XXL Nutrition

Trainingschema voor een karateka

arnodsi

Massive Warrior
10.000 berichten
Waardering
3.568
Lengte
1m84
Ik doe Kyokushin Karaten, train 3x per week en zou graag mijn lichaam wat verstevigen. Zou iemand mij kunnen helpen met een schema te geven of een link naar schema's. Ik beschik over dumbbell's en ik ben bereid om niet te dure aankopen te doen.

Alvast bedankt

Hallo Arnodsi, Ik neem aan dat je je lichaam snel en flexibel wilt hebben, dus volgens mij moet je niet al te zware krachttraining doen. Veel reps met weinig gewicht als ik het goed heb. Ken je karatedocent je niet beter daarbij helpen?

Laatst bewerkt:
wax on, wax off!

explosief trainen, met veel herhalingen trainen, met weinig herhalingen trainen en je conditie trainen.

met andere woorden: alles.

Hoi, ik train ook kracht in cominatie met Karate, ik train eigenlijk alleen maar compounds met relatief zwaar gewicht max 8 herhalingen. Belangrijk is wel dat je explosief traint. Moet zeggen dat het prima te combineren is, kracht neemt toe, terwijl mijn krachttrainingen lekker kort zijn.

Beetje investeren kan als je een pressrek koopt, verstelbaarbankje en een olympische halterset. Ik was in juli (10% korting op alles die maand) bij Helisports 380,- euro kwijt, dan kun je een hoop thuis doen.

Hoi, ik train ook kracht in cominatie met Karate, ik train eigenlijk alleen maar compounds met relatief zwaar gewicht max 8 herhalingen. Belangrijk is wel dat je explosief traint. Moet zeggen dat het prima te combineren is, kracht neemt toe, terwijl mijn krachttrainingen lekker kort zijn.

Beetje investeren kan als je een pressrek koopt, verstelbaarbankje en een olympische halterset. Ik was in juli (10% korting op alles die maand) bij Helisports 380,- euro kwijt, dan kun je een hoop thuis doen.
Hallo, ik doe ook aan karate ( shorin ryu ), en heb ongeveer hetzelfde doel : krachtiger worden, eventueel een kilo of 5 , hoogstens 10 , bijkomen. Wat noem je relatief zwaar gewicht ?

Hallo, ik doe ook aan karate ( shorin ryu ), en heb ongeveer hetzelfde doel : krachtiger worden, eventueel een kilo of 5 , hoogstens 10 , bijkomen. Wat noem je relatief zwaar gewicht ?

Een gewicht waarmee je max 8 herhalingen kan maken. Ik heb ook rippetoe en billstar gedaan, ging ook erg goed samen met karate. Voordeel is dat je minder lange trainingen hebt, waardoor je je lichaam ook niet onnodig veel belast met assist/accent oefeningen.

Terug
Naar boven