AndroidHealthClinic

Trainingschema, hulp nodig!

Nickski18

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
84kg
Vetpercentage
9%
Hoi beste DBB'ers,

Ik train nu 8 weken 6 dagen in de week, de meeste van jullie zullen dit overkill vinden maar het gaat allemaal prima.
Ik train voor massa met als doel goed lichaam (logisch).

Ik train maandag: Borst - Triceps
Dinsdag: Biceps - rug
Woensdag: Benen - buik
Donderdag: Borst - Triceps
Vrijdag: Biceps - Schouders
Zaterdag: supersetjes met armen / Cardio

Nu heb ik mezelf wel een schema aangeleerd en pak voor elke spiergroep 4/5 oefeningen.

Borst (Bench, incline bench, bench fly/cable fly, Cable cross)
Triceps ( extensions, dumbbell curls, dips)
Biceps (Preacher curl, barbell curl, dumbbell curl, concentration curl)
Rug ( Deathlift, pullups/chin ups, military row)
Benen ( Squat, legpress, oefening voor kuiten)
Schouders (Shrugs, Shoulder press en nog wat)

Toch heb ik niet het gevoel dat ik meer vooruitgang boek, ben in 2 maanden rond de 6/7 kilo aangekomen aan droge spiermassa. ( Vetpercentage van 4,1 )

Nu zou ik graag een schema/oefeningen hebben waarmee ik mezelf echt goed spiermassa aantrain.

MVG,

Nick

je zegt zelf dat de meesten het overkill gaan vinden maar volgens jouw gaat alles prima. dan zeg je dat je niet zoveel meer groeit.

je geeft je eigen antwoord.

je kan dit een tijdje aanhouden maar niet lang na een tijdje zegt je lichaam gewoon stop! dan heb je 2 keuzes je neemt anabolen en al die dingen of je traint zachter. en zelfs met anabolen is dit denk ik te zwaar.

en btw je kan niet gans je leven massas groeien. anders zouden bbers mss wel 300 kg wegen... je lichaam kan maar een bepekte massa creeren en behouden;)

• Topic Starter Topic Starter
Daar ben ik me enigsinds van bewust, maar op het moment vind ik 6 dagen prima! ik snap dat ik niet altijd kan groeien maar toenemen in massa moet mogelijk zijn toch?

Je kan het wel allemaal prima vinden, maar 6 dagen is voor massa teveel (kracht kan wel). Je groeit in je rust en als je gewoon te weinig rust dan groei je niet. Hoe kan het anders dat mensen die een goeie 3 dagen split of fullbody doen wel hard gaan en jij met je 6x niet? Terwijl je nog een beginner bent?

Ga gewoon lekker een 3-4 dagen split doen.

Verder kan ik je echt wel afschieten over je trainingsopbouw en spiergroepen die je traint. 2x borst, 3 (DRIE!) dagen je armen (?!!) tegen 1x rug en 1x benen. Waar slaat dit nou op man? Als je sommige groepen meerdere keren wilt doen, doe dan benen of als je wil daarnaast nog rug een 2e keer. Dit kan ook de reden zijn dat je niet meer zo hard vooruit gaat. Je hebt nou 12 oefeningen per week voor biceps en 9 voor triceps. Dit is gewoon waanzin!

Ook echt cardio in een bulk...

Terug
Naar boven