • Like
Waarderingen: LM
Ik vind het prima te lezen, goede punctuatie en opgesplitst in hoofdstukken.
Wat zou jij eraan veranderen dan?

Toen ze het de eerste keer poste was het 1 lap tekst
Nu is het prima idd
 
Je kennis over training is wel matig voor iemand die dus de stap tot dopinggebruik al gemaakt heeft.

Ik weet niet of je alles hebt gelezen, maar mijn intensiteit ligt hoger bij training op het moment. Deze training heet piston training, maar dat had je natuurlijk al wel begrepen...

Verder staat er duidelijk bij dat ik bekend ben met veel soort trainingen die ik zelf heb uitgeprobeerd. Met deze training haal ik voor mijn lichaam het beste resultaat voor mijn huidige doel en is minder blessure gevoelig dan andere trainingen.

En wie ben jij om te beslissen of ik "te weinig" kennis hebt om anabolen te gebruiken.
Ik zit niet te wachten op dit soort reacties want dat weerhoud vrouwen ervan om er openlijk over te praten.

Kijk naar de docu: A day in the life of Kai Greene waarin hij in bevestig dat zware training een hype is en niet per se een must.
 
A day in the life of Kai Greene waarin hij in bevestig dat zware training een hype is en niet per se een must.

Hue Hue I can confirm.. En Rob en Rambo weten dat maar net zo goed ;)
 
ik zie nog hier en daar wat spelfoutjes, vergeef mij ik heb snel getypt :cool:
 
Hue Hue I can confirm.. En Rob en Rambo weten dat maar net zo goed ;)

:roflol: ga je hier nou een discussie proberen uit te lokken over low rep/high rep & natty vs enhanced?
 
Goed stukje brosience! zelfde jaar een topic waarin je vraagt of je niet te weinig eet, beantwoord vragen met "kijk de docu van kai greene hij zegt dit dus dan is het zo"
Hoop niet dat mensen deze tekst gaan lezen als "de waarheid" maar goed.. was wel leuk om te lezen :)
 
Kunnen de lettertjes ietsje kleiner Soraja ?
 
"Ik ben van plan om mijn bloed te blijven monitoren, ik heb thuis een bloedrukmeter."
En maar commentaar hebben op artsen die nergens wat van begrijpen.:rolleyes:

Ik vrees dat je je op een hoop punten (voeding, training) wat te hoog inschat en dat je aas gebruik ook wat prematuur is.

Succes met trainen
 
Goed stukje brosience! zelfde jaar een topic waarin je vraagt of je niet te weinig eet, beantwoord vragen met "kijk de docu van kai greene hij zegt dit dus dan is het zo" Hoop niet dat mensen deze tekst gaan lezen als "de waarheid" maar goed.. was wel leuk om te lezen :)

Ja inderdaad, binnen een jaar kan je veel leren. En veel uitproberen .Wat betreft het te weinig eten ging voornamelijk over cutten en het behouden van mijn spiermassa zonder AAS En er is een verschil tussen broscience en hetgeen wat pro's doen vind ik.
Er is genoeg slap gepraat te vinden op internet maar ik vind dat Kai Greene hier absoluut niet bijhoort.
De reden waarom ik refereerde naar Kai Greene was om mijn manier van trainen duidelijk te maken (piston training) waar hij het dus in zijn docu over heeft. Heb ik gezegd "kijk de docu van kai greene hij zegt dit dus dan is het zo" ? Nee. Heb ik gezegd dat ik alle kennis in pacht heb? Nee! Ik zeg niet dat dit "de" waarheid, is maar het is mijn waarheid
. Ieder lichaam is anders. En hoe ik er nu over denk , dat kan een jaar weer hier en daar anders zal zijn omdat je nooit klaar ben met leren.

En maar commentaar hebben op artsen die nergens wat van begrijpen.:rolleyes: Ik vrees dat je je op een hoop punten (voeding, training) wat te hoog inschat en dat je aas gebruik ook wat prematuur is. Succes met trainen

En dat ik mijzelf te hoog inschat, hoe kom je daar nu weer bij. Misschien snap je niet wat ik heb geschreven? En ja, mijn aas gebruik staat in de kinderschoenen, daar draait heel het topic om. Ik wil ervaringen delen met vrouwen zodat ik zelf ook nog wat kan bijleren. Dus wat is nu eigenlijk je punt? Of beter gezegd, wat is je probleem? Het valt mij op dat er al aardig wat commentaar begint op te stapelen, ik had ook niet anders verwacht van de mannen. Maar ik ben ook niet bijster genteresseerd in wat de meningen van sommige mannen hier zijn. Ik weet ook wel dat er een aantal tussen zitten die het heerlijk vinden om te haten en af te kraken.
 
En dat ik mijzelf te hoog inschat, hoe kom je daar nu weer bij. Misschien snap je niet wat ik heb geschreven? En ja, mijn aas gebruik staat in de kinderschoenen, daar draait heel het topic om. Ik wil ervaringen delen met vrouwen zodat ik zelf ook nog wat kan bijleren. Dus wat is nu eigenlijk je punt? Of beter gezegd, wat is je probleem? Het valt mij op dat er al aardig wat commentaar begint op te stapelen, ik had ook niet anders verwacht van de mannen. Maar ik ben ook niet bijster genteresseerd in wat de meningen van sommige mannen hier zijn. Ik weet ook wel dat er een aantal tussen zitten die het heerlijk vinden om te haten en af te kraken.

Je schrijft toch dat iedereen in je gym met broscience traint/eet? En dat je vriend (en jij) een soort autoriteit is (zijn) op het gebied van voeding/training? Als ik dan je verhaal over vitamines/mineralen/vezels lees denk ik hmmmm..... dat getuigd van weinig kennis. Ik begrijp ook niet dat je zo reageert als je heel mild commentaar krijgt op twee pagina's onzin. Maakt verder niet uit, ik hoop alleen niet dat mensen dit lezen en het voor waarheid aan gaan nemen.
 
Back
Naar boven