Transaviagek
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m68
- Massa
- 68kg
- Vetpercentage
- 11%
Hallo Allemaal,
Ik ben net nieuw hier en heb even een vraag:
Ik doe nu al een een tijd lang vechtsporten (vroeger judo en capoeira, nu MMA en Jiujitsu), en ben nu opzoek naar een goede combinatie van trainen in de sportschool die mij zowel gespierder helpt te worden (meer afgetraind), maar mij ook weer geen nadeel geeft bij de sporten die ik beoefen. Daarmee bedoel ik vooral dat ik niet slomer word met mijn trappen of stoten.
Mijn trainingsschema ziet er tot nu toe zo uit:
Maandag
-20 minuten loopband 12-15 km/h
-10 minuten roeien (hoogste stand)
-borst
-benen
-buik
dinsdag
-30 minuten loopband 12-15 km/h
-5 minuten roeien (hoogste stand)
-buik
-rug (voornamelijk pull ups en seated cable-rows, en shrugs voor trapezius)
-buik
woensdag
-biceps
-triceps
-15 minuten loopband 10 km/h
-buik
donderdag
puur cardio, 30 minuten loopband 10-15 km/h
30 minuten roeien in de hoogste stand
15 minuten boksen tegen bokszak
vrijdag
Op deze dag doe ik eigenlijk alles. Voor elke spiergroep neem ik 2 oefeningen.
-buik
-borst
-rug
-benen
Zaterdag heb ik jiujitsu voor 1 uur en de rest van de dag rust. Zondag is bij mij vaak optioneel, vaak ga ik buiten even hardlopen voor 20 minuutjes.
Nou is mijn vraag aan jullie: Als jullie heel kritisch moeten zijn, welke tips geven jullie mij dan? Mijn gewicht is 67 kilo, ik ben 1,68/69 en ik ben 17 jaar. Mijn benen zijn bij mij het sterkst, aan het maximale gewicht bij de leg press in mijn sportschool heb ik dan ook niet genoeg. Mijn kuiten zijn ook erg dik. Ik wil dus vooral meer aan mijn bovenlichaam doen (met name mijn borst, buik, latissimus dorsi en trapezius.
Wat zijn jullie tips met de setjes die ik moet doen? 3x8, 3x8,10,12? Ik wil best massa, en dat mijn spieren meer uitkomen maar ik wil hier geen nadeel bij ondervinden met jiujitsu en MMA.
Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven, en kijk uit naar jullie tips en kritiek!
mvg,
Alexandros
Ik ben net nieuw hier en heb even een vraag:
Ik doe nu al een een tijd lang vechtsporten (vroeger judo en capoeira, nu MMA en Jiujitsu), en ben nu opzoek naar een goede combinatie van trainen in de sportschool die mij zowel gespierder helpt te worden (meer afgetraind), maar mij ook weer geen nadeel geeft bij de sporten die ik beoefen. Daarmee bedoel ik vooral dat ik niet slomer word met mijn trappen of stoten.
Mijn trainingsschema ziet er tot nu toe zo uit:
Maandag
-20 minuten loopband 12-15 km/h
-10 minuten roeien (hoogste stand)
-borst
-benen
-buik
dinsdag
-30 minuten loopband 12-15 km/h
-5 minuten roeien (hoogste stand)
-buik
-rug (voornamelijk pull ups en seated cable-rows, en shrugs voor trapezius)
-buik
woensdag
-biceps
-triceps
-15 minuten loopband 10 km/h
-buik
donderdag
puur cardio, 30 minuten loopband 10-15 km/h
30 minuten roeien in de hoogste stand
15 minuten boksen tegen bokszak
vrijdag
Op deze dag doe ik eigenlijk alles. Voor elke spiergroep neem ik 2 oefeningen.
-buik
-borst
-rug
-benen
Zaterdag heb ik jiujitsu voor 1 uur en de rest van de dag rust. Zondag is bij mij vaak optioneel, vaak ga ik buiten even hardlopen voor 20 minuutjes.
Nou is mijn vraag aan jullie: Als jullie heel kritisch moeten zijn, welke tips geven jullie mij dan? Mijn gewicht is 67 kilo, ik ben 1,68/69 en ik ben 17 jaar. Mijn benen zijn bij mij het sterkst, aan het maximale gewicht bij de leg press in mijn sportschool heb ik dan ook niet genoeg. Mijn kuiten zijn ook erg dik. Ik wil dus vooral meer aan mijn bovenlichaam doen (met name mijn borst, buik, latissimus dorsi en trapezius.
Wat zijn jullie tips met de setjes die ik moet doen? 3x8, 3x8,10,12? Ik wil best massa, en dat mijn spieren meer uitkomen maar ik wil hier geen nadeel bij ondervinden met jiujitsu en MMA.
Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven, en kijk uit naar jullie tips en kritiek!
mvg,
Alexandros